Jun 6, 2021, 12:04 AM

Радостта като стил на живот 

  Prose » Others
312 0 0
5 мин reading

Тъкмо когато прочетох в новините: „Българинът – пръв в класацията на нещастните и недоволните” ми попадна книгата на Дж. Майер „Радостта по пътя към целта”. „Лесно им е на американците, те и в затвора живеят по-добре от нас!” – каза един познат.

Защо сме нещастни, недоволни и сърдити е друга тема. Бихме ли могли да сме по-радостни, щастливи и доволни? Българите напоследък мислят само за пари. Винаги ли милионерите са радостни? Около 40% от щастието ни зависи от това, какво правим за да сме щастливи. 

Знаем, че човекът е дух, душа и тяло. Душата е разум, воля и чувства. Чувствата включват и радостта. Тя е от най-значимите, положителни емоции на човека. Варира от тиха наслада до буйна веселба и смях до сълзи. Може да е харесване, възхищение, нежност, задоволство, блаженство, добро настроение, щастие, забавление, бодрост , преживяване на успех, удовлетворение и др. Показваме я чрез мимики и жестове. Обикновено възниква при конкретни случки и преживявания.

Много хора мислят, че ако „изключат” емоциите си ще са по-силни. Можем да работим, да се грижим за семейството и децата, да вършим разни неща, но без истински да се наслаждаваме на живота. Без радостта, хората биха били като роботи, обгърнати от тъга, страх и безнадеждност. Радостта е като подправката към храната, подобрява вкуса.

 

Поради постоянната си борба за достигане на някакви жизнени стандарти, човек пропуска да се наслаждава на живота . Още при Сътворението Бог ни показва творческа радост . В Бит.1гл. например, след всеки творчески акт : „Бог видя, че е добро”, достойно за възхищение. И така до края на Сътворението.

 

На планината Синай Той представи благословенията ( живота) и проклятията и каза :”Изберете живота!” На еврейски „живот” значи „свеж, силен, щастлив, радостен”. Исус ни е дал живот не само да го изживеем някак си, а да получим наслада: „Аз дойдох за да имат живот и да го имат изобилно”

Йн. 10:10. Божията воля за нас е  „винаги да се радваме” 1 Сол 5: 16  и  „радостта ни да е пълна” Йн. 15:11.

 

 Как наистина  да се наслаждаваме на живота си?

Мислете позитивно ! Позитивно настроените хора са по-радостни. Другите са неспокойни,  депресивни, без самочувствие. Мислете за доброто, което ви предстои и ще сте физически и психически здрави.

 

- Преоткрийте детето във вас. Всеки ден децата се радват и без повод. Възрастните могат да се поучат от тях.  

 

- Прекарвайте време с близки хора. Сърдечното отношение към другите помага да останете радостни.

 

 - Усмихвайте се по-често, това променя вътрешната нагласа към света и ни прави по-добри. Вашата усмивка може да накара и човека отсреща да се засмее.

 

- Спортувайте, разхождайте се. Физическите упражнения са мощно средство за добро настроение.

 

 - Усамотявайте се от време на време. Дори и на най-общителните хора  им е необходима тишина. Спокойствието и уединението създават и радост.

 

- Наслаждавайте се на всеки момент. Малките неща могат да ни подскажат, че животът си заслужава да го изживеем с наслада. Усмихнете се и на слънцето, и на дъжда,  на есенните багри, на снега. Споделяйте радостта си с приятели.

 - И ”за всичко благодарете”1Сол.5:18. Хората, които изразяват благодарност се чувстват по-добре. Когато радостта е истинска, човек се чувства значим и доволен от живота си. Тогава има енергия да се бори за радостта, която заслужава.

 

Да правим живота си радостен е все едно да предпочетем истинският парфюм пред разводнения му вариант.

 

Как да превърнем радостта в състояние на духа ни и стил на живот?  В духовно отношение радостта е плод на духа. „Божието царство не е ядене и пиене, а правда, мир и радост в Святия Дух” Рим14:17.

 

Положете малко повече усилия и:

 - Открийте целта на живота си. Нашата цел е един ден да бъдем с Бога в небето. Преследвайте целите, които съответстват на ценностната ви система.

- Помолете Бог да ви покаже кои неща ограбват радостта ви.Често това е недоволството от другите и от себе си. Обмислете миналото си, простете на когото трябва и на себе си. И вземете решение да заживеете живота, какъвто Бог го е предвидил.

© Anastasia All rights reserved.

Comments
Please sign in with your account so you can comment and vote.
Random works
: ??:??