Feb 7, 2021, 10:33 AM

Върхът на Данте 

  Prose » Narratives, Others
1656 12 57
1 мин reading

С несигурните стъпки на току-що проходил в своята самостоятелност човек, аз се спънах в прага на Живота и разбих главата си в стената от злоба и безразличие, която стоеше на пътя ми. Тя бе огромна и страшна, и хвърляше заплашителната си сянка върху цялата прогнила постройка на Битието.

След този фал-старт станах, изтупах, доколкото мажах, прахта от клюки и обиди от себе си, и се замислих как да преодолея черната грамада. Реших да се кача върху самочувствието си и поне да погледна какво има зад Стената. Уви - то се оказа твърде ниско... Тогава реших да изплета въжета от нервите си и с тяхна помощ да се изкатеря до върха. Не бях преценил обаче, тежестта на моята Мъка, под която въжетата се скъсаха на часа... Тогава ми хрумна да направя взрив от всичките философии, които знаех и така да разбия проклетата грамада! Но единственото, което постигнах беше, че от върха върху мен заваля дъжд от скални късове злоба, от който ме спаси само импровизирания заслон, построен ми от обичта на неколцина приятели... Отчаян от безплодните си усилия и опитвайки се да възстановя силите си, аз останах в този заслон дълго време. Там поне, се чувствах сигурен... Но докога? Покривът над мен се рушеше, тъй като приятелите не могат да бъдат винаги заедно. Мнозина от тях, с Вярата и Надеждата в ръка, продължаваха като мен отчаяните си опити да покорят Стената... Привечер, изморени от напразните си усилия, те се връщаха в базовия ни лагер и се топлеха на все още блещукащата искрица Любов... Колко ли от тях ще загинат под заветния Връх... Може и аз да съм сред тях... Но тези, които успеят, ще забият на черното било знамето на своята Победа и ще разкажат за героичните усилия на шепа Хора, и за техния подвиг в покоряването на най - трудното препятствие по пътя на Живота... Да, ще разкажат... Но ще има ли кой да ги слуша?! Или във величието на своята Победа, те ще се окажат съвсем сами на Върха...

 

1997

© Калин Пантов All rights reserved.

The work is a contestant:

Силата на човешкия дух »

1 Position

Comments
Please sign in with your account so you can comment and vote.
  • Сърдечно благодаря, Лина!
  • Никой не може да живее на върха, но е хубаво да се види от високото гледката, за да може да се мечтае за следващия връх. Поздравления за чистия, емоционален и откровен изказ.
  • Благодаря ти, братко! Това беше преди 100 години, когато горчивината от неправдите, беше придружена и с огромен ентусиазъм да променя нещо... Сега, май - остана само горчивината...
  • Браво! Разглеждах предизвикателства от нямане какво да правя и на какво великолепие попаднах тук! Калине, изключително майсторски написано и най-вече, истинско и човешко! Браво, приятел! Остави ме без думи. 🙂🙂
  • Удоволствието е мое, Деа! Радвам се, че намина! Благодаря ти!
  • Пропуснала съм гласуването...но беше удоволствие да прочета. Поздравления за първото място!
  • Благодаря от сърце, Ванка! Ти беше първият, който заяви, че дава гласа си за мен! Радвам се, че се отби и да ми честитиш!
  • Честито и от мен, Калине! Желая ти много нови творчески успехи!
  • Благодаря ти, Ели! Радвам се, че намина насам и докосна душата ми! Твоето пожелание е сред най-скъпите за мен!
  • Честито, Калине! Радвам се и ти желая вдъхновение и нови победи!
  • Благодаря ти, Силве, не само за оценката на разказа, но и за тази, на творчеството ми, като цяло! Ще бъда много щастлив, ако наистина ви радвам с него!
  • Сега стигам до този разказ, Калине. Дори не бях видяла предизвикателството. И другите разкази не съм имала възможност да прочета. Коментарите ме доведоха тук. Според мен, разказът е добър, личи си моженето, макар да е писан 1997-ма и като цяло, всичко, което съм прочела от теб ме е докоснало. Относно предизвикателствата, все пак те са, за да провокират в нас идеи и да ни стимулират да ги развиваме. Победите не ни правят по-добре, или по-лошо пишещи, всеки си има своите спадове и възвишения и през призмата на времето, сам най-добре може да ги усети. По-ценна от всичко е обратната връзка. Доколко е обективно класирането, не мога да кажа. По мои наблюдения, има го и момента с това колко активен в сайта е участникът. Затова и аз подкрепям идеята с анонимното участие в такива предизвикатества. Така по-обективно може да се случи оценяването. И няма да има съмнения относно гласовете, около които почти винаги се развихря спор.
    Пиши и ни радвай!
  • Силен съм, Мария, защото имам зад гърба си хора, като теб! Прегръщам те и ти благодаря! Наистина!
  • Тук се е развихрила страхотна буря, а по върховете винаги ина бури, Калине! Но катерачът не трябва да се страхува от това. Нужно е да покаже сила на духа! Направи го!
  • Големият - малък човек! Това си е направо тема за ново предизвикателство!
  • Голяма съм, ами - точно 1,56. Усмихни се!
  • Благодаря ти, Наденце! В такива моменти наистина имам нужда от рамото на ГОЛЕМИТЕ!
  • Честита победа, Калине! Пиши, можеш го! Тази попара с грамотите е стара, като света и аз съм я кусала. Често от разсеяност, пропускам коментари, но когато и да ги прочета - стига ми. Добрата дума и усещането, че съм докоснала нечия душа.
  • Благодаря ти от сърце, Иви! Прегръщам те!
  • Честита победа, Калине!
    Дерзай!👍
  • Не се сърдя, брат! Омерзен съм! Не от теб, а от милата българска действителност! Мислех си, че поне на такова място, тя ще е по-различна, но уви... Аз съм на 45 год. Наистина ли мислиш, че ме блазни някаква жалка "грамотичка"?!
    Погледни коментарите, погледни какви ИМЕНА са харесали творбата ми - това е моята победа! В нито един момент от надпреварата, аз нямаше как да знам, нито колко са гласовете, нито кой, как и за кого е гласувал! При наличие на такава конкуренция, победата ми бе изненада и за мен самия... Но защо държите отговорен автора, за кръжащите около него "духове"? Не трябва ли вие - администраторите на сайта, да се грижите това да не се случва? Ами - просто направете така, че "кухи профили" да не могат да гласуват! Ако един от гласувалите за мен, не беше прословутия "Завидно", щяхме ли да го водим този разговор?! Така че, апелирам - свършете си вие, администраторите, работата и не обвинявайте нас, авторите, за вашите грешки!
  • Не ми се сърди, брат. Не се заяждам. Просто, не те разбирам. Имаш невероятната възможност да се изправиш срещу елита, най-добрите - Таня Мезева , di_t, Росица , Бистра ...да не изброявам всички. Да се изправиш срещу Дочка -Довереница, на която се възхищавам вече десет години. Почти да ги победиш, човек ... и в последния момент да извадиш Асо от ръкава.
    Защо ? Защо си го причиняваш? Девет човека са те прибавили в любими. Можеш да си ако не победител, поне в тройката. Почтено. Достойно. Дойдох да те поздравя за победата а... останах разочарован. Кълна се ! Не те разбирам !
  • ОК. Имаш право! Аз пък изказвам моето!
  • Съжалявам, но така мисля.
    Изказвам само моето мнение.
  • Видях коментара ти под творбата на Crazy Diamond - "Двуликият". След като знаеш неща, които и ние не знаем, вероятно знаеш също така, че аз съм гласувал за него, много преди той да гласува за мен! И да - безспорно, това му прави чест! Но на тебе не ти прави чест да коментираш кой, какво заслужава!
  • Програмист съм. Професионална деформация.

    https://otkrovenia.com/bg/profile/zavidno
    Тия ги наричаме " ботове " или " духове " .
  • Благодаря, Марко! Имам много хора да черпя! Не знам защо реши, че само т. нар. от теб "Гошето Завидното", заслужава тази чест. Ще се радвам да го споделиш! Иначе - аз нося много на майтап!
  • Честито ЗАВИДНО първо място !
    Почерпи Гошето Завидното едно уиски с лед, от мен.
    Разбира се, ако го пиеш с лед !
    Шегувам се. Аз съм един майтапчия !
  • Благодаря, Мария! Голяма радост и чест е, да получиш похвала от най-добрите!
  • Честита победа, Калине! 🏅
    Много се радвам за теб! И нека те чакат нови творчески върхове!👏
  • Благодаря ти, Роси! Твойта оценка означава много за мен!
  • Поздравления! Заслужаваш наградата! Радвам се от сърце!
  • Благодаря, Севделин!
    Ще го направя в най- скоро време!
  • Поздравления за победителя. Очаквам да се свърже с мен, за да зададе темата на новото предизвикателство
  • Благодаря от сърце, Иви! За мен е чест, че скромната ми творба е заслужила гласа на толкова сериозен и задълбочен творец!
  • Върнах се отново тук...
    Този текст ме привлече още при първия прочит. Наложи се дори да взема гласа си от друго произведение в предизвикателството, за което
    се извинявам...Но смятам, че този текст има много достойнства и заслужава подкрепата ми.
    Успех, Калине!
  • Благодаря ти! За мен е чест, такъв ерудиран и утвърден творец, да хареса мое произведение! Между другото - аз пък гласувах за твоя!
  • Интересен формат на изразяване. Като съдържание - философско послание, като форма - низ от красиви и изразителни метафори. Бих го нарекъл лирично-абстрактна проза. Впечатли ме. Затова давам гласа си за твоя разказ. Успех!
  • Благодаря, Ванка! От твоите уста - в Божийте уши!
  • Давам ти моя глас! Дерзай! "Бъди силен и смел и всички космически сили ще ти се притекат на помощ". Цитатът не е мой. Някъде го срещнах сред книгите!
    Поздравления!
  • Благодаря, Дочке!
  • Всички сме катерачи по стената на живота, но малцина се замислят за това, което губят докато се домогват към върха. Успех!
  • Благодаря, Ели! Както вече казах - вашата оценка е истинския успех за мен!
  • Интересен поглед върху живота и силата на човешкия дух! Разказ с малко ирония и много истински всъщност! Успех!
  • Благодаря ти, Мария! Но, виж - колко прекрасни хора и вдъхновяващи творци ме подкрепят! Аз вече съм спечелил най - големия си конкурс! Поклон и Благодаря!
  • Животът като една метафорична алегория през погледа на младия човек, застанал на прага на мечтите си, но изправен срещу Стената. Голям подтекст има в твоя разказ, Калине, много ми хареса стилът ти на писане и богатата символика!
    Поздравления! Желая ти успех в предизвикателството!😃
  • Ти тепърва почваш да я катериш, Щураче! Дано да ти се получи по твоя начин...
  • Когато я гледаш отдолу-нагоре е трудно, дори невъзможно. Но ако си затвориш очите и не я гледаш е лесно, минаваш от раз
    Идейно!
  • Благодаря ви, приятели! Подкрепата ви е много по-важна за мен от самия конкурс! Прегръщам ви от сърце!
  • Успех!
  • Много хубав текст!Успех!
  • Благодаря ти, Иви!
    Дай, Боже!
  • Много добър текст...
    Поздравявам те, Калин и ти желая упех.👍☺
  • Благодаря от сърце!
  • Е, това е много добро! Блу е казал/казала останалото!
    Поздрав за този текст! Успех от мен!
  • Благодаря!
  • Хубаво написан, съдържателен текст.
Random works
: ??:??