May 28, 2018, 8:35 AM

Важен въпрос 

  Prose » Humoristic
660 1 4
2 мин reading

Голямото междучасие свърши. Почти целият дванадесети “б” се събра зад близкия блок – математичката в класната стая сама да си играе на ураган, те са  достатъчно уморени. Коцьо пръв постави важния въпрос за бала. Официалната вечер беше ясна, но следващата седмица как да прекарат, та да не се червят пред близки, познати, гаджета и  гаджоци?

“Стефке, помниш ли как изкарахме бала на кака ти?”, отвори темата Невянка.

“Нищо не помня!”, призна дребосъчката.

“А искаш ли пак?”, рече Адиле.

 

Но Никито предложи да отидат на Добринкината вила. Нямало нужда някои да ги гледа как създават предпоставки за задръстване на канализационната мрежа.

“Пък и друго си е, каза Венко, да излезеш сутрин с превъртаща глава, да дръпнеш глътка чист цигарен дим и се топнеш в езерото за изтрезняване.”

Което накара Марина да поиска поне малко контрол над пиенето – не щеше пак някоя препила да я сграбчва жадно за... Така де! Това пък разсърди Карамелия /тя искаше да стане аптекарка – ох, какви хапове щеше да продава тогава!/ и предизвика заканата й да не допуска никой без гадже.

“Особено ти, Дамяне, заяви тя на дребния отличник, внимавай да не си сам!”.

Но Дамянчо рече, че не ще гадже – дядо му го учил да не прави на хората това, което не иска те да му направят. И предизвика смеха на Мариела, която за рождения ден получи илюстрована “Камасутра” и за три месеца беше влязла в националния отбор по художествена гимнастика.

“Аз вече търся подходящ човек, каза Наташа, но ще го водя на село, та да видя свестен ли е”.

“И аз търся подходящо гадже, измърмори Янина, искам да е умно, искам да е хубаво, искам...”.

А Павлина изкрещя: “Аз просто искам!”.

Георги мрачно кимна. Той не вярваше в любовта от пръв поглед – искаше да пипне и се увери. Както го учеше любимото му радио, предаващо всеки петък по пълнолуние на вълна 666. 

А Мемо, който от седмица беше в “Сървайвър” - техните му бяха спрели кабелната и той имаше снимки на Памела Андерсън само за три дни още, замълча.

Затова пък Мария, която, за да е в добро настроение, нямаше огледала в къщи, заяви, че трябва да са по-разкрепостени. Което обедини мненията на класа и решиха да отидат втората вечер на вилата, третата на море, четвъртата кой къде с коя каквото намери, сетне  - след толкова грехове - петата ще посетят близкия манастир, защото в него има страхотна механа, шестата ...

Абе, за шестата ще помислят, ако имат още мозъчни клетки след всичко!

И точно тогава джиесемът на хобитчето Жени звънна и с блед глас Ирина ги предупреди, че и този час е свършил, ами да отиват, щото класната след малко ще се развихри, пък нали знаят как е, когато…

Знаеха.

Останаха само Венетка, Стела и Стелияна, задушаващи последния фас и коментиращи защо у нас диплома лесно се дава, но бал никой няма да ти уреди такъв, че и заченатите тогава да го помнят…

                                                                          

© Георги Коновски All rights reserved.

Всички герои са реални... само че отпреди повече от 10 години...

 

Comments
Please sign in with your account so you can comment and vote.
  • Благодаря, Мариана, Надя!
  • Аз пък не исках да ходя на бал. Направо под конвой ме завлякоха(не без помощта на един коняк, който майка ми тайно сипала в чаша с кола).Същата нощ прибирайки се пеша, боса, разбрах, че кучето ми се е разболяло от гана и така с балната рокля, прическата и т.н.,го занесох във ветеринарната лечебница....Оправих им деня на тези хора...Ех, Разказвачо, къде ме върна....
  • Благодаря, Гавраиле!
  • Абитурентски страсти.Както и да ги интерпретираме винаги ще ги има.
Random works
: ??:??