Sep 5, 2021, 11:27 PM

Пилешка супа от крилца 

  Prose » Narratives
1181 6 50
4 мин reading

       Питате ме в кое ресторантско меню можете да я намерите пилешка супа от крилца ли? Готвачът е с мангъровска шапка, вярва в здравословното хранене и препоръчва пиенето на много течности. А, да не забравя - и редовно отваряне на прозореца за проветряване. Помагало на мозъка да диша!

        Аз не го послушах. Не изядох докрай мамината пилешка супа, този път сготвена само от крилца, че да хвръкне някъде надалече болестта от мен. (А как обожавах тази мамина вкуснотия още от дете!) Усетих, че в гърлото ми заседна някакво малко кокалче от крилцето мангъровско, не разбрало, че с това ще съсипе експлоатационните качества на телевизионните му речи...

        И ето ме - на... Вместо да си лежа на широката спалня вкъщи, ме стовариха посреднощ на едно походно легло в коридора на ковид отделението. Покрай мен прелитат непознати извънземни, та се чудя на кой свят съм. Може и от треската да е, яко ме тресе... На гърдите ми някой е сложил една торба цимент, сигурно, за да ме застопори  до плочките на стената. Не знае ли, че дори ръката си не мога да вдигна? Системата е успокоила капковото си нападение и ме е подкарало на сън. Три нощи подред не съм спала. Но ме е страх, че ме дебне онзи - безкрайния сън - и сега тези космонавти покрай мен може би ще ме подготвят за излитането. Много народ заминава всеки ден към звездите. Не че съм следила непрекъснато таблиците с подскачащи нагоре цифри. Казах ви вече, че бях от хората, които вярваха в чудодейната сила на препоръчаната от доцента пилешка супа. А за ваксина не давах и една дума да ми издумат. Но сега ме е страх! Малки са ми дечицата, рано ми е да ставам астронавт! Некролозите, разлепени по входовете около нас направиха очите на страха ми още по-големи. Изпратихме баба Милкана от входа вдясно... И лудото Ленче изпратихме, дето все по пазарите ходеше. Без маска, като мен... Но не ми е до тях сега. Мога да пожелая само лек път на душите им, друго не съм в състояние да сторя.

       - А в състояние ли сте, като ви подкрепя санитарката, да се преместите в осма стая - там се освободи преждевременно едно  легло? - задава ми въпрос зад стените на скафандъра си един глас, който така е деформиран, че трудно може да се разбере на мъж или на жена е. Само очите, уморени от натрупаното безсъние, ми подсказват с извитите си мигли своята кукленска принадлежност.

       "Осма стая, галактическо число!" Това моя мисъл ли беше или някой ми я подшушна? Свличам се с тежестта на две торби цимент в краката на нисичката санитарка и тя е принудена да потърси помощ от един доброволец, за да ме принесат до леглото. В стаята сме четири. Я виж ти, можела съм и на прага на изтощението да броя! Не напразно съм щерка на учител по математика. Тихо е и се учудвам колко безшумна е центрофугата на болестта. Чува се само шумоленето на кислородните апарати и отвреме навреме мъчителна, задушаваща кашлица. Тежестта на гърдите ми не е намаляла, само дето правя неуспешни опити да свикна с нея. Замаяна съм и не мога да се зарадвам дори на това, че лежа в нормално легло. Ако въобще може да се нарече така, щом през няколко дни на него умира следващия, повярвал в лечебната пилешка супа на доцентчето и приел, че дегизацията му зад маската ще отива повече на един престъпник.

       Влизат на визитация. От къде намират сили да бъдат толкова внимателни при това нечовешко натоварване - не знам.

       - Ремдесивирът свърши, но до обяд очакваме новите опаковки! - докладва стегнато старшата сестра.

       - При тези пациенти първата седмица от лечението е изтървана и на тях няма да е нужен. Продължаваме да ги включваме към апаратурата за кислородна терапия - отговаря ѝ лекарката и излизат.

        Жената от съседното легло, опитала да задържи кашлицата си, докато те са тук, вече е почервеняла и не може да си вземе дъх... Санитарката само открехва вратата да види какво се случва и се затичва към манепулационната. В коридора се разнася тревожният ѝ глас:

      - Сестра, бързо, че жената от осма второ ще колабира!

      Аз забивам поглед в тавана и си мисля за тези от телевизионния екран, които ни успокояват, че ситуацията е овладяна и че нищо не липсва на болниците. После затварям очи и си представям вкусната мамина  супа, на която, наивницата аз, възлагах толкова много чудодейни надежди. Вече в просъница, виждам и лицето на титулования медик, тръгнал да  лекува с чайчета и пилешки бульон малките ни птичи мозъци. Радвам се, че не доизядох пустото последно крилце в чинията си. Защото то с един замах можеше не да ме излекува, а прекомерната ми  вяра в него  да направи така, че да отлетя на оня свят. Запази ме, Боже, и дай сили на всички болни да оздравеят!

