Feb 21, 2010, 4:00 PM

Продължение 

  Prose » Novels
537 0 0
1 мин reading

Старите люде казваха: "Който зло прави, зло намира." Човек се ражда добър, а с годините идва грехът и тогава се забравя доброто. Добре, че Господ ни е дал разум, та чрез него да проумеем, че със зло нищо не се постига. Прави добро, за да намериш добро. Прости, за да бъдеш простен. Равносметката - това е резултатът от целия ти живот. Ако си бил добър, то ще си идеш от таз земя спокойно. Няма да те гонят демоните. Но ако си правил само лошо, дяволът ще те притисне в здравите си лапи, ще забие острите си нокти и кръвта ти бавно, капка по капка, ще тече. Не допускай дявола! Той ще ти устройва хиляди капани, за да станеш негов слуга. Но ти зорко трябва да бдиш над себе си! Правото на избор е твой. Давай, върви уверено! Дай гръб на злото! Прави само добро! Такъв е животът от векове наред.
   Павлето се прибра в къщи с раздърпани ръкави на палтото си.Тази нощ сънува сън. Яви му се белобрад старец, в сребърна мантия. Усмихна му се някак детински. Уж старец, а лицето му като на момък.
- Момче - рече той. - Помни, че ще станеш голям човек. Ще обикаляш света и ще се прочуеш. Но никога не забравяй, че си човек, който се е врекъл да служи на доброто!
   Сънят свърши. Павлето се събуди. Беше целият облян в пот. Очите му искряха. Старецът от съня беше му дарил много светлина, която озаряваше погледа му.      
   Наближаваше 25 март, денят на Богородица. Наричаше се Благовещение. Дойде и той.
   В църквата "Света Петка" бяха се събрали доста богомолци. Поп Груьо четеше тропар глава 4: "Днес е началото на нашето спасение и се открива тайната на века. Синът Божий ставаше син на Дева и Гавраил благодат благовестува. Затова и ние с него да възкликнем на Богородица: радвай се, благодатна, Господ е с теб!" 
   В дните на великия пост се разрешаваше да се употребява риба, олио и вино.
   Анонимен допистник съобщи във вестник "Право", че Пловдивското девическо училище ще отпразнува деня  Благовещение. Първият празник на училището се проведе през 1864 година. Тогава то обяви , че ще се приеме за патрон.

 

Следва продължение.

© Мария Герасова All rights reserved.

Comments
Please sign in with your account so you can comment and vote.
Random works
: ??:??