Dec 23, 2007, 8:16 AM

Весели празници 

  Prose » Narratives
1579 0 29
3 мин reading
 

Преди няколко години на Бъдни вечер сме у дома. Приготвяме багажа на голямото ни момче, защото на другия ден заминава за Тунис. Там ще посреща Нова година заедно с отбора и ще се прибере на 3 януари. Слагаме банските, джапанките, хавлията, защото там е 18 градуса и ние му завиждаме. Той, докато спортуваше, почти  обиколи света. Бил е в луксозни хотели, пътувал е на пететажен кораб с тенискортове, басейни, дискотеки по Москва река и ни казва:
- Аз ви завиждам, защото на празника ще сте си заедно у дома, а от това по-хубаво няма.
Преди две години замина за Бруней. Ние пак му завиждаме, а той:
- Вие разбирате ли, че мен трески ме тресат. Петнайсет часа полет с прекачване в Сингапур, после с кола до хотела и няма връзка дори да се чуваме.
Може и да е прав, отстрани е лесно. Като се върна ни разказа, че там влажността на въздуха е много висока. Виждаш, че започва да вали дъжд и точно като стигнат капките над главата ти, водата се изпарява.
Където и да заминаваше аз му приготвях фотоапарата, за да прави снимки и после да ни разказва. От Тунис снимките е правил от толкова далече, че се чудиш това детето ти ли е или някой друг. Една дълга улица водеща към плажа, в края й една палма и до нея момче.

- Това ти ли си на снимката?

- Не, май е Гошко.

- Много чисти улици бе, маме! Не видях на нито една снимка обелка от дъвка или от вафла. Тунис къде беше, в Африка ли?! А ние къде сме, просто се чудя? А това хотела ли е? О, с басейн, браво! Африка, значи, чудно.

От Бруней донесе четири снимки. Един залез. Двореца на принца и две снимки на плажа. Поне разбрахме, че нашият залез е по-хубав и морето им почти като нашето.
За Коледните и Новогодишните празници винаги се подготвям отдалече. Започвам да купувам подаръците още през септември. Така че като дойде декември, аз си имам парички. Поразпитала съм кой какво предпочита и почти винаги подаръците са ми точно попадение в десетката. Децата от малки знаят къде ги складирам, но не пипат, защото обичат изненадите в празничната нощ. И са ми казвали, че са били най-щастливи когато са вярвали, че има Дядо Мраз.

Само една година останахме с мъжа ми сами в новогодишната нощ. Децата бяха на ресторант. Прибраха се и ни казаха, че най-весело са си изкарвали с нас. Олекна ни.

 Докато бяха малки децата единственото, което ми се искаше е да ме оставят за малко на спокойствие. За тази цел им купувах играчки според възрастта, с които поне час-два да мога да си пийна питието, да погледам телевизия и да си поговорим с мъжа ми спокойно. "Не се сърди човече", Мозайки, по-късно „Лего", „Монополи". Сега, кавото и да им купя, не може да си чуеме приказката от тях, да са ни живи и здрави. Сега вълшебството е около малката.

На Бъдни вечер винаги децата подреждат елхата. Тази година ще я подреди Симонка по свой вкус. Ние само ще й помагаме. Най-хубаво е на Коледа. Подаръците са подредени под елхата, къщата е пълна и мирише вкусно. Щом седнем около празнично подредената маса всеки си разопакова подаръците, а най-щастливи са децата. Заслужава си тичането по магазините заради блясъка в очичките им.

Вълшебството продължава и в Новогодишната нощ, заради надеждата за по-добра година. Българското хоро, на което сме се хванали всички и... започваме Новата година с имения ден на нашия татко. Хайде пак наздравици и подаръци. И най-важното - всички сме заедно! След един час посрещаме и руската Нова година. И пак наздравици, та чак до сутринта. Вечерта посрещаме гости. Така ни тръгва цялата година със много хора и много наздравици.

И няма значение дали си богат или беден, дали подаръците са скъпи или не, най-важно е да са от сърце.  И да си с хората, които обичаш.

От децата си научих, че нито един луксозен хотел или скъп ресторант не е по-желан  за тях от дома. А това ме прави щастлива.

Весела Коледа и щастлива Нова година скъпи откровенци!!! Обичам ви!!! Бъдете ми живи и здрави и много  щастливи!!! И МНОГО ЛЮБОВ ВИ ЖЕЛАЯ!!!

© Светлана Лажова All rights reserved.

Comments
Please sign in with your account so you can comment and vote.
  • Криси, щастлива Нова година и много подаръци!!!
  • Честита Коледа, Светлуше, и здрава, благодатна Нова Година!!! Много смях и обич!!! Хубави празници!!! С обич!!!
  • И ти днес, по-точно нощес ме усмихна, Анетче!!!
  • Весели празници и на теб Светле.
    Нека високосната 2008 година донесе здраве, късмет и красиви случвания за теб и всички около теб.
    Много обич и топлина да има в сърцата ви.

