May 5, 2023, 10:27 AM

Оптимизация 

  Prose » Narratives, Fantasy and fiction
195 1 6
2 мин reading

 

Ангелчето Ачо долетя до трона и се бухна по лице в пухкавия облак, върху който Всевишният беше стъпил. Удобен облак – позволяващ на вечно стария млад Бог да отпусне уморените си крака и поуспокои ревматизма.

-     Какво пак? – попита Той, макар да знаеше за произшествието предварително – нали по Неговата промисъл ставаше всичко навред и во веки веков…

Ачо отръска от небесния прах младежките си крилца и запъхтяно доложи:

-     О, най…

-     Зная, зная… Карай направо!

-     Архангелите са нарушили рецептата…

Модерната реч за минимикрополусекунда щеше да обърка Бога, но той овреме видя словесната пролука.

-     Рецептата?

-     За човеците – поясни ангелчето, макар да беше наясно, че Бог е още по-наясно…

- Какво по-точно?

Ами… Съотношението ум, разум и лайт полуреализъм…

Бог се усмихна.

-     Искаш да кажеш, че създават новите хора по-големи скептици и философи?

-     Обратното. Намаляват ума и разума до минимум, влагат повече лекота, безгрижие и безотговорност…

Той кимна.

-     Зная, разбира се. Новата рецепта одобрих преди няколко земни века. Тогава бяхме прекалено вглъбени в градежа на човечеството. И прекалихме – Леонардо, Микеланджело, Шекспир… Намалихме дозата по рецепта и през последния век архангелите удариха на пестеливост. А сега вече сами разбират – няма нужда от излишни за хората елементи в душите. Необходима е оптимизация. Защо да хабим ум и разум, когато хората си служат с един пръст за айфона, с половин око гледат наоколо си – дори по хубавите си половинки, използват душата само за ровене по нервите, стараят се да са далеч от реалния и духовния живот, бягат… Абе, какво ти разправям? Ти нали си ангел-хранител, познаваш проблемите…

Ангелчето Ачо кимна тъжно, сещайки се за помрачнените серафими, които го бяха извикали на събеседване, защото… Но това е друга тема…

-     Ха върви си сега! – каза благо Той – И, понеже си загрижен за проблемите на естеството Наше, от утре те прехвърлям в отдел „Нови“. Ще работиш върху образите на новите същества, които смятам да заселя на Земята…

-     А хората? – попита ангелчето трепетно.

-     Ще видя… Няма да са само динозаврите в Небитието, я… - каза той с нежна любов и небесна доброта.

 

 

© Георги Коновски All rights reserved.

Comments
Please sign in with your account so you can comment and vote.
Random works
: ??:??