         

© Мария Панайотова All rights reserved.

Мангърчето е доста крив.
Доцентче бил човека!
За него “вирусът кирлив”
е тук от памтивека.
Бърбори - без да се смути. ...
  611  37 
Comments
Please sign in with your account so you can comment and vote.
  • Иржи❤️, няма да спра да пиша поезия, разбира се! Тя е първата ми любов и ще си остане доживотна! ☀️Толкова мил коментар си ми оставила, благодаря ти сърдечно!
  • И този разказ ти е много издържан с елемент на социален протест срещу завоалираните информации и с типичната ни вече молба "Бог да ни пази"!...Надявам се, че като взе да ти харесва да пишеш проза, няма да изоставиш поезията...
  • Таничка, явно си преживяла нещо наистина много страшно!🤔Извини ме, че с този разказ ти припомних отново кошмарните дни, но дано никога повече това да не се случва, нито на теб, нито на близките ти, миличка!💕😘
  • Миме, с този разказ се върнах през ноември в ковид отделението, където бях 3седмици и не знаех дали ще изляза...
    Беше кошмарно...
  • В това спор няма, Самовила. Обикновеното поведение на вируса, неговият ”стремеж” е към бързо размножаване във водна среда, в клетката. Няма за цел да убие гостоприемника си. Чрез множеството си мутации, неговата вирулентност( способност да нанася поражения в гостоприемника) намалява. Този показва друго поведение.
    Някой очакваше, че комунистически Китай с прословутата си дисциплина ще се справи на свой гръб с изкуствено създадения проблем, но нещата излязоха извън контрол.
  • Ами някъде пишеше, че вируса уж бил "случайно" изпуснат от експерименталната лаборатория в Ухан със степен на сигурност 4-5 ( или нещо такова). Като има такова ниво на сигурност как ще го изпуснат случайно? Но със сигурност е синтетичен, чела съм, че има доказателства, че е тунингован коронавирус, направен за симулационни експерименти в случай на пандемия как един вирус ще мутира, т.е. е изкуствено мутиран обикновен корона вирус. Представете си какво чудовище се е получило. Спомняте ли си, че шефа на Пирогов също потвърди тази теория?
  • Абсолютно! И все си мисля, че това не са непреодолими неща за съвременните възможности на науката и в частност на медицината. В такива моменти се сещам за българинът, който „ запали водата”...Много въпроси имат отговори, но няма интерес да бъдат дадени на човечеството.
    Май оспамихме творбата.😕 Ще помоля Мари да ни извини.☺
  • О, тази зависимост отдавнасе гони -и за кръвно, и за раковите заболявания, цял живот поддържаща терапия, но не и излекуване, въпросът е, че човек няма избор
  • Да, Вале. Зависимост от фармацевтиката, докато дишаме. В оковите на легалната мафия...
    Какво ядем, какво дишаме, че и какво да очакваме?!
  • Работата ми е такава, че често превеждаме патенти. Лекуването на вирусно заболяване в момента се третира с наномолекули, които буквално убиват заразената клетка и не позволяват ва вируса да се репликира. Обачеееее- държиш вируса мирен, докато приемаш наномолекулите, спреш ли приема - той започва отново да се размножава. Такива са част от лекарствата за СПИН - държат вируса в окови, но взимаш лекарствата до живот.
  • Самовила, рязясни ни нещо повече за антидот-вируса. Мисля, че ще е интересно. Лично аз не съм срещала в научни трудове доказано лекарство срещу ковид. Смятам, че все още налучкваме. Но и това ще стане един ден.
    Колкото до шевовете на земята, мисля, че не толкова пренаселеността ни води към гибел, а безразсъдството да експлоатираме. Всичко и на всяка цена, без да се замисляме за последствията.
    Алчността ще унищожава планетата ни много по- ефикасно от ковид. Тя ще заличи не само човешкия род.
  • Да, ваксините и антибиотиците са съхранили човечеството. Но са и причината сега Земята да се пука по шевовете и да се унищожава. Затова и пускането на антидот - вирус не е случайно.
  • Иви, благодаря за коментара ти, който също трябва да подейства отрезвяващо на онази група объркани хора, които ми приличат на една сюрия овце, поведени от пишман водачи не към тучно пасище, а към смърт от неблагоразумие...
    Прегръщам те и ти желая лека седмица!😍💝🌹
  • Отрезвяващо! Надявам се повече хора да стигнат до истината, без да им се налага да минават по горчивия път на опита.
