Nov 16, 2011, 1:19 PM

Просто хора 

  Prose
703 0 4
1 мин reading

Кой сме ние? Какво сме? Същества, дарени с привилегията на разума, а може би същински полубогове? Но ние кървим и ни боли, и раждаме се, и умираме. Нима това е белег на божественото, нима в нас няма нещо животинско? Всеки наш дъх ни принизява, защото сме проклети да носим бремето на глупостта, на яростта, на жестокостта, на алчността. Нима не носим в себе си силата на унищожението, нима не сме на себе си врагове? Да, ние носим в себе си и лудостта и безумството на нашата природа. Изгнаници сме в тъй тъмен затвор, построен от самите нас. Все живеем в илюзии, все вярваме в лъжовните чувства. Съществуваме, вкопчили се в жалкия период, наречен наш живот. Ние всички се раждаме, живеем и умираме. И образът ни избелява с времето. Живи сме само докато ни помнят, после потъваме в забрава. Тъй жалко е това.  Нима ние не сме най-големите глупаци? Живеем в страхове и сенки. Очакваме щом се отпуснем назад някой да ни хване, очакваме все някой да ни държи ръката и да бърше сълзите ни. Все друг е виновен, все някой друг ни наранява. Сами се съжаляваме, защото другите егоисти около нас не ни обръщат внимание. А ние всички сме такива. И когато дойде краят на безсмисления ни живот, страхът обзема последните ни мигове. Осъзнаваме колко сме безсилни, колко сме нищожни пред смъртта. След края ставаме храна за червеите и нищо повече. Ние не сме нито животни, нито богове. Ние сме просто хора. 

 


Ето още нещо, което съм писала , когато съм била на около 15 :) 

© Амбър All rights reserved.

Comments
Please sign in with your account so you can comment and vote.
  • Ние сме просто хора... Много ми хареса! Браво!
  • Харесах написаното! И те поздравявам!
  • След изминалото време трябваше да сте започнал да забелязвате, че има редактори, които да преценят в коя категория спада
  • Е, за изминалото време трябваше да сте започнала да се доближавате до идеята, че това всъщност не е проза, а есе.

    Иначе наскоро четох една симпатична дефиниция за човека, която гласеше нещо от сорта на: "Ти не си тяло, което има душа. Ти си душа, която има тяло."
Random works
: ??:??