Jan 16, 2015, 9:39 PM

Велик алкохолик 

  Prose » Humoristic
1568 0 11
3 мин reading

Това може да е статия, есе или стих, всеки да си го чете, както си реши.

"Величието на човека е в глупостта. Величието на глупостта е в човека"

Значи великият човек е глупак?

Невинността е в пълната безпомощност. Значи пияният като мотика съсед Свинаров е невинен? Веднъж го видях трезвен и го попитах:

- Защо пиеш, бе свиня такава?

- Защото четох едно произведение, в което пишеше, че само този, който винаги е бил в състояние на безпомощност е истински Светец. Искам да съм Светец, та жената да се върне пак при мен. А като пия, ставам безпомощен и още повече имам нужда от нея. Истински безпомощният е най-близо до бога. След третата ракия напълно се доближавам до Него, честно ти казвам, чувам го да ми говори... Бог ни осезава единствено, когато сме в състояние на пълна безпомощност и единствено тогава ни протяга ръка. Той я протяга, ама аз все не мога да я хвана. Този, който не е безпомощен - не се нуждае от Бог, а значи и Бог не се нуждае от него. А аз имам нужда, ах как имам. Опитвах се да съм безпомощен без алкохол, но пак там прочетох, че "Искрената безпомощност е най-висшето състояние на нравствеността". Това е тайната на Морала. Аз пийна ли, съм най-искрен.

- Сега те разбирам, ама защо не идеш на църква? Нали Бог е в нас и когато сме трезви? Аз също чета този автор, но не се наливам безобразно като теб, въпреки че след прочит на негово есе ми иде да скокна в бутилката.  Или спри да го четеш, или спри да пиеш. С това пиене и безпомощност по-скоро ще станеш алкохолик, отколкото светец.

- Затова е казано: ударят ли те от едната страна, подложи и другия крак, т.е. остани в състояние на безпомощност, но се погрижи и този, дето те е ударил да се доближи до Бога, не бъди егоист. Колкото повече безпомощни, толкова по-голям оборот на кръчмата. Затова е казано, действай чрез бездействие, т.е. остани безпомощен. Жена ми е Светица, ти казвам. Тя винаги действа като си лежи на дивана и само говори по телефона. Толкова е безпомощна милата. Аз пазарувах, готвех... Всичко правех... само тя да е добре. Затова е вредна всяка конкретизация. Защото най-близо до Бог е онзи, който не е конкретен. Самият Бог е Онова, което може да се превърне във всяка конкретна форма и действие, но което все още не е конкретно. Съхранявай потенциала си възможно най-дълго, докато това е възможно и единствено при по-нататъшна невъзможност го конкретизирай! Това е висшият принцип, произтичащ от философията на безпомощността.

- Не те разбирам, какво искаш да кажеш?

- За да си най-близо, трябва да не си конкретен.

- Стани политик тогава.

- Това е твърде конкретно, не ми следиш мисълта. Ела да пийнем, по-подробно да ти обясня. Имам страхотна ракия, домашна скоросмъртница. На втората вече се приближаваш до Рая. Започваш да виждаш образи, които не са много конкретни. Онова се превръща в разни форми, започва да ти се вие свят, но и то е от Бога, да не мислиш, че е от ракията. Не, магия е величието на глупостта. Като дете, човек е най-близо до Бога, защото е безпомощен... и като старец! 

- Кажи го по-простичко, когато пълниш памперсите!

- Не  е така. Когато човек пие до безпомощност, също се доближава, но не е задължително да влиза във фазата на памперсите.

- Да, колко мъдро казано. А, наздраве!!! Твоето есе, което е стих, приличащ на статия, наистина съдържа оригинални и изискани мисли и питиета, повлияни от произведението на Мисана.

© Светлана Лажова All rights reserved.

