Oct 16, 2019, 11:16 AM  

Нищо против белгийците! - 2 

  Prose
504 5 15
1 мин reading

 

Имената често представляват трудност при изговаряне, особено за хората от различните националности, такъв е и моят случай. Името ми се оказа камък, в който белгийците се препъват. Ако питате мен, Румяна си е едно простичко и лесно за произнасяне име, но ако поискате белгиец да го изговори, това вече се оказва проблем!

Ето я и поредната случка с моето име. Имаме си един приятел, белгиец, който често идва вкъщи на гости. Той е на седемдесет и осем години, с изключително чувство за хумор и младежки дух, веднъж седмично тренира тенис а бездействието и скуката са му непонятни. Познаваме се от около една година, но всеки път когато дойде, пита за името ми, не защото не го е запомнил, обаче произношението... голяма мъка! Накрая взе решение, че трябва да си го запише и да го научи. Речено, сторено!

Идва нашият човек наскоро и с най-широката си усмивка още от вратата ме поздравява с думите: „Халло, Румиксиана! – Hallo, Rumixiana!”

Вместо да отвърна на поздравът му, аз започвам да се смея с глас, мислейки си, че това е поредната му шега, чудейки се, как главата му го е родила. Човекът обаче извади листчето с името ми и гордо заявява, че си е научил урока! Да, ама не! Името ми се оказа грешно записано, това разведри обстановката още повече. Всяка буква си беше както трябва, RUMYANA, с изключение на Y. В бързината докато си е записвал, първата горна чертичка на тази буква се оказва малко по-дълга и така, вместо да се чете като Y, се превръща в X. Представям си горкият човек, как ли се е чудел, що за име е това и какви са тези хиксове по средата!!!

Когато нещата се изясниха, заедно се смяхме от сърце.

Е, не всички имена са толкова сложни като моето, просто по някаква случайност, или не, аз попадам точно в тази графа. Графата на усмивките!

 

 

 

 

© Руми All rights reserved.

Comments
Please sign in with your account so you can comment and vote.
  • Ведра и забавна история.Благодаря за усмивките които ми донесе.
    Поздравление!
  • Мила и забавна история, която и мен развесели!... Благодаря ти за настроението, Руми!
  • Много ме разведри забавната ти история, Руми! С удоволствие си я прибирам в "любими"!
    Благодаря ти! Умееш да усмихваш! Поздравления за написанато!
  • Хубав разказ! Наистина другите нации не могат да произнасят много звуци. Например испаноговорящите не произнасят З, Ц, Ш, Щ, както и две съгласни една до друга, като СТ например. Руснаците пък произнасят Ъ като ы.
  • rumbic (Руми) на мен силно ми е забавно да ми говорят на руски разни западняци (вече имам доста случаи). А най ми е забавно да им отговоря на руски

    Причината е проста - за тях всички от Източна Европа със славянски имена са руснаци. Тъпи са просто. (звучи нетолерантно, но е баш така)
  • Бистра, благодаря ти, че си ми гостувала! Спомням си, че когато записвахме децата на училище, директорката, въпреки, че знаеше, че сме българи, ни попита дали случайно не сме от руско потекло... не знам защо реши така!

    Ангелче, сърдечно ти благодаря!

    Иржи, твоите коментари са толкова интересни и забавни, а това с китейците е направо върха, обаче като се замисля, наистина не бих ги различила, камо ли да им запомня имената...

    Петър, радвам се, че си надникнал, ще ми е интересно да прочета историята ти!
  • То на фламандски така се превежда! 😀
    И англичаните трудно запомнят и произнасят Румяна, сетих се за една история и аз... 😊
  • Ние поне се различаваме един от друг по физиономия,докато виетнамци,китйци-сякаш са правени с един калъп,толкова си приличат,а имената им ...ако не е Ким Чан Чун,той ще е Чан Ким Чун и се говори,че като почине някой,живеещ във Франция и друг,който си заминава му изнася паспорта и с него влиза друг,и без да му сменят снимката и името....А този твой "кръстник",Руми,голям ребус е направил и как ли пък го изговаря?...
  • Имената са сложно нещо. Личен опит е, че видят ли славянско име, западняците веднага решават, че си а) руснак или б) поляк. Просто за тях тия имена окончаващи на -ов или -ова са все едно удостоверение от КГБ и други подобни. (силно са забавни в кретенията си)

    Обаче, от другата страна, ние също ще имаме проблем с името на някой китаец, японец или (недай Боже!) маор. Така че, евала на дядото, че поне се опитва и готина история
  • Благодаря ти, Валя! Кой колкото и както го може!

    Благодаря ти, Младене! Доста дълго след като гостът ми си тръгна, аз се смях, как ли не са ме наричали, но за това никога нямаше да се сетя, че е възможно!
  • Понякога грешките разведряват обстановката. Увлек(хi)ателно разказваш, Руми!

  • Но по-интересно е арабскоговорещите, които не могат да изговорят П.
    И често се получава - Бия Бира
  • Благодаря ти от сърце, Райне! Българските имена са много хубави, но е разбираемо, че всеки народ си има свое произношение и разбиране!
    А случаят на свекърва ти трябва да е: "Нищо против гърците, те толкова си могат!" Още веднъж, благодаря ти, Райне!
  • Свекърва ми живее в Кипър от 30 години...те така и не възприеха българското й име Ганка, защото им е непонятно и всички и казват Георгия....просто те питат на кой светец си кръстен и ето на- това е , на което са способни
    Да си жива и здрава ,Руми и да си носиш дълги години името с гордост!
  • Благодаря ти, Марианче! Радвам се, че моята скромна история те е усмихнала!
Random works
: ??:??