Jul 4, 2023, 7:51 AM

Топло и студено 

  Prose » Narratives
218 1 0
1 мин reading



- Топло е днес!
- Нормално е. Все пак е лято.
- То на нас все не може да ни се угоди.
Илиана и Стефан се засмяха на непринудения разговор между тях.
- Да седнем да изпием по нещо! - каза Стефан.
Илиана кимна в знак на съгласие. Отбиха се в заведение, в което понякога влизаха. Седнаха навън. Денят бе топъл. Хората с нетърпение чакаха вечерните часове, в които се усещаше прохлада.
- Наистина е топло! - каза Стефан. - Но виж колко е различно когато едно и също нещо е топло, а понекога е студено. Например бирата. Съвсем различен вкус има в двете различни състояния. Или пък динята. Или пък таратора. Ако щеш вземи и морската вода. Усещането е коренно различно, нали?
- Да, така е! - отговори Илиана.
- И с времето е така! - каза Стефан. - Когато е топло, човек не бърза. Говори спокойно. Дори понякога се увлича. А щом е студено, тогава е припрян. Казва една две думи и мисли, че хората го разбират само с поглед. И после защо има лед между хората?
- Прав си! - каза Илиана. - Ами то е така и с отношенията между жена и мъж. Когато е топло сякаш във въздуха е любовта. Не е нужно да изричаш, че обичаш някого. То просто се усеща. А щом е зима всеки копнее за топлина. Питат те дали го обичаш. Искат да им се повтарят мили думи.
- Така е! - отговори Стефан. - Едни и същи неща, които са различни когато са топли и студени.

Явор Перфанов
03.07.2023 г.
Г. Оряховица

 

 

© Явор Перфанов All rights reserved.

Comments
Please sign in with your account so you can comment and vote.
Random works
: ??:??