Jan 12, 2013, 10:43 AM

За гърнето е все зле! 

  Prose » Others
535 0 1
2 мин reading

      Мойо дедА се разпраАше, дЕка дали грънето ша удари кАмико, или кАмико ша удари грънето, се а за грънето зле! Ете оно сеги, с тоа референдум не а ли свЕ таа. Дали ша има централа или нЕма – се а за народо зле.
    Те, `а речем дека сички са рЕкли `а се прАи таа централа – она дрЪжавата ша каа "плащтайте" оти она за таа централа сака `а се платат два-триесе милиарде лева ли, евро ли, я не знам, ама тЕ, се парЕ са. И кой ша ги дава – те, ние, народо! Они нема `а ни ги земат наведнъж, а ша каат те,  тОко ша а с нова по-голема цЕна – е, оно не а ли за нарОдо зле?
    А и `а речем, те народо у тоа референдум а гласувал с "не" и те дръжавата ша каа "нема `а се праи централа.  Ама ша каа она, дрЪжавата де, дека трЕбе `а се копува тОко однегде си и он а скъп и трЕбат парЕ. Она,  дрЪжавата  пА  ша  кАа "плащтайте"! И кой – па нарОдо ша плаща.
    Ете не а ли прав мойо дедА, дека се а за грЪнето зле!

 

В превод :
    Моят дядо все разправяше една поговорка "Дали камъкът ще удари гърнето или гърнето ще удари камъка, все е лошо за гърнето" Та, ето сега и с този референдум не е ли същото – дали ще има централа, или няма да има – все за народа е зле!
    Ето, да кажем, народът в този референдум е гласувал с "да" на въпроса "Да се развива ли енергетиката в България, като се прави нова ядрена централа". Управлението на държавата ще каже добре, ще се гради нова централа, само че трябва да се платят двадесет, тридесет милиарда лева ли са, евро ли са, нали все пари са. И кой ще ги дава – пак ние, населението на България. Те няма да ни ги вземат наведнъж, а ще кажат - ето електрическата енергия ще е с по-голяма цена – е, то не е ли за народа лошо?
    А и да кажем, че народът в този референдум е гласувал с "не", управлението на държавата ще каже, добре, няма да се гради нова централа, само че трябва да се внася ток отнякъде си, който със сигурност е  по-скъп от произведения в атомна централа и трябва да се увеличи цената му и в страната. Тя, държавата ще каже "плащайте!" И кой – пак народът ще плаща!
    Е, не е ли прав дядо ми, като казваше, че все е за гърнето лошо?

© Цветан Костадинов All rights reserved.

Comments
Please sign in with your account so you can comment and vote.
  • Има нужда от такива писания, но трябва да се четат от всички. Повечето хора въобще не могат да осмислят за какво е този референдум и какви ще са последиците за нас. Поздрав, Цецо!/И аз започнах като Бойко Борисов/
Random works
: ??:??