Aug 8, 2008, 11:23 PM

Случвало ли ви се е... 

  Prose » Humoristic
3753 0 27
6 мин reading
 

Случвало ли ви се е някога да сте пред заплата и да останете без пари? Не?! А случвало ли ви се е всичко да ви върви наопаки? И това не?! А... да ви иде да зарежете всичко и всички и да ви се прииска да избягате на края на света? Струвало ли ви се е, че никой не ви обича и не ви разбира?

Абе какви хора сте, бе?! Човек с вас нищо не може да си сподели?!

Не ме интересува пък, аз ще си излея мъката, за да ми олекне. Щото моята психо... психоаналитичка е на море. Ако не го направя ще гръмна. Е малко ще ви натоваря, но щом на вас всичко ви е наред, може па да ви стане интересно, така да се каже.

По едно време живота ми беше пълен хаос. Нищо не вървеше, нищо не беше както трябва, както го исках да бъде.

И точно тогава „съвсем случайно" ми попадна книжката за подредбата на дома Фън Шуй. После някакви статии за огледалата, солта и водата. Хванах се за тях като удавник за яхта. Знаех, че съветите, ако не ми помогнат, поне няма да ми навредят. И вместо с глупости ще си занимавам ума с интересни неща... И ми помогнаха, защото започнах да се занимавам с почистване на къщурката си от ненужни вещи, които само ми пречат и ми отнемат от въздуха и пространството. Стари масички, кутийчици, шнолчици и други, полетяха към кофите за боклук с много обич.

Първият съвет е съвсем български. Понеже в дома ви не винаги влизат само добри хора, за да си го предпазите от зложелатели, сложете под прага червен конец. Разтягате червения конец от единия до другия край на входната врата, сега нека влизат. Това някак ми отпусна напрежението. Щото нали на нас все някой друг ни е виновен все пак.

После по съвет на друга статия отидох до цветарския магазин  и си купих „щастлив бамбук". Купих и на двете си приятелки. Гледах аз, че ги има по витрините на много магазини по „Витошка" и им се радвах. Те се поставяли, за да отнемат „злите намерения" от „злите очи" и носели късмет. Ами да, в магазините не влизат само добри хора, а собствениците искат бизнесът им да върви. Ще ми помогне бамбука да стана щастлива? Не, но...Купих си и ваза и си доставих удоволствие пък и стана по-красиво в антрето.

Огледалата пазели добра и лоша енергия. Не се оглеждайте дълго, когато сте тъжни! Научих се щом се погледна да се усмихвам. За да премахнете „лошата" енергия, почиствайте веднъж на... преценете сами, всички огледала с мека кърпа напоена с минерална вода. И ми светнаха огледалата, а аз по-често се заглеждах в тях.

Водата и солта. Получаваме понякога подаръци от близки и добри хора и от такива, които... просто са енергийни вампири. И нали всичко е енергия, подаръкът е зареден... и нещо не ви е много...както трябва. Нито да го изхвърлиш, нито... За да се успокоите го измийте с вода. Тя отмива негативната енергия. Ако предметът не трябва да се мокри го поръсете с щипка сол.

Е, ако предметите ми бяха виновни за бедите у дома, аз ги неутрализирах. Просто се успокоих.

Трябваха ми спешно и пари. И хоп съвет. Над печката в кухнята  сложете малко кръгло огледалце. Сложих. Купете си шефлера. Купих пак на мен и приятелките ми, нека и те да имат. После си смених работата за повече пари. Съвпадение?! Знам ли. Аз просто исках да си оправя бъркотията в живота. И правех нещо по въпроса. Разкрасявах си дома, внасях уют. Стана по-просторно, по-чисто, по-спокойно. Вече не бях толкова нервна, доставях радост на близките си. Приятелката ми също си смени работата за повечко от мойте пари. Купих еднакви саксии, но нейната шефлера беше два пъти по-пораснала от моята. Да не би балконът й да е по-осветен? Няма значение, нали тя е добре.

