Jan 16, 2011, 7:47 PM

Притча 

  Prose » Others
1461 0 44
1 мин reading

 

Талантът беше скромен – съзнаваше, че е само един проводник. Беше си настроил антените, за да приема и предава по-добре. Просто си вършеше работата и толкова. Винаги се чувстваше някак неудобно, когато хората го хвалеха и му благодаряха, че храни душите им. Знаеше много добре -  човеците все още не са самостоятелни, за да имат собствени идеи. Но хората твърдяха, че да си проводник си е Божи дар. Въпреки пословичната си скромност, талантът блесна. Завистта запримига от ярката му светлина и усети как нещо я жегна право в сърцето. Но бързо се окопити: „ Кой авторитет го е провъзгласил за Талант? От кое елитно издателство са книгите му? Колко конкурси е спечелил? И какво, по дяволите, си въобразява тоя?! ” Но тази канонада изобщо не смути хората и те продължаваха да ценят Таланта. Даже чистосърдечно споделяха, че  препрочитат творбите му. Завистта побесня и строи редиците си за люта война. Стига вече с тоя Талант! Тя толкова се стараеше, а не получаваше нужното признание. Чувството й „за справедливост” бе накърнено. На всяка цена и с всички средства Талантът трябваше да бъде унищожен. Горката - дори не подозираше с кого всъщност воюва. А и щеше да отговаря за действията си където и пред Когото трябва…

И до ден днешен Завистта плете интриги срещу Таланта, но е осъдена на неуспех. Защото: ” Не се гаси туй, що не гасне! ” 

 

 

© Вилдан Сефер All rights reserved.

Author has locked rating.
Comments
Please sign in with your account so you can comment and vote.
  • Ако съм на изпит, и аз бих блокирала!
  • Преди доста години като кандидатствах в ПУ журналистика темата за есето ми беше "Не се гаси туй що не гасне" Предадох празен лист. Винаги съм се чудила какво може да бъде написано по-темата.Е сега разбирам...
  • Точно!
  • Чудесно написано!!!
    Поздрав и от мен
  • Поздрави, Феичке!
  • Благодаря ви!
  • Фея,доставя ми удоволствие написаното от теб!Благодаря ти за удоволствието!Поздрави!
  • Моцарт си е Моцарт...
    въпреки всичко!!!

    поздрави, наборе!!!
  • Някъде пишеше:"Накарай разума да млъкне,за да чуем душата!"...
    Талантът извира от там а Завистта е една глупава"подправка",която придобиваме по-късно,дълго не слушали Душата какво казва
  • Ох, Вили, по-добре питай аз как съм!
  • Завистта разяжда този, който я изпитва.Да се радваме на талантливите и успели хора и ако можем, да се учим от тях!
    Благодаря, че ме посещаваш!
    Как са учениците ти?
    Поздрави!
  • Благодаря ви!
    Веси, в първоначалния вариант вместо "Завистта" бях написала "Посредствеността"!
  • Mъдро е!С поздрав!
  • Моцарт и Салиери? Поздравления!
  • По-страшна от Завистта е Посредствеността. Когато двете се обединят - битката срещу Таланта е люта.
    Поздравления, Вилданче!
  • Благодаря, Вилдан - точно в тоя момент имах страхотна нужда да прочета текста ти, сигурно се досещаш защо!
    Поздрав от сърце!
  • Благодаря ви!
  • Привет! Поучителна притча! Завистта винаги се стреми да "затрие" някой талант. Лошото е, че тя често успява и въпреки, че по принцип Талантът винаги си остава "непобедим", той често страда от интригите и долните сплетни човешката завист. Поздрави!
  • Поздрав Фейчке!!!Винаги си била мъдра и добра от мене топлинка,а завистта вън да мръзне на студа!!!
  • Пак съм тук
    Спомних си вица за борчЕто и стената
    Много ме кефиш!!!
    ((( )))
  • Мъдра е твоята притча, Фейо!
    Бяла и чиста е душата ти!

  • Борбата е неравна. Но таланта извисява ръст. Поздравления, Вилдан, за посланието. Барона
  • За съжаление завистта е постоянен спътник на таланта и славата...
    Поздрав, Феичке!
  • Мъдра и талантлива си, Феичке!
    Прегръдка!!!
    P.S. Щастлива съм, че не познавам г-жа Завист и се радвам на успехите на всеки.
    Радвам се на новата ти снимка на профила
  • Вили, наистина мъдра притча! Дай Боже повече таланти,за да има проводници на знания и мъдрост...като теб- ти си един от тези проводници! Хареса ми тази притча!
  • Талантът беше скромен – съзнаваше, че е само един проводник. Ти си Божи дар, Вилдан! Поздравления!
  • Ако изгасим огъня... ще настъпи Зима и само Завистта ще зззззъзне!
  • Поздрави, Феичке!
  • Благодаря, че споделихте! Темата е вечна и актуална!
    Ена, пиле шарено,радвай се, че не завиждаш!
  • Странно понятие е талантът, а иначе да - има много завистливи хора. Но те никога няма да спечелят подобна борба срещу околните. Завистта е лошо нещо.
  • ” Не се гаси туй, що не гасне! ”
  • Още си мисля за твоята притча...
    Пак си проявила типичния ти, характерен финес и деликатност.
    Ако бях аз, чях да режа по-надълбоко
    И с водолейски ентусиазъм и непоносимост към неправдите
    Очевидно и за това нямам дарба
    И сега квоооо
    Още един проблем - ми не мога и да ти завидя, бре, за нищо не ставам
    Вилданчик, страхотно попадение, милата ми фея тя
    ((( )))
  • Благодаря ви за изказаните мнения! Ваня, мисля, че у нас има много талантливи хора във всички области, но, за съжаление, и много завистници.
    Лека и спорна седмица на всички!
  • Поздрав Вилдан!
  • Днес завистта е с висше образование по нанасяне на удари под кръста, но за съжаление май е БЕЗРАБОТНА...да, защото таланти май няма...или не, не съм права, ГЕНИИ НЯМА!
  • Ех, Вилдан, ако завистта можеше поне да разбере, а то тя и акъл няма... защото плюейки срещу вятъра... лошо се получава...
    Как си я изпедепцала само тая завист, да ти завиди човек
    Прегръдка за посланието!
    Изкефи ме

  • много актуално и поучително...
    мъдрост във всяка дума...чудесно послание..
    мила Вилдан, сърдечно те прегръщам.
  • Сърдечни поздрави, Феичке! В "моя свят" завистта е талантлива и талантът е завистлив-какво да се прави, докато децата се научат да се радват едно на друго идва време да се дипломират и... започваме отначало Ще им прочета твоята притча. Още веднъж ти Благодаря!
  • Така е. Не всеки е Моцарт, но всеки си има своя Салиери!С поздравления за мъдрата творба!
  • Харесах! Финалът е много хубав!
  • С поздрав, Вилдан!
  • Поздрави за мъдрата притча!
  • Мъдро,Фейке.Харесвам притчи!
  • Мъдро!
    Чудесно е завистта да си знае мястото, макар да е свиреп противник!
    Поздрав!
Random works
: ??:??