Comments
Please sign in with your account so you can comment and vote.
  • Малее како като те чета се чувствам все по - близо до Бог.
    Абе каква е тая философия по никое време ей.
  • Благодаря ви момичета!!! Уча се да живея праведно. За сега само на теория
  • Ха така..., голяма късметлийка...!!!
    "Искам да съм Светец, та жената да се върне пак при мен. А като пия, ставам безпомощен и още повече имам нужда от нея."
  • Тъй, тъй, най-лесно се дресира мъж,който обича да пие. С една реч сам съдейства за превъзпитанието си. Като му посочиш бутилката и е съгласен с всичко -новите ти обувки, палто, приятел и т.н Изобщо душичка в безпомошно състояние.А празната бутилка винаги може да се използва за нещо друго...
  • Ако бях конкретна,нямаше да се получи такава полемика по въпроса, който поставих. Полемизират се обикновено сериозни въпроси на религиозни, философски, политически или с научно значение теми. При мен ги има всичките, преплетени хубаво, за да стане почти ясно и допълнени с един диалог, който да украси философския ми стил на писане, по научните теми над които работя. В момента провеждам експеримент върху себе си, дали ако се пропия ще ме канонизират за светица или просто ще стана идеалната жена. Опитите ми продължават и в момента, с леки прекъсвания, за да отговарям на читателите си, заради огромния интерес към творбата ми...Работата върху другите ми дейности малко изостава, но по-читателите са преди всичко за мен!!! Пишете, питайте, не се срамувайте, аз съм насреща. Винаги ваша, така да се каже алкохол...светица Светлана.
  • Гергано, полуде ли бе, мойто момиче?! Що ти стана?! И аз понякога без да искам си озвучавам мислите, ама не у сайто Само не разбрах, мъжете са излишни или има излишък от мъже Гери, подреди си мислите! Ако искаш да си робиня, бъди такава, ако искаш да си принцеса, дръж се като такава, тогава и хората ще се отнасят по същия начин с теб!
    Симеон, помисли още веднъж! Той пише всеки ден, аз ще пиша всеки ден, тогава дали останалите автори няма да избягат с двеста То ще настане такъв живот, че само ще викам, викам...Дано да не Щото кой ще ни пише коментари, а? Честно да ти кажа, предпочитам други вдъхновения да имам, по-романтични. Важното е смях да има и шоуто да продължи...или?
  • Порчев, аз наистина давам решения по наболели проблеми. Благодаря, че го забеляза!!! На въпроса за жената няма да ти дам конкретен отговор, за да се върнеш пак тук и да поразсъждаваме заедно по темата. Колкото повече се връщаш, толкова по-добре за човечеството!
    Даниел!!!
    Стефан, благодаря ти за страхотния въпрос!!! Трябва да се чете между редовете. Ти си усетил вибрациите ми, защото между шести и десети ред споменавам бегло за Сиян Пу. Но между двайсета и трийсета страница на трети том, както и тук между шестнайсети и двайсет и четвърти ред засягам леко теорията за торсионното поле. Според нея от усукването на времето и пространството се получава физически вакуум, чиято структура подсказва съществуването на Първоизточник на живота. Мисля, че си го разбрал, но от скромност не го коментираш. Можеше да ми сложиш още три усмивки за късмет на творбата ми.
    Анита, не питам конкретно, просто да стане приказка за здравословния начин на живот. Понеже ще си сменям личния лекар, исках да се посъветвам на чаша...но не кафе. Нали трябва да сме искрени по тези важни въпроси.
    Да, Гергана, така е казано: За да си здрав, пий...ракия, тя е чудодейно лекарство и за духа и за тялото
    Ангар, но каква лудост, да не ти се иска да те напуска. Не се тревожи, и любовта е лудост , но защо ли не търсим лечение от нея
  • Не преставаш да ме удивляваш!
    Досега не си спомням да бях прочел от тебе истински присмех към някого. Искриш от хумор, но винаги - положителен и доброжелателен.
    И изведнъж - такъв фейлетон!Не разбираш ли, че всяка конкретизация е вредна!
    Възхищение и поздравления!
    Но и една тревога - боя се за тебе. Нали кой каквито чете, такъв става. А там, поне на мене така ми се струва, до лудостта са на една крачка!
  • Ай сега, Лажова въпроси ще ми задава...
    Пия щото ми е сладко, сладко ми е щото в ракията слагат захар, пристрастен съм към сладкото, а с ракията вероятността да ми се развалят зъбите, е по-малка. С две думи грижа се за денталното си здраве.
    И що трябва да съм конкретен като пия, нямам предпочитания дали ракията ще е гроздова или кайсиева, мога и да не ги пия конкретно , а смесено. Мога да смесвам и повече от два вида ракия. И хич не ставам безпомощен, даже мога да помогна и на съседа в повишаването на кръвната захар, щото той горкия все в хипогликемии изпада. Виж, тогава мога конкретно да го науча да не бъде конкретен и много, много да не подбира, а просто да се грижи за нивото на кръвната си захар. Сега достатъчно ясен ли съм за конкретността, неконкретността и за оригиналното водене на здравословен начин на живот.
    Ще ме пита тя " Защо пиеш, свиня такава?"
  • Лажова, бездумен съм.
    Няма да тракам пирончета.
    Но десетина усмивка, мисля, са достатъчни.
    По едно време изгубих нишкака, но то е щото съм тъп, обаче накрая схванах великия промисъл.


    П.П. За Сиян Пу нищо не споменаваш, защо така?
  • Много ме ядоса твоят коментар, ама много. Не можеш да ме командваш от сега. То ние после като се оженим...Пу, все забравям този конкретен факт, че вече съм омъжена. Не го правиш с цел, ама...свирено. Сложих един мой коментар при теб, да видиш лесно ли ми е да отговарям на коментари
Random works
: ??:??