Nov 3, 2007, 12:34 PM

Рускини 

  Prose » Humoristic
3346 0 28
2 мин reading

Рускини

Свекърчо, този мил човек, ама друг път, все повтаряше на децата ми, докато бяха малки: „Майка ви е рускиня, майка ви е рускиня!" Но с такъв тон, сякаш им казваше: "Майка ви е вампир!" Един ден май попрекали и децата ревнаха: "Майка не е рускиня, тя е добричка!" Вярвате ли ми, че ми е идело в такива моменти да го удуша?! Шегувам се, повтарям: шегувам се!


В шести клас съм. Лято е. Играя зад блока. Майка се прибира от пазар, вижда ме и ми казва на висок глас:
- Светлана, скъсала ти се е ципата!
Поглеждам, ципът на дънките ми се е скъсал.
- Майко, ципа, не ципата!
- Ципа, ципата, няма значения, аз ще я зашия.

Съпругата на наш познат е рускиня. Той е шеф на фирма и има секретарка, която го харесва и мрази жена му. Всеки път, когато рускинята се обади:
- Извинете, може ли да се абади се господин Петров?
Секретарката пита:
- А за кого да предам?
- Търси го жена му.
- Момент да проверя дали е свободен.
И така всеки път. На рускинята й писнало и при поредния въпрос:
- А кой го търси?
Съпругата на шефа отговорила ядосана:
- Просто да не павярваш, търси го Христа Ботев.


Много българи казват, че рускините нарочно не искат да се научат да говорят правилно български. Не е вярно. Майка живее в България от 40 години и...
- Майко, крайно време е да се научиш правилно да говориш на български. На мъжа ми викаш: „Зетко, ма, защо се майтапиш се с мене?" Или: „Маме, аз съм превъзмутена от твоите сватове!" Докато разбера, че не си възмутена, възбудена, а възхитена - мина половин час. Или на приятелките ми им казваш: „Много лесно правя палачинките. Убивам три-четири яйца..." Добре пак, че не ги разстрелваш горките яйца!
- Светлана, само ти се подиграваш се с мен. Мои колежки ми казали: „Тамара, толкова хубаво говориш български, че ние не познали сме били, че ти си била рускинята!"
- Маман, колежките ти са просто възпитани.
- Престани, много ти се моля се!
Та да знаете, те толкова си могат. Иначе имат желание.
Добре, че не съм чиста рускиня, иначе щях да си се обидя се на това, което съм била написала. „Чиста" в смисъл... Е, аз понякога се къпя, ако става на въпрос.



© Светлана Лажова All rights reserved.

Comments
Please sign in with your account so you can comment and vote.
  • Анита, за пръв път съм права и аз за нещо. Благодаря!!!
    Елена, забавно е наистина!!!
  • Толкова късно открих тези смехорийки...И аз също съм рускиня....наистина ,сме много забавни в опитите си на проговорим български език.
  • Права си !
  • Ани, може да убиват яйцата, но са готини майки!!!
  • =D И майка ми е рускиня, и тя ги убива яйцата. Много ми хареса творбата ти Поздрави и много усмивки
  • Ти си душица златна, така да знаеш, Стами!!!
  • Душица златна си ти,Светле !!!
    Поздравче за веселия разказ !!!
  • Зиночка, солнъшко тъ мое ясное!!! Дейзи, просто няма как,ИДВАШ. Един човек повече или по-малко в суматохата няма да се усети. Шефът ти готин ли е? Ако не е му кажи, че...С две думи да не те закача, защото ще се наложи да се запознаваме с него и няма да му е лесно. Това е с две думи, ако бях казала три, щях да напиша трилогия с продължение. Анета, наистина най-важно е къпането! Чак после са парите, колите, къщите с басейни. Абе май предпочитам да не съм къпана, ама да ги...

  • Е, как да не обикне човек рускините.
    Чисти, нечисти..., все наши хора.
    Важното е да са къпани
  • А ти и цял да си, ми е предостатъчно да те ревнувам. Да си ми жив и здрав, Ангар!!!
  • "По писменост и по език сме близки,
    по мисли и душевност сме еднакви!"

