Nov 25, 2019, 6:52 AM

Пародия по „Умно село“ на Доньо Донев 

  Prose » Humoristic
1116 4 8
1 мин reading

              Има едно село, където хората са задружни, услужливи, трудолюбиви, чисти. В това село всеки проблем се решава бързо. То не търпи змии в къщите и в пазвите, таралежи в гащите, лисици със съмнително поведение и прочие. Дори, за да реши някои проблеми, кани въоръжени въстаници назаем от близкото голямо село, но започнат ли да се държат като гости-калоферци, вадят някоя останала змия в ръкава като фокусници и ги прогонват, а после замазват следите, като уж случайно изпускат язовира да наводни.

               Има едно друго село, където процесите течали наобратно и хората били минали последователно през тях, отзад - напред: 

               Когато същите тези въстаници от голямо село, се съгласили да построят язовир, за да няма проблеми в малко и голямо село, решили да дойдат в малко село, и да се разположат като гости-калоферци, въпреки че никой не ги искал. Нищо, че са спасители, но вече без пушките от възстановките. Те заставили онези в малкото село да им предоставят благата си, сиреч подземните богатства, но онези тарикати отказали и се сетили да пуснат измежду тях лисици със съмнително поведение, за да им развалят рахатлъка. Когато видели, че не става така, жителите на малко село решили да населят местността с таралежи, за да влезе тя в Натура 2000 и никой да не закача благата и мирното население. И тук жителите на малко село спрели, защото този таралеж в момента им е в гащите и няма мърдане. Какво ще стане ли? Ами накрая, пак ще останат там само змии, гущери и камъни, лунен пейзаж...

Всяка прилика с действителността е случайна.

24.11.2019 г., 23,23 часа

© Таня Чардакова All rights reserved.

Comments
Please sign in with your account so you can comment and vote.
  • Доньо Донев (27.06.1929 - 28.11.2007) Поклон!
  • Благодаря! 😊
  • Благодаря, Стойчо! Много правилно казано!
  • Нашенската Натура,
    е в липсата на култура...
  • Благодаря ти, Петьо, хареса ли ти пародията, ей това сме „нашенци” ! Гости-калоферци като ти дойдат и се чувстват като у дома си. Да са ни живи и здрави, ама едва ли, с този въздух и радиация...Поздрави от България!
  • И за климата важи същото...тази натура 2000-3000...калоферци-гости,а? 😊
  • Благодаря за коментара, Наде! Ще добавя "и жестока действителност"! Поздрави!
    Благодаря ти, Марина, като се вгледаме, какъвто ни е микрокосмоса, такъв ни е и космоса. Да ни пази Бог!
  • Жестока сатира!
Random works
: ??:??