    Да осъзнаят, че това, което в най- голяма степен е съхранило човечеството до днес са ваксините и антибиотиците. Че вместо да вярват на поредното гуру е по- разумно да се доверят на науката и медицината. Че лесният път на отрицание води единствено до тресавището на заблудата.
    И най- вече да си отговорят на въпроса защо мангърщината е фактор, разделящ ни от рационалното и научно обоснованото. Кого обслужва и кому е нужна?
    Благодаря ти, Мари!💟 Поздравявам те за смелостта да сложиш тази тема на „масата”!👍
  • Винаги съм се възхищавала на този човек - не само, заради творбите му, а и за проникновената му мъдрост!
    Благодаря ти, че сподели с нас тази мисъл на Стефан Цанев, Емо!😍
  • Много ми хареса една мисъл на големия Стефан Цанев. В едно интервю го питат: Какво е оправданието на българина да не се ваксинира?
    И той отговаря: За глупостта съчетана с български инат, няма никакво оправдание!
  • Здравомислието трябва да се обединява, за да става по-силно. Вярвам в това! Щастлива съм, че ви има, приятели!💖💕💝
  • Много си прав, Безжичен! Но дори и малко, има хора мислещи и знаещи!
  • Мария, моите почитания пред таланта ти!
  • Ако продължаваме в България да сме такива (не желая да казвам точно какви, защото малко не са "такива" и заради тях не искам да генерализирам ) , ще измрем. А ето разликата - вижте Дания. Е, да, ама там не е избит (буквално) добрият ген - не е имало турско, гръцко и руско робство. Това е положението.
  • Прегръщам те, Мария! Ти си мъдър човек, не спирай да говориш истината!
  • Момичета, ❤️ благодаря ви, че заставате така категорично зад позицията ми като автор и човек от обществото ни, което има още много да страда от тази пандемия, имайки предвид колко са объркани хората. Права си Таня - " всеки сам трябва да достигне до истината"!🤔
  • Миме, който те е разбрал, разбрал. Убедих се в едно, че няма как да убедим другмислещите, ако сами не достинат до истината си.
  • Замисли ме, Марийче. Вярваме в какво ли не, но не и на очите си. Преди три дни почина лекар - заклет антиваксър, на 38. Бях от първите, които се ваксинираха, сега чакам да ме извикат за третата доза. Това е. А пилешка супа не обичам. Да те усмихна - давай мусакатааа.
  • И аз се почудих как да ти отговоря, Миленче. Учуди ме коментара ти. И не всичко разбрах от него, както и Безжичен ти е писал. Разбира се, всеки има право на мнение, но твоето остава някак замъглено в недоизказаност. Ако имаш желание, можеш да ни изясниш позицията си.
  • Не разбрах от предния коментар кои са удобно поднасяните и многократно повтаряни лъжи, а е важно да разбираме в коментарите всичко ясно, точно и определено.
  • Много хора пострадаха от вируса, Мария. Много хора си отидоха за съжаление. Но това не е основание да не виждаме истината, а да се залъгваме с удобно поднесени и многократно повторяни лъжи. Истината плаче затрупана под тях. Всеки който говори за странния произход на вируса и го смята за изкуствен, както и тези, които не одобряват всевъзхваляваните ваксини срещу него, не е удобен на властоимащите в различни страни. За съжаление с този процес към бъдеща задължителност на ваксините срещу Ковид, изоставащи след учудващо и странно бързо мутиралия вирус, който им пробива защитата, вървим към модерен феодализъм и ново феодално робство с медицински показания уж за благото на човечеството. И докъде, до отнемане и на последната човешка свобода. Всичко да зависи от мамона и неговите капризи. Човек само си сменя робствата през вековете, но такова унифицирано световно робство се появява за първи път. То е в зародиш, но вече дава червивите си плодове в Гърция, Италия, Франция и Саудитска Арабия.
  • Генек, благодаря ти, че си тук!😄
    Радвам се, че четата на здавомислещите хора става все по-голяма!
  • Много хубаво.
  • Стойчо, здравей! Хубав ден ти желая, градски!😄
  • От такива нежни грижи и рецепти:
    С Богом ,мили,бивши рецепиенти!
  • Ох Роси!😍 Жалко, че и ти си минала
    през центрофугата на тази болест, миличка! 💕Дано не изживееш повторно подобен шок, а тези, които сега са пипнали заразата, се оправят час по-скоро и нямат остатъчни последствия след болестта! Горещо се моля за тях!🙏♥️
  • Много истински разказ, Мари! Чета го и се връщам в онези дни прекарани на кислород. Толкова точно си описала чувството и ситуацията, че ме налетяха спомени. Видах как си отиваха хора и това никога няма да го забравя! Страхотно перо! Поздравявам те!🍀🌹
