Jun 18, 2019, 7:01 AM

Приказка за изтънчената и деликатна душевност 

  Prose » Humoristic
1260 3 18
1 мин reading

В едно село, живеели трима даровити художници. Картините им били прекрасни, невероятни, поразителни. Селяните скъсвали творците от хвалебствия, отрупвали ги с ядене и пиене в изобилие, построили им разкошни къщи, намерили им хубави жени, само и само, да ги задържат в селото. Всеки художник, рисувал само с един, точно определен цвят. Единият в зелено, другият в синьо, третият в червено. Веднъж, кой знае откъде, дошъл някакъв непознат човек с такенце и триножник, разположил се край реката и започнал да рисува. Картината била изключителна. На преден план се люлеели жита, макове и маргаритки, в далечен план синеели планини, към тях отивала широка, спокойна, златиста река, обагрена от залязващо слънце. По криволичеща пътечка, тичали деца с триъгълно хвърчило. Играта на светлините и сенките, била майсторски уловена. Художникът изложил картината си на мегдана в селото. Събрали се селяните, гледали, почесвали се и цъкали.

– За какъв се мисли тоя! Абсолютни цапаници!

– Как може, да смесва цветовете!

– Какви са тия безформени петна, на нищо не приличат!

– И само, как гордо гледа, като че ли е направил, кой знае какво!

– Нашите художници, рисуват много по-хубаво! Да благодарим на Всевишния, че ги има!

Тримата художници, нарисували картини от същото място, в синьо, зелено и червено. Селяните били във възторг. Те набили и изгонили многоцветния художник, и скъсали картината му. Да му е за урок, като не разбира от изкуство!

© Георги Стоянов All rights reserved.

Comments
Please sign in with your account so you can comment and vote.
  • Във всяко едно чуждо село керемидите бият, късат картини, прогонват, но не могат да отнемат таланта. Поздрави, Сенд!
  • Да, това е вече пълен релакс!😉
  • Която и сила да избереш, другите две, ще ти пуснат едни много готини хиперзвукови ракетки. Затова, най-добре е, да се отдадем на изкуство/рисуване с един цвят/ и себеотпускане. Ще си имаме храна, хубави моми и къщи за гости. Колко му трябва на човек!
  • И трите Велики сили вървят по свои стратегии за надмощие в доказване на собствените приоритети.Управляващите елити на трите свръхдържави изпадат в взаимозависимост и налагат влияние върху развитието над останалите държави, независимо дали са техни съюзници, съседи или опоненти.😎
  • Намесихме и политиката, няма начин! Депутатите са виновни!
    И капиталистическият реализъм не е цвете за мирисане, но нямаме голям избор.
    Между Китай, Русия и САЩ, кого си избираш за приятел?
  • Те това е социалистически реализъм в действие!
    Така се пада на ония декаденти с многоцветното им безсилие!😅
  • Адитивно и субтрактивно смесване на цветовете, но то няма нищо общо, с размазването на боите върху палитрата. RGB са художниците в приказката. Леко намигване, към някого.
  • Така де Нас художниците едно време ни учиха, че основните цветове са червен, жълт и син. От тях производните са синьо и жълто = зелено, червено и жълто = оранжаво и синьо и червено = лилаво.
  • Синтез на цветовете, уважаема художничке! Нюансите се получават върху палитрата.
  • Аааа, в това село всички са цветни и широко скроени. Нашето село няма нищичко общо с описаното от теб. Само че как така никой не е рисувал в жълто се чудя аз.
  • Без намеци!
    Съвпаденията са случайни. Да не се окаже, че всички са от Хасково.
  • Много ми прилича на нашето "село"
  • Цял живот.
    Купи си кроасани и бира. За из път.
  • Тръгвам да обикалям,че незнам колко ще се обикаля.Поздрав Сенд.
  • От селянията няма спасение /с цялото ми уважение, към селските труженици/. Дори и в селище от градски тип, пак има селяния. Вариантът е, да се обикаля, докато се попадне на подходящо село.
  • Тази приказка хумористична,
    по-скоро е съвсем реалистична.
    Потърсих смешното, обаче,
    защо така внезапно ми се плаче?!
    Пред теб стои дилема сложна,
    и мисия направо невъзможна -
    да ме оставиш да си плача мъченически ( А, аз хич не обичам да плача...)
    или да ме разсмееш веднагически!!!(Ей, това ми е хоби...)
  • Сенд, накриво ли си станал... Как ти хрумна така да цапардосаш многоцветния творец! И за такива има място под звездите, въпреки че не разбира от изкуство! Усмихна ме..., нали е приказка... Поздрави
  • Браво! Много точно! Винаги една група не приема или много трудно приема новото, особено ако старото е на пиедестал, независимо колко е добро или не. Вярно, че красота и изкуство имат различни ценители и за всеки видяното носи различно послание, но много добре си уловил идеята. 6+ от мен
Random works
: ??:??