Aug 10, 2011, 5:02 PM

За миг всичко притихва - продължение 

  Prose
563 0 0
1 мин reading

За миг всичко притихва. Малката лилава Светлина подскача по машината и се стопява. След себе си оставя приятно ухание на нещо пролетно. Лек шум на отваряща се книга привлича слуха ми. Затварям очи и се концентрирам. На фона на бяла светлина виждам отворена книга. В дясната ù страна беше запален железен светилник, а вляво с едри букви беше записано "ПРОБУЖДАНЕ." Отворих мислено книгата и прочетох първия ред. Върху него бяха изваяни със златни букви "СИЯНИЕ." Замислих се върху думите. Един вътрешен глас ми казва: "Та това е името на вестника, който издаваш". Сияние се разпръсква по земята. Знанията, които са  заложени в него, и още нещо. Помниш ли?"

- Разбира се - отговорих аз. В него беше заложена Божествената енергия. Вестникът е светлина в мрака, а сега е светлина по земята. С- значи Светлина, И- Истина, Я-Ясното, Н- Нравственост, И- Исреност и Е- Единение.

- А какво означава Железният светилник и Пробуждане?

Наново чувам глас.

- Железният светилник  значи Светлина в мрака. Светлината са новите знания, а мракът са хората, които нямат тези знания. Мракът е незнаещата душа. Пробуждане значи, че вече настава времето, когато хората ще се пробудят и   тръгнат по пътя на духовното усъвършенстване, за да станат по-добри, по-леки и по-ефирни. Когато разберат тази истина, светът ще се промени. Тогава Любовта ще възтържествува на земята. Не тази - плътската, а Божествената. В нея съществува доброжелателство, учтивост, любезност, вежливост, приветливост, ласкавост, искреност и правдивост. Най-достойното е блаженството. За него Ефрем Сирин казва: "Блажен е онзи, който е съгласувал живота си с истината и не се отдава на никаква лъжа. Блажен, трикратно блажен е онзи, който е станал творител на истината, защото Бог е истинен и лъжа в Него няма. Кой няма да смята за блажен човека, който спазва Истината? Който пребъдва в Истината, той действително всякога е угоден  на Бога. Полезен е на всички човеци, прекрасен е в обществото и изправен във всяка работа. Правдивият човек не угодничи на хората, не съди неправдиво другите. Не си преписва достойнство и чест. Не презира бедните и нуждаещите се. В отговорите си не е лукав, в размислите си е правдив, в работата си е ревностен, в обществото почтен. Не познава коварството, не обича лицемерието, украсява се с всяко добро дело и се ръководи само от добродетелите. Следователно, блажен е онзи човек, който служи на Истината."

Следва

© Мария Герасова All rights reserved.

Comments
Please sign in with your account so you can comment and vote.
Random works
: ??:??