Mar 12, 2009, 9:01 AM

Защо Но Щен Вълк е позитивист или как Дърт Пън си зашлеви плесница 

  Prose » Narratives
1341 0 3
2 мин reading

- Всеки ден е празник - заяви една вечер Но Щен Вълк.
- Така ли?! - учуди се Ко Та Рак - И на какво основание?
- Как така на какво основание?! - възкликна Вълк. - Нали е ден... слънцето грее... Сянка, кажи му!
- Ммннмм - изломоти разсеяно запитаният, който в момента се мъчеше над поредната партия шах срещу Гар Ван.
- Хм - изхъмка котакът, а след като се захили малко гадничко попита - А ако е нощ?
- Всяка нощ е празник - безметежно заяви вълкът. - Даже още повече. Всъщност какво общо има това дали е ден или нощ с това дали е празник или не?
- Ъъъ - запъна се Ко Та Рак, а после изтърси направо. - Нямам си и най-малко понятие...
...
- Шах! - каза в този момент Гар Ван, а Сянка се намръщи.
...
- Позитивист! - изсумтя от съседната маса Дърт Пън по адрес на Но Щен Вълк, премъдрият от няколко дена бе в лошо настроение, защото беше загубил един облог от На Хал Че и сега трябваше да му даде две медни монети, а не му се даваха. Още по-лошото беше, че последният не си ги поискваше и така нямаше как да му каже, че няма да му ги даде...
...
- Шах! - спокойно каза Гар Ван.
- Рррр! - невъздържано изръмжа Сянка.
...
- А! - възкликна Кух Че Реп, като надникна в каната - Виното е свършило! Май е твой ред да купиш.
- Да да, знам - измърмори Дърт Пън и като извади от протритата си кесия две медни монети, заръча на На Хал Че - Ето, купи ни една кана с вино и гледай този път да не пиеш от него, преди да ни го донесеш!
- Я?! - учуди се Че - Не вярвах, че ще си платите баса, учителю Пън! Много благодаря!
И след тези думи малчуганът прибра монетите в джоба си и си тръгна.
- ...?! - занемя Дърт Пън, а после след като размисли съгласно традицията на философската школа, която следваше си удари звучна плесница...
...
- Шах! - отново каза Гар Ван.
- Какво ще кажеш за реми? - предложи Сянка.
- Да бе да...
...
- Пън, ти си на ред да купиш вино! - недоволно повтори Кух Че Реп.
- Добре де, добре - измърмори намусено Дърт Пън и се запъти към бара.
...
- Как така непрекъснато ще е празник?! - учуди се Ко Та Рак. - А къде останаха делниците тогава?
...
- Шах и мат! - триумфално заяви Сянка.
- Не може да бъде! - извика Гар Ван и за всеки случай разтърка очите си, но това й действие не промени особено ситуацията на шахматната дъска.
- Да бе - учуди се Ко Та Рак. - Да не я би?
- Ъхъ - потвърди запитаният.
- И колко стана резултатът? - поинтересува се Но Щен Вълк.
- 103:1 за нея - каза Сянка.
...
- ДАН... ДАН... ДАН... ДАН... ДАН... ДАН... ДАН... ДАН... ДАН... ДАН... ДАН... ДАН - отброи часовникът на стената.
- Честит ви нов ден! - жизнерадостно поздрави всички присъстващи Но Щен Вълк.
- Позитивист! - все още намусено измърмори Дърт Пън.
- Наздраве! - каза Кух Че Реп и смига на вълка.
- Защо? - не разбра котакът. - Какъв ден е днес?
- Не мога да повярвам! - мърмореше си под нос Гар Ван. - Аз през цялото време бях в по-добрата позиция...
- Честит нов ден и на теб, Но Щен Вълк - каза Сянка и се ухили доволно.

© Стоян Вихронрав All rights reserved.

Comments
Please sign in with your account so you can comment and vote.
Random works
: ??:??