Опа, статия за богатство и изобилие. Точно каквото ми трябва. И пише: „Застанете на входната врата на дома си с лице навътре. Представете си, че домът ви е квадрат. Зоната на богатството на всеки дом е левият ъгъл не зад вас, а срещу вас. Там задължително трябва да има червено мушкато, съд с вода, кристален съд или звънче, по избор, за да се увеличи богатството ви. Може да подсилите с три предмета, но не повече. Сложих кристална ваза. Е, не станах богаташка... Я, защо да не съм богата, имам толкова приятели! Да не забравя, жаба с монета в устата също е на пари. Или един ритуал, който правим с приятелките ми от 2000 година. За да ви е по-добра настъпващата Нова година трябва на празнично подредената маса да стои фигурка със символа на следващата година. Тази година е на Плъха. Трябва да имате в дома си плъх, мишка, Мики Маус, нещо такова. Помня как на 31.12. бяхме забравили и с приятелката ми тичахме след работа по магазините, за да си купим маймунки. Никъде никакви, ни порцеланови, ни стъклени, нищо. В един магазин за детски играчки, тъкмо затваряха... Изкупихме им плюшените маймуни и се успокоихме, че ще ни върви през Новата година. Бяхме толкова щастливи, че успяхме. И беше добра година за нас. А тази година що плъхове и мишки изкупих. Оказа се, че имам много приятели. Да са ми живи и здрави и богати и щастливи, за да ми е добре и на мен!!!

Може да не съм писателка, но знам, че рубриката ми „Прочетох специално за вас" е поне полезна, ако не шедьовър. В сайта има толкова гениални писатели, поети, художници, преводачи, фотографи, че трябва само да им се радваме. При мен се отбиват да се похилят. Аз съм нещо като страничка за отмора, като кръстословичка. Нещо като „ако имате време за губене". Затова ви се оплаках на бърза ръка, ама ха.

И да си дойдем на въпроса: „Какво е искал да каже авторът с това си произведение?" Е от къде мога да знам какво е мислел Шекспир, докато е писал „Братя Карамански", не, „Братя Карамазови". Това май не го е писал Балзак...

Да знаете, че следва продължение, защото най-хубавото винаги предстои.

Та авторът е искал да каже, че...съвпадение или не, той не е седял със скръстени ръце, не е оплаквал съдбата си, скапания си живот, глобализацията за своите беди. Просто си е измил огледалото и е видял, че не е толкова лош на пръв поглед. Научил се е да се усмихва по предписанията в списанията. Но не го правете много често, заради бръчиците. Не се хилете бе, аз си споделям, а вие. Лесно ви е на вас и без фън шуй, а на мен какво ми беше.

Ама стига съм се оплаквала, че един мъж се е вторачил в мене. Аз си пия кафето и пиша в едно заведение.

- Какво?

А казва ми, че съм красива. Добре че прочетох в едно списание как да се гримирам. Абе аз от колко години съм омъжена?! Дали не трябва нещо да... проме... попрочета по въпроса?!

- Какво ми казвате, не Ви чух?

Хубав бе, да му се не знае.

 

 

 

 

 

© Светлана Лажова All rights reserved.