    Поздрав и усмивка за топлината която ми донесе с разказа си.
  • Венец, весели празници и на теб желая!!! Даниела, да си ми жива и здрава и ти!!! Мерси, Мери!!! Весела и щастлива да е Новата Година и на теб!!! Таня, благодаря от сърце!!! Благополучие през Новата Година!!!
  • Мама ги прави супер, идвай, Пепи!!! Мая, какъв късмет, ако ти ми се паднеш дъщеричка!!! Мале! Искам те, Креми!!! С дъщеря като Мая и снаха като Креми у нас ще е щур купон!!! Кире, благодаря за хубавите думи!!! На теб Новата Година да ти донесе това, което най-много желаеш!!! Деси, щастливи празници и на теб, скъпа!!! Светле, прегръщам те и аз!!! Мила, повече късмет през Новата Година!!! Ох, на мама сладкото Дарче!!! Аз покрай вас станах многодетна майка. Зина, щастлива Нова Година!!! Даша, благодаря!!! Много любов ти се пада през Новата 2008 година! Доче, весело посрещане на Новата Година!!! Мариола, благодаря и повече поводи за усмивки през настъпващата Нова Година!!!
  • Весели празници и на теб!
  • Стълът ти и на озаглавяване ми е познат ... Весели и щастливи коледни празници на теб и всички наоколо!
  • Благодаря, Светлана. Нека вдъхновението и уникалната ти непринуденост винаги бъдат с теб! Обичам да те чета, макар и да не го правя редовно Здраве и щастие за цялото ти прекрасно семейство! Разказът разчувства!

    Наздраве и за много горини!
  • Мила, мила Светле, пак ми сгря душата,
    този път за лека нощ.
    Много здраве, обичност, мъдрост,вечност
    за теб и семейството ти, с обич от мен!!!!
  • Разчувства ме...Тъкмо до преди малко се правих на Дядо Коледа-опаковах надписвах и "скривах" подаръците!Обожавам да го правя!
    ЖЕЛАЯ ТИ ВЕСЕЛО НАСТРОЕНИЕ ПО ПРАЗНИЦИТЕ И СЛЕД ТЯХ! И ВСЕ ТАКА ДА НИ РАДВАШ!
  • Пожелавам здраве, обич, радост и усмивки на празниците и след това на тебе и на всички близки!
  • Весела коледа!!!
  • Весела Коледа и щастливи празници и на теб Светлина на обичния ни сайт!!!
    Прекрасна си!!!
    Всичко друго е тишина изпълнена с музика и съдържание!!!
  • Великолепна си "маме" хихихиих Страхотен разказ и дори нямам думи.
    Пожелавам Весела Коледа и Щастлива Нова Година на Теб (много здраве късмет и все така да радваш хората) и на твоето семейство.
    Пожелавам Весели празници и Щастлива нова Година на Всички в сайт Откровения, благодаря им за хубавия подарък, който ми подариха, а именно това, че съм тук, че прекарвам хубаво с тях ( на срещите и извън тях).Благодаря ви от все сърце.

    Поздрав
  • Аз пък много искам да съм ти снаха!

    Страхотна си. Весело изкарване, миличка! Бъди много щастлива. Поздрави на семейството!
  • Светланке, искам в другия живот да ми се паднеш майка
    Най-красивите празници ти пожелавам!
  • Светланка,скъпа,ще дйда на пелмениПравиш лиОбичам те и те прегръщам!Весели празници и на теб!!!
  • Целувки и прегръдки за Петя и Вилдан!!! И много поводи за усмивки на празниците!!!
  • Поздрави!Весели празници и на теб!
  • Чудесна си както винаги, Светле!Весели празници и на теб!Целувам те!
  • Ани, Ицо, Люси, Ина, хайде сега една колективна прегръдка!!! Изпращам ви и хиляди целувки!!! И много подаръци ви желая! Хубав ден!
  • Да бъде мирна Коледа за всички!
    ДА бъде топлина и спокойствие! Да бъде любов и надежда!!!
    С най-добри чувства към всички!!!
    С много обич!!!
  • Весела Коледа и на теб, Светле!!!
    Бъдете и вие всички здрави и весели!!!
    Целувки!!!
  • Благодаря!
    По откровенски, откровен разказ!
  • Ти успя Магдалена!!! Така ме развесели с коментара си, много си сладка!!! Прегръщам те и те целувам!!! Петинка, благодаря за пожеланията!!! Целувки и от мен и благодаря за твоята вълшебна прегръдка, кога ли ще пиша за нея?! О, Веси ще пием и за твое здраве, няма да ти се размине, ако ще да се напиеме!!! Наздраве!!!
  • Весела Коледа ви пожелавам!
    А на моя съименник,още от сега-НАЗДРАВЕ!
  • Весела Коледа и на теб, Светланчик!!!
    Продължавай все така да ни радваш с чудесните си разкажи, но за целта трябва да си здрава, много усмихната /както винаго де /, обичана и обичаща!!!Е, всичко това ти го желая от СЪРЦЕ!!!
    Прегръщам те, милата ми!!!
  • Този път съм първа! БЛАГОДАРЯ ЗА ХУБАВИТЕ ПОЖЕЛАНИЯ! ТИ БЪДИ ЖИВА И ЗДРАВА , МНОГО ЛЮБОВ И ТОПЛИНА В КЪЩИ! И все така да ни радваш!С обич.
Random works
: ??:??