May 18, 2023, 11:08 AM  

Насипни 

  Prose » Epigrams, Miniatures, Aphorisms
160 2 5
2 мин reading

Сутрин. Телевизорът сипе словесна плява. Нали трябва да се запълва „блока“. Публиката да зяпа, времето да минава, хората да тръгват по-бързо за работа – само и само да се отърват от екранните мисири и мисирки…

Репортаж от някакво училище. И директорката му с гордост съобщава, че имали на щат трима /3!/ психолози и един педагогически съветник. Което е почти същото…

А чиновничката даже не усеща за какво говори. Макар че трябва да крещи за помощ…

ТРИМА психолози! Колко ли зле са нещата там, че са нужни ТРИМА психолози?

И един педагогически съветник…

Като гледам – май ще трябва да викат и психиатри…

Или вече е късно?

хххх

По всички екрани – обсъждат Гешев. И Сарафов. И Тодоров. И Борисов. И…

Ама защо се мъчат с приказки?

Нещата са ясни – от един дол дренки.

При това отровни и гнили…

хххх

Комунизмът настъпи…

И искат да дадат държавата за управление на Мара от Хаджидимово…

Ленин поне е говорел за готвачка.

Да, и изказването му е преиначено. Точно обратното е: „Всеки черноработник и всяка готвачка НЕ са способни на момента да поемат управлението на държавата“…

А Марийка даже не е готвачка. Тя е лапачка на аванта…

хххх

Сред множеството политдрънкания се появи нова дъвка – ДЕСЕТ ПРИОРИТЕТА…

Да има някой знаещ какви са тия неща? Повтарят, повтарят – Марийка даже си изкриви физиономията в опит да запомни съчетанието, но… Никъде, ама никъде не може човек откри тия десет приоритета…

Станаха като ЕВРОАТЛАНТИЧЕСКИ ЦЕННОСТИ – словоблудство, кухина, инфантилен тъпизъм, ръждясала кукичка за наивни шаранчета.

Пардон – еврошаранчета…

хххх

Тая заран. На екраните на трите големи телевизии – пак говорещи глави. Сланин… Сачева, пардон, Съскащата гаубица, женственият чар на Митов…

Каква случайност – и миналата седмица, в същия час, почти така разпределени…

„Абе, те си плащат…“ – вика приятел.

Плащат си, разбира се. Да не са там от любов… Но – лудост, лудост, обаче има система, както казва Полоний…

хххх

Скоропоговорка за тренинг в милиционерската Магнаура: Прокурор дава на прокурор прокурор…

Четвъртокласниците влошавали уменията си да четат и разбират…

Ами абитуриентите да видите…

За студентите, чиновниците и политиците да не говорим…

За инженерите - хептен. Една майка имала двама сина. Единият бил умен, другият инженер...

 

 

© Георги Коновски All rights reserved.

Comments
Please sign in with your account so you can comment and vote.
  • Плачевно...
  • Благодаря, Дочке!
  • Чудя ти се... Що си хабиш очите по тия телевизори? И миналата и следващата седмица... нещата са ясни
  • Благодаря, Георги!
  • Образование, стрес... то тези длъжностни лица само за учителите не стигат...
    До всеки ученик, психиатър трябва, както в САЩ са адвокатите - как беше вица...
    Двама в леглото (полът вече е без значение) и адвокатът с тях, да гледа и следи, че без него я дело, я съд, я куршум даже...
    Поздравявам те.
Random works
: ??:??