Comments
Please sign in with your account so you can comment and vote.
  • И аз те харесвам Ице!!! Липсваше ми!!! Целувките...на живо! Петинко, а ти как ме зареждаш, знаеш ли? Е, вече да знаеш!!! Кире, тук всички се оказахме едни големи зарядни устройства. Пу, да не са ни уроки!!! Забравих да ви кажа в тая връзка една японска мъдрост:" Ако искате да забогатеете - поканете плъх!" В дома си. Тази година всички разбраха нали, е годината на плъха и изобилието.
  • светле заредиме с позитивна енергия за целия ден. поздрав за хубавия разказ
  • Ако знаеш какъв кеф е след прочита, и как ми се отразява...
    Направо зареждаш денят ми, Светланчик!
    Гушкам те!
  • Червен конец да сложа - не става, понеже съм пратил всичкия наличен у нас да зашият разскъсания ми любим отбор ЦСКА. За бамбук да не говорим, жената може да реши да гони таласъмите от мойта глава.
    И за другите неща разбрах, ама няма да споделям за тях. Ще стане много дълго и ще взема да си помисля, че и аз съм гениален.
    Обаче да ти кажа, че преди да те отпочна(да ти чета "оплакването", те съзерцавах дълго. Ами хубава си! Пу да не ти е уруки!
    Абе и друго да ти кажа, ама на ушенце като се видим.
    Щото може да има пощеливи
    Целувки, сърничке!!!
  • При мен всичко е позволено, Тина. Я ми кажи за кое даскало става дума, гадняри с гаднярите, ще ми те тормозят, ама ха...Ще ги оправя аз. Ангар, дали има жена, която да се разсърди като я нарекат красавица?! На мен поне не ми омръзва да го чувам и по няколко пъти на ден, защо така?!Ани, е браво!!! На мен толкова ми трябва и не мога после да се спра. И ако...нещо...ще кажа на моя, че ти си виновна. Мила, ама това е твоята година!!! Трябва задължително да ти е на късмет, пожелавам ти го!!! Та чак до февруари 2009г. Но трябва да се срещнем по-рано, дванайсет години са много дълъг период, еле па за мен. Таня, писателка, аз?! Ако знаеш какви чанти си шия?! Уникати!!! Почти за всеки комплект бельо имам съответния цвят чанта. Може би са двайсет, започнах да ги подарявам, че кога ще ги износя. Истинска писателка ще стана като се пенсионирам чак. Мерси!!! Мариола, а какви кремове правя, да си оближеш пръстчетата. Кога ли ще ви събера?! Ей така си ги правя, докато живея, за да си подслаждам живота. Забавлявам се...докато...живея.
  • Ех, мила някой беше казал, че животът не винаги е това, което се очаква от него - но от теб винаги е вкусно!!!!Привети!!!
  • Невероятна си!
    И си писателка, така да знаеш!!!
  • Случвало ми се е, Светле... случвало ми се е...! Спокойно можеш да си изливаш мъката, психото и всичкия фън-шуй Ще изслушвам с разбиране и огромно удоволствие!!!
    П.П. Ми аз съм родена в годината на Плъха, що не се обади - щях да се бучна в някой ъгъл и хем на късмет, хем лаф-мохабет, хем нова година да си караме... четири в едно, дет` се вика... Нищо, след 12 години ще го направим
  • Казвам, че като видиш хубав мъж и още повече, че те е забелязал (ама то няма и как да е по друг начин, след толкова просвещение), недей много да четеш, ами действай!
    Страхотна си!
  • Много си хубава, Светле! Красавица! Това можах да ти напиша, и с него казвам всичко! А останалото - че си и умна, и талантлива и пр. и пр. -няма защо и то да се казва!
  • Светле (може ли така да ти викам , аз вече изявих желание в даскало, ама не ме допуснаха. Казаха, че трябвало вода... Е, голяма работа, малко сол - все едно с морска вода. Ама не искаха, гаднярите му с гадняри
  • Е, щом е безплатно ще запиша мъжа ми, Веси. Ей, момиче, ще те намачкам от прегръдки, така да знаеш!!!
  • Oбучавам портиери...камикадзета
    Заради твоето щастие,Лъжовна цялата фирма ще се взривим,
    ще се самоунищожимпред портата барабар с червения фитил!
    Обучението е безплатно...
    Е,ще се оттървеш с една целувка!
  • Етчи, не на кораба, а в дома се слага мушкато. За кораб нищо не пишеше. Ей, вие кога си купихте корабчето?! И да не почерпиш. Добре де, защо като някой си купи кола, апартамент или яхта трябва да почерпи? И без това доста се е изръсил. Аз предлагам така - поне един - два месеца да го черпят приятелите му, докато се пооправи, после аз ще си купя нещо и ще ме черпят и така. Вилдан, май си трябва. А това с червения конец много ми хареса, както завръзваме на бебчетата на ръчичките червен конец да ги "пази", така и дома си трябва да пазиме. Аз нали съм раче и моят дом е моят дворец, та и вие си пазете вашите палати. Маргарита, благодаря!!! Имаше едно стихотворение: "Само ти обичаш врана..." Трябва да го намеря и да ти го дам, много е хубаво. Златни ти устенца, Нели!!!
  • Добро утро от мен, Светле!
    Ама ако знаеш...
    Дайте рубрика: Съветите на Лажова!!! Моля
    Защо ни е тоя Фън - шуй, бе, като си имаме теб?!
  • Светле,усмихна ми деня!Благодаря!
  • Много си права, Светле!Май във всяка къща трябва да има такъв наръчник за предпазване от зли енергии...Пожелавам ти приятен уикенд!
  • Отговорите ми бяха "да", но въпреки това прочетох от начало до край.
    Полезно, много полезно... пък и как обичам да четеш специално за нас.
    Освен това винаги съм си знаела, пречувствах го, че мушкатото ще се окаже пробойната в моя кораб.

    Поздрав и усмивка.
  • Анетче, после да разказваш за хубавите промени!!! А у нас е същински зоопарк с тези фигурки. По едно време мислех да развъждам плъхове, но се отказах, много грижи за тях. Тази година е на изобилието, тичайте за плъхчета, порцелановите са много сладки. Как пък не се връзва плъх и...

  • Ти наистина си страничка за отмора, Светле
    Лягам си усмихната, благодарение на предписанието в списанието, а утре започвам с къщата. Кончета, вазички, огледалца... всичко по реда си
  • Слънчев лъч! Как хубаво звучи, ще го кажа на мъжа ми. Мерси мила Маги!!! Иванова, той е имал предвид, че... Ама да те питам три пъти един след друг или по принцип?
  • И аз, мила Светлана, се отбивам тук, при теб, да си почина и да се похиля с твоите весели и лъчезарни истории...знаеш ли колко ми е чисто и светло сега...виждам те като слънчев лъч в сайта...прекрасна си...прегръщам те с обич.
  • Иванова, Хемингуей пишеше за морето, за прословутата салата с риба тон. Ей такива неща за стари хора. Вероника, много помага, опитай!!! Тина, на твое място бих участвала и в мис "мокра тенисистка" или тениска беше?! Пия за твое здраве Павлина! Докато си пием винцето четох на компанията "Я ако обичаш се разкарай!" Много си възпитана да знаеш, аз бих съкратила заглавието на...Я се...!!!
  • Страхотно настроение създаваш! И винаги най-хубавото предстои... с Фън-шуй или без него! Но винаги има какво да се научи от теб! А щом си седите и си поркате, наздраве, наборе! И този дух никога да не те напуска!!!
  • А случвало ли ви се е всичко да ви върви наопаки? И това не?! А... да ви иде да зарежете всичко и всички и да ви се прииска да избягате на края на света?

    Как да не ми се е случвало А щом психото е на море - става. Аз и без друго съм психоложка на две приятелки... Само ми мокрят ръкавите, ама съм свикнала. Поне блузите са ми мокри, а не дънките
  • Много си ми далече. Сега си седим и си поркаме...Но най-хубавото май предстои. Ще разказвам, нали ме знаеш каква съм.
  • Така е, Светле! Най-хубавото предстои! Има и на какво да се науча от теб
    Чух те, чух те аз! Кажи къде е този хубавец?
Random works
: ??:??