Apr 12, 2014, 11:46 PM

За другия тип любов 

  Prose » Others
906 0 8
2 мин reading

 Бащата да води дъщеря си за ръка в парка, да се разхождат. Да й казва, че е истинска принцеса. Да й повтаря колко я обича. Заедно да се смеят на неуспешните опити за готвене на майка й. Да се цапотят заедно. Да редят заедно конструктор. Вечер, когато тя сънува кошмари, да търси прегръдките му. Той да й се радва, когато му задава глупави въпроси. Да обожава да чува нейното сладко "тате". Когато започне да си пада по момчета, той прецизно да ги оценя. Да я пази. Да й казва, когато греши. Да й помага с домашните и проектите по физика. Да я взема от училище, когато вали дъжд. Да я учи да кара семейната кола. Дори когато се превърне в улегнала жена, да бъде неговото малко момиченце.
 Да, ама не. Не винаги така става. Не винаги бащите са така любвеобилни. Не винаги дъщерите получават това, което искат. Не винаги има разбирателство и подкрепа. Не винаги бащината любов се усеща, не винаги я има.

 Да, при мен я няма, никога я е нямало. Поне така мисля. Никога не съм чувствала, че имам истински баща. Просто защото, той не се е държал като такъв. Най-милото което прави е, че се сеща за мен на рождените ми дни. Достатъчно ли е? Не е, нали?! Не съм го чувствала близък, не съм го гушкала, когато ми скимне, както обикновенно правя с майка ми. Не съм му казвала, че го обичам, не мога да лъжа. Не съм му споделяла, той не знае как да ме предразположи. Не съм себе си в компанията му. Притеснявам се, неспокойна съм, сякаш е непознат. Въпреки това не съм му казвала, не казвам, че ме разстройва. Просто се усмихвам и мълча. Нямам тази сила да сложа собствения ми баща на мястото му. Не би било правилно, макар че го заслужава. Оставям го да ме прегърне, когато не ме е виждал с месеци. Точно тогава сълзите се стичат по лицето ми и бързо ги изтривам преди да ги е забелязъл.
 Всички говорят за любов. Че любовта боли и какво ли още не. Така е... Но не само този тип любов боли. Въпреки липсата на бащина любов, аз имам една в пъти по силна - майчината. Дни, месеци, години не биха ми стигнали да я опиша. Майка ми е уникално силна и борбена жена. Претърпяла е много неща, проляла е безброй сълзи, минала е през много болка, претърпяла е унижения, видяла е много неща... Понякога ми се иска да бъда толкова добра в нещата, които пиша, за да съм способна да напиша книга именно за нея. Искам хората да знаят какъв силен характер се крие зад крехката й фигура и нежното й лице. Надявам се да съм като нея, ще ми се да преодолявам нещата, да се справям с проблемите както тя го прави. Майка ми е мъжът и жената вкъщи. Тя и моят герой от малка. Супер мама, тази на която искам да приличам.


Едва ли това, което написах има някаква творческа стойност, написах го просто, защото... имах нужда. 

© explose All rights reserved.

Comments
Please sign in with your account so you can comment and vote.
  • Хм... като си помисля, че има и един баща, който кле децата си...
    А всяко дете има нужда да знае, че е обичано от мама и от татко...
    А най-хубавото е (както го каза и моята дъщеря когато беше само на 10 години) да бъдеш обичан от двама човека, които се обичат взаимно...

    Светли празници!
  • А пък ти си това, което си, заради тях или въпреки тях! Да, фигурата на бащата липсва, нооо...мама е била неотлъчно до теб.
    Светли празници!
  • Въпреки всичко ти си късметлийка. Имаш човек до себе си, който те обича. Хубаво разказче.
  • Благодаря ви изключително много за коментарите! Усмихнахте ме! Пък и всяко зло за добро, както са казали хората.
  • С Даниел.
    ...той е казал всичко!
    Баща (майка) и родител понякога могат да бъдат коренно различни думи.
  • Ние си сама!!!
    Твоят поне се сеща, че имаш рожден ден!
    Моят "баща" ни напусна, когато бях на 6, след това ме посети за 13-тия ми рожден ден като дори не ме прегърна и ми подари пакечте фъстъци! После го видях, когато бях на 17 в съдебната зала (заради издръжката), на последното дело, пред цяла зала непознати, той публично се отрече от мен (защото съм искала да ме издържа!!!) След това ме причака на вън и ми заяви, че първо искал да види какво ще излезе от мен като завърша, за да знаел в какво си инвестира парите!!!
    Бях го прежалила още на 10 г., но тези думи никога няма да ги забравя!
    Никой не избира родителите си, но при такъв баща като моя предпочитам да имам само майка!!!
    Прегръщам те, бъди силна и не се поддавай на черни мисли!
  • Бащите са различни... Майките също...Не, не искам да разказвам за майка си, нито за "бащите" , няма смисъл. Искам само да те гушна и да ти кажа, че хората които са край нас не са случайно и всеки от тях има роля и мисия за изграждането ни.И той трябва да е такъв.
  • Моят баща го няма от десет години и не е минал ден, в който да не ми липсва до болка, да безнадеждност. И той не умееше да изразява чувствата си, аз също смятах майка си за светица... докато не го изгубих. Оттогава нещата изглеждат съвсем други и постоянно му искам прошка за нещата, които не му казах и нещата, които не направих заедно с него. Бащите просто са такива. Повечето.
Random works
: ??:??