  • Благодаря ти за сериозния коментар по тази наистина сериозна тема, Катя! ❤️
    А за заглавието - и аз забелязах, че съм тръгнала да правя кулинарен справочник на любимите български ястия и вече имам отправено сериозно предложение следващият да бъде за мусаката!🤣
    Нека се усмихнем малко, все пак днес е празник, нали!😄
    Хубав ден ти желая!💕
  • Казано честно заглавието изобщо не ме подсети, че разказчето е на толкова сериозна тема.
    Моята шефка отричаше съществуването на болестта, но когато почина нейна близка тогава повярва. Сега е ваксинирана, ваксинира и родителите си и определено се страхува от заразата. За съжаление само личния опит би променил убежденията на един заклет антиваксър.
    Много поучителен разказ. Дано да въздейства, а и нашите коментари също.
  • Допусках, че и сред четящите ще се появят антиваксъри, знаейки, че те не са малко, но и да има такива засега си мълчат. Иска ми се да вярвам, че плодотворния разум може да накара и тях да размислят и променят позицията си!
    Благодаря ви, Коста и Безжичен!😍
  • Приятели, съвсем не съм оптимист, че толкова много предубедени хора ще размислят, ще употребят мисълта и съзнанието си и ще разберат (и ще се съгласят), че ваксините са едно от най-големите човешки постижения, а ваксините против ковид ще ни спасят от дългогодишни мъки, които иначе (без ваксинациите) ни чакат. И не съм оптимист не само защото гледам как телевизиите налагат все по-големи безумия и безумци от екраните си, за бардаците в мрежата не искам да говоря, а и защото виждам и чета как дори и тук, в нашия сайт, в който са интелигентни хора, има толкова много антиваксъри. По-голямо масово безумство не съм срещал в живота си. Дано с прочитането на това хубаво произведение на Мария поне малко хора променят мнението си и се ваксинират.
  • Ох Мария,наистина дано повече хора да прочетат и проумеят,че ваксините са за наше добро.Поздрав.
  • Разбира се, че не ти се сърдя, Таня!😄 Даже напротив - радвам се, че повече хора ще го прочетат!💖
    Приемам го като приятелски жест и ти благодаря!😍
  • Споделих го на Фейс стената си, Миме! Дано не ми се разсърдиш.
  • Таничка, Вале, Руме, дано наистина повече хора осъзнаят истината и не се поддават на манипулации, защото това може да им коства живота! Благодаря ви, момичета!💕
  • Лек разказ с дълбок размисъл! Поздравления
  • Страхотен разказ, Марийка, още миналата година направих една проста калкулация, и то точно по думите на този пишман доктор - оказа се, че 5-те%, които ще се нуждаят от интензивно болнично лечение са 250 000 души - за толкова хора НЯМА апаратура, НЯМА персонал, не говорим за легла, леглата са лесни. А българинът вярва във всевъзможни глупости и теории на конспирацията, но не и на лекаря си, не и на капацитетите. Българинът е всемогъщ, всезнаещ, безсмъртен.
  • Чудесен разказ, Мария! Иска ми повече хора да го прочетат, защото една моя близка, също вярваща в мангъровите супички като героинята ти, сега се моли да оцелее в Ковид отделение.
  • Целта беше да звучи като истинско и да убеди читателите в какво да вярват и в какво не. Извинете ме, че влизайки в артистична роля съм ви притеснила за себе си, Дейка и Емо!😍🙏💕 Бъдете здрави и се пазете!😄
  • Тогава, бързо оздравяване на героинята ти🙂. Подведох се и аз. Но се радвам, че си трезвомислещ човек, Мария. Поздрави!
  • Оххх , олекна ми! Прегръщам те!
    Като прочетох заглавието ти се сетих за книги, които много обичам. Бяха поредица от разказчета, по действителни случки: Пилешка супа за душата, за тинейджъри и т.н.
    Хубав да ти е денят! И седмицата!❤
  • Бързо оздравяване, Мария! Добре ще е твоят разказ да достигне до повече хора.
  • Измислено е, разбира се, не се притеснявай!😄 Просто реших и аз да се облека в сценичния костюм на героинята, Дейка. От самото начало не вярвам на приказките на този доцент шарлатанин, пазя се, нося извън къщи маската и се ваксинирах в началото на лятото, но ме боли за наивниците, които вярват, че това е световна конспирация и размътват здравомислещия мозък на нацията ни. Страх ме е, че още много хора ще си отидат, подведени и така беззащитни в претъпканите коридори на болниците... Затова изпитах необходимост да напиша този разказ.
    Прегръщам те с обич, миличка!😍💖
  • Мари, кажи ми, че е измислено. Моля те, моля те, моля те!
Random works
: ??:??