10 jul 2013, 7:53

„А утрините тук са тихи“ 

  Ensayos
2462 0 10
1 мин за четене

„А утрините тук са тихи“

 

 

 

 Вездесъща тишина. Неделя сутрин – паркът е почти празен.

 Малките стръкчета, все още тъмно зелени от нощната роса се събуждат, за да се сбият с новия ден.

 Сядам на една пейка.

 Сам!

 Влагата леко се просмуква и залепя тениската за гърба ми.    Хладно е - настръхнала кожа.

 Мирис на прясно окосена трева попива в ноздрите.

 Водя и подкрепления – дълго кафе и Тоник.

 Присвивам леко очи, изключвам мозъка и започвам да слушам.

 Чувам как се движат мравките. Без емоции, без чувства... Напред, после назад. Цял живот – кръговрат.

 Дъх на кафе. Лека пара от притворените устни...

 Полюшващите се клони редят шарена мозайка по алеята. Очите  се местят отчаяно, с надежда, в някаква налудничава игра със слънцето.

 Изведнъж, по военно му, със скоростта на куршум, десният фланг бива атакуван от огнена комета. Стягам тялото и го подготвям за сблъсък... Нищо!

 Мокра козина, ироничен поглед от умните кафяви очи. Топъл език по преметната ми през облегалката ръка, спечелва почесване зад ушите. Отривисто козируване с опашка и кометата се изстрелва отново.

 В далечината се чуват заглъхващите стъпки на ранобуден атлет. От какво ли бяга?

 Тихо мърморене. Походка на оверлог. Двулитрова бира в ръката и триумфално светнали очи над студентски набола брада изкарват лека усмивка на устните ми…

 Утрините тук са тихи!

 Само лекият ветрец шепти и обещава... невъзможното.

© Филип Филипов Todos los derechos reservados

Comentarios
Por favor, acceda con su perfil, para poder hacer comentarios y votar.
  • Ами, "Вот уж действительно, все относительно...". Може би на автора му харесва заглавито от филма и отговаря на представите му за тиха утрин?!
  • "А утрините тук са тихи" е филм за командир на девически взвод, който остава сам в края на войната. Деветте момичета от взвода заминават в калта на фронта. "А зори здесь тихие".
    Знаем го и двамата, но защо някаква двулитрова бира и прочее глупости в текст, наречен Така?
  • Чудесно.Какво по-хубаво от един почти празен парк изпълнен с тишчина в утрото?!
  • Аплодисменти.
  • Спокойствие и красота!
  • Завладя ме тази тиха утрин!
    Аплодисменти!
  • Няма по-голямо блаженство от това да си в парка с любимото космато същество!
  • Ех, че готино пишеш...завладя ме, прииска ми се да е по- дълго...Поздрави
  • Много ми хареса! Браво!
  • Разкошен текст!
    Пренесе ме там, в тази твоя тиха утрин
Propuestas
: ??:??