    Дори и половин рускиня да си, предостатъчно ми е, за да те обичам!
  • Нинче, то нямаше да е лошо да съм на българо-американската дружба, но и така не се оплаквам! Пер, гледай ти какви гадинки мръсни! Как само лъжат, т.е. летят. Ани, за теб останаха прегръдките!
  • Етчи, за мама не знам, но мъжа ми лично Путин го награди, че ме е издържал толкова години. Аз като ви казвам, че моя е юнак, вие не вярвате. Мариолче, аз не пишех писма на приятелките ми, а цели романи. По пет-шест листа писма. Беше толкова готино време. Деца!!! Благодаря ти Никол!!! И на теб благодаря, Весела!!! Мила, дано целия месец ти е хубав!!! Танче, може да съм рускиня, но съм и добричка.
  • Ице, имам спешна нужда от една вана. Няма да се плашиш! Куражлия си, така разбрах. Петинка, идвай с хавлийката и сапунчето, пък аз ще взема най-накрая да си купя шампоан. Голямо къпане ще падне у-ха!!! Люси, а нашата рускиня казваше:"Само не си развявайте байрацитете!" Спосуе болшибо, Вилдан!!! Гери, направо съм трепачка и половина!!! Иванова, она говорит меньой:-Тъ глухой със двой ухой! Така звучат българите, но не е лошо, а?
  • Хехехей, сърничке, неизчерпаема си!!!

    п.п Люска, нашата учителка по английски, също беше рускиня, г-жа Олга Христова... Падаше голям майтап с нея!!! Коронната и реплика беше: " Закрой уиндоу, че ми духа!!!...хехехе Руско, българо, английски гювеч!!!
  • Уникална си !
    Ти си най-доброто,
    най-красивото творение
    на българо-руската
    дружба !
  • "Майка не е рускиня, тя е добричка" хах
  • Ще започна и деня, че и седмицата с настроение
    То само рускините ли??? Ами руснаците...

  • Чуден разказвач си, Светле!
  • хе-хе! гулям смях!
  • Тази гадина министърът на образованието обеща 10%, а другата гадина министърът на финансите ещьо 10%.
  • Поредната доза смях!!!Обичам руснаците, филмите и
    душите им!!!Писах си с едно момиче от Ленинград
    близо 15 год., разкошна приятелка!!!
    Поздрави, Светле!!!
  • Не знам чиста ли си, умесена ли си от кал,
    ала със сигурност аз знам, че знам едно.
    Майка ти определено си е за медал...
    Каква щерка е израстира и очувала... Браво!

    Поздрав и усмивка за усмивките които ми носиш.
  • Светланкеее, не знам за майка ти дали трепе яйца, ама ти определено разстрелваш от упор - с усмивки и смях!
    Цун*
  • Молодец!!!Здорово!!!
  • Хехехехехех С теб е голяма веселба!!!

    Когато бях в гимназията, преподавателката ми по английски беше рускиня. Много мила жена. Толкова мила, че не влизахме в час и тя ни се молеше: "Людмиля, моля ти ся, ила да та испитам!"

    Та така, Светланке, падруга моя!
  • Ей, 'тва е!!!
    Добре, че ни каза, че не си съвсем "чиста" рускиня, щот щях да ти донеса сапунченце и хавлийченце!
    Светланчик, ама страааааашно ме кефиш, 'ша знайш!
    И те прегръщам както аз си знам!
    И още... цунки по "малко руски" муцунки!
    /абе Ице, вий за 'тва ли сте с нея като "дупе и гащи в баня", а?/
  • Светле, какво им на рускините? Много са си добри Питай мене, от опит знам, почти двайсет години. Трябва да ги уцелиш в точното място и край.
    А като ходиш в банята следващия път ме вземи и мен. Аз като експерт ще позная дали си чиста или не рускиня
    Поздрави за усмивките!!!
Random works
: ??:??