Jul 12, 2023, 7:54 AM

Ремонтът 

  Prose » Narratives
366 1 2
2 мин reading

Ремонтът



Петя и Андрей живееха заедно отдавна. Мъжът бе по-възрастен с около двадесет години от своята съпруга. Имаха син, който работеше в голям град. Много неща бяха преживяли заедно. И тъга. И радост. Вървяха по път от обич и доверие. Отдавна Андрей бе решил да направи ремонт в стаите на къщата. Баня. Коридор. Кухня и тераса. Решиха със съпругата си ремонтът да започне през лятото. Препоръчаха им майстори. Петя ходеше на работа, а Андрей остана при работниците. Започнаха да къртят старите плочки в банята. Чувалите се пълнеха с боклук. Възрастният мъж седеше на стол, който бе изнесен навън. Наблюдаваше. Мислеше си колко ще се зарадва Петя, когато всичко се обнови.
- Сега гледаш боклук - каза единият от майсторите. - Ден, два ще е така. После ще се изчисти и ще се успокоиш.
- Дано да е така! - отговори Андрей. - Не ви се бъркам в работата. Искам само да стане всичко, както трябва.
След няколко дни майсторите започнаха да лепят плочки в банята. Ред по ред. Първо стените. След това пода. Фугираха. Шпакловаха тавана.
- Много хубаво стана! - каза Андрей. - И жена ми го хареса. Като сложим душа и като изчистим ще е идеално.
Майсторите работеха вече в кридорчето, в което трябваше да има пералня. Направиха канализацията. За мивка. Сифон на пода. Отново къртене. Боклук. Андрей седеше навън и си поглаждаше с ръка брадичката. Представяше си как съпругата му ще се радва. Тя всяка вечер след работа виждаше свършеното от майсторите. Обсъждаха с Андрей какво да купят. Какво огледало. Каква лампа.
- Момчета! - каза една вечер Андрей. - Изморен съм вече. А гледам вечер да хвана метлата да измета. Да сгъна найлона, който постилам да вървите по него. Все пак тук се храним. А жена ми цял ден е работила. Всичко стана много хубаво. Ще дойдат и шкафчетата. Ще ги подредят. Много съм радостен. Ако знаете как се радва Петя! Това исках да видя в нейните очи. Радост. Нали знаете през какви изпитания преминават двама човека в семейството? Какво по-хубаво от това в един дом да има уют, спокойствие и обич!
- Така е! - каза единият от майсторите.
- Още малко и сме готови! - с усмивка каза и другият.
Андрей очакваше съпругата си да се прибере от работа. Радваше се, че в нейните очи той си оставаше човекът, когото тя обичаше.
Две сърца в един дом.

Явор Перфанов
11.07.2023 г.
Г. Оряховица
 

© Явор Перфанов All rights reserved.

Comments
Please sign in with your account so you can comment and vote.
  • Поздравления, Явор!
  • Много топло ми стана.
    Самият аз съм строител, и колкото и да звучи невероятно, обичам страхотно работата си.
    Даже брат ми не го вярва и поне веднъж годишно водим спор по темата - той все ми дудне, че с тоя капацитет у глъмавицата, просто съм луд да работя тази мръсна и тежка работа и все не вярва, че наистина това искам да бачкам.
    Един от най-безценните моменти е когато видиш усмивката в очите на доволните клиенти. Друг е въпросът, че се и радват, че с края на ремонта свършва и неизбежната мръсотия 🤣
    Поздравявам те .
Random works
: ??:??