20 mar 2009, 11:14

Блатникът и русалката 

  Prosa » Cuentos y obras para niños
929 0 6
2 мин за четене

   Блатникът* видя отражението си в стъкълцето, което беше намерил и въздъхна. "Нищо чудно, че всеки замръкнал край блатото пътник или се вцепенява на място, или се хвърля в блатото с писък, когато ме види." - помисли си той. Лицето му беше удължено, жълто и покрито със зелени, провиснали водорасли, а дългата черна пелерина не успяваше да скрие ужасната опашка. Блатникът вдигна качулката, намали пламъка в светилника и пристъпи леко, с надежда, че никой няма да го забележи.
   Навел глава, той видя едва в последния момент малка русалка, седнала върху един пън насред блатото. Дълга руса коса покриваше тялото ù, а опашката блестеше на лунната светлина. Огромните ù виолетови очи жадно поглъщаха всичко, а розовите устни се усмихваха.
   - Защо се криеш? - попита русалката. - Да не би някой да те търси? Какво си направил, Блатниче?
   - Ъ-ъ... не... никой... нищо... - измърмори блатникът.
   - Ами защо криеш красивите си зелени очи, които светят по-силно от пламъка в светилника ти?
   - Ти сси крассива, а аз - грозен. Това е.
   Блатникът съскаше, но не за да изплаши русалката, а защото така си говореше.
   - Ха-ха-ха! - изсмя се русалката сладкогласно.
   - Ето, ти ссе ссмееш. Ако сси ссваля качулката,  ще сскочиш в блатото, а аз не исскам това.
   - Кой ти каза, че си грозен?
   - Вчера хванах сстъкълце, което един гарван изпуссна. Той изграчи от ужасс, че ме вижда. Днесс ссе погледнах в него и разбрах колко ссъм грозен.
   - Всички гарвани са глупави, ама на теб какво ти става?
   - Да-да, а какво ще кажеш за хората, които сскачат ссами в блатото, като ме видят? Те поне сса умни - разпали се блатникът, който беше убеден, че беше докарал много беди с грозотата си.
   - Умни са, прав си - съгласи се русалката. - Те, обаче, се страхуват от всичко, което не познават. Когато са изплашени, хората не различават красивото от грозното или доброто от лошото.
   - А ти? Ти не ссе ли сстрахуваш от мен, малка руссалке? - попита блатникът поуспокоен.
   - Защо да се страхувам? Аз съм те виждала много пъти. Видях те, когато извади малкото катериче, което от любопитство скочи в блатото. Ти го спаси и го занесе до хралупата. Виждала съм те, когато чистиш блатото и щастливите жабки ти пеят песни. Виждала съм те да осветяваш пътя на заблудили се сърни и зайчета и да ги връщаш на пътечката.
   - Е-е, затова ссъм блатник - да ссе грижа родените в блатото да ссе чувсстват добре тук, а другите - да не сси загубят пътя.
   - Да, така е. Може ли толкова добро сърце да бъде грозно? - попита ласкаво русалката. - Аз съм щастлива, че те познавам. Доплувах до тук, за да ти помагам в грижите за блатото.
   - Но ти сси ссвикнала сс морето...
   - Свикнала съм с добрината - прекъсна го русалката. - Ти я имаш.
   - Благодаря ти, руссалчице - тихичко прошепна блатникът.
   Оттогава и до днес, красотата на русалката и добрината на блатника пазят блатото, където царят ред и разбирателство.
__________________________________________________________________
*Блатник - славянски дух, подмамващ хора, за да се удавят в блатото, където пази съкровища. Жени се за русалки и удавени девици. Предвид
дуалистичната природа на славянската митология, той може да бъде и добър.

© Весислава Савова Todos los derechos reservados

Comentarios
Por favor, acceda con su perfil, para poder hacer comentarios y votar.
  • Веси, вълшебнице,така е било от край време, непознатото плаши хората.
  • mila_(Тя), трогната съм от думите ти и ти благодаря. Особено след като видях прекрасните ти снимки, защото твоите очи улавят красотата. Красотата на мига.
  • Приказка с много хубав и поучителен крайКрасотата е в очите на този,който и се любува...нима доброто не е красота също...Прекрасