Sep 6, 2013, 12:30 PM

Яна и Гено 

  Prose » Narratives
785 1 4
1 мин reading

                                                        Яна и Гено

 

       Ех, че симпатично семейство бяха Яна и Гено. Шумни, весели, забавни и щастливи. И добри. Всички ги обичаха. И те се обичаха. От деца, та до днес. Рано се бяха оженили, но дълго останаха само двамата - цели петнайсет години.

     Най-после решиха и осиновиха Митко. На три годинки. Сякаш им беше рожден син - бързо се приспособи към техния бит и нрав. Тогава вече щастието като че ли преливаше.

     Бързо минава времето. Митко стана на десет години. Гено наедря и леко побеля, а Яна започна да пълнее.

     - Яно, Яно-о, спри да ядеш толкова.

     - Ами като ми се яде!   

     Една вечер Гено връхлетя при съседите - в махалата само те имаха телефон тогава.

     - Яна умира! Бързо се обадете на "Спешна помощ"!

     - Колата пристигна. Лекарят прекрачи прага и срещна уплашения и тревожен поглед на Гено:

     - Бързо, докторе! Корем я боли. Пъшка, стене, вика... Бързо!

     Лекарят я прегледа, разпита я и се усмихна, макар да беше малко ядосан:

     - Ама защо сте ме викнали мен бе, хора!  Защо още при първите болки не я заведохте в "Майчин дом"? Та жената ражда.

     Гено се вкамени. Яна спря да вика. Съседката се ококори.

     След три дена Яна се върна по-щастлива от всякога. До нея Гено, ухилен до уши, носеше Росето.

     - Ей, Яно! Кажи сега кое от децата обичаш повече? - закачаха я съседките.

     - Вие пък! Как може да ме питате така? Обичам ги поравно. И двете са си мои деца.

© Лидия All rights reserved.

Comments
Please sign in with your account so you can comment and vote.
  • Благодаря, Светулке, за любими!
  • Искаше ми се като акцент на разказа да се възприеме не необичайното раждане /скоро в медиите имаше информация за друго подобно раждане/,а отношението на майката към двете деца - осиновеното и роденото от нея: "И двете са си мои деца". Разказът е по действителен случай.
  • Случва се. Но по често се случва когато разликата при децата е около годинка. Мензиса още не се е въстановил и жената забременява наново без да се усети. Може би загатваш за изневяра в този случай, но е малко вероятно. Една вече родила жена надали ще изпусне симптомите на бременност, пък и защо да пази тайна като е щастливо омъжена. Иначе хубаво написано. Поздрави и добре дошла!
  • Добре дошла
Random works
: ??:??