Jun 18, 2022, 9:44 PM  

Светът не е Америка 

  Prose » Reviews, analyzes, critical articles
291 8 3
1 мин reading

Често забравяме тази важна констатация. Добрата стара Англия и чичо Сам - вечните съюзници, дори в безумната завоевателна война срещу Ирак на Буш-младши, днес не са това което бяха. Много вода изтече от времето на опашатите лъжи на Доналд Ръмсфелд и Колин Пауъл /лека им пръст/ за химическото оръжие и от т.нар. операция Шок и Ужас срещу града символизиращ древен Вавилон и цивилното му население. Изтече много вода и от бомбардировките на Белград с обеднен уран, по времето когато Моника се упражняваше в Оралния кабинет върху президентската мъжественост. Днешният свят е много по-сложен и противоречив. На масата на най-големите играчи и то от страната на Русия, седна Китай. Иран също поддържа политическата линия на Русия. В едни доста по-стари времена Ричард Никсън беше осъзнал ролята на Китай и Индия и често организираше совалки по тези места. Днес високомерното отношение на Белия дом може да му изиграе лоша шега в динамичния процес на преразпределяне сферите на влияние. Европа изглежда напълно неадекватна и с явното й сервилнечене в полза на САЩ сякаш играе на икономически самомат. Американската пропаганда представя събитията в Украйна като кръстоносен поход на Справедливостта на целия свят срещу един сумашедший политически субект. Стигна се дотам, че цяла Русия се отъждествява с този субект и се предприема лов на вещици, дори срещу руски интелектуалци от голям калибър, само защото някога, някъде ги има на снимка с Путин. Но както казах по-горе САЩ, Великобритания и ЕС, днес ни най-малко не олицетворяват целия свят. Затова подобни пропагандни ходове са откровени лъжи. Струва ми се, че именно поради тези лъжи Украйна ще се окаже в ужасяваща ситуация, а това неминуемо ще рефлектира и върху ЕС. Наблюдавах внимателно визитата на Щолц в София. Този човек ми прилича на най-обикновен обущар. Дано поне да умее да кърпи обувки. Макрон също се злепостави с взаимнопротиворечиви тези и то за сравнително кратък времеви интервал. Тези двамата ли ще ни станат гаранти по македонския въпрос? Нима Германия и Франция не бяха гаранти и по Минското споразумение. А днес виждаме докъде доведоха техните гаранции. Времето тепърва ще изяви крайната истина. Китай няма да допусне падането на Русия в пропастта, защото след това идва и неговият ред. Иран - също. Битката ще е исполинска. Путин е прав поне в едно - че светът никога вече няма да е същият.

© Младен Мисана All rights reserved.

Comments
Please sign in with your account so you can comment and vote.
  • Чие е това становище?
  • Светъл ден, vega666 (Младен Мисана)!
  • Големият проблем е, че Европа е много слаба, а ние се намираме точно там.
    Русия няма работа в Украйна. Руският интелектуален елит е смачкан, а Путин е бясно куче. Имаме си работа с един луд, който умело се възползва от слабостта на големия си враг САЩ, където памперса е повече от неадекватен. Няма как в този случай светът да е Америка.
    Относно дръпнатите жълтурковци- те ще са първите, които ще „ извъртят ламарината” щом сатрапът от Кремъл се заклати.
    Най-разумно отношение към всичко в момента има Япония. Не само, защото е далеч от събитията, а защото е достатъчно силна. Както обикновено.
Random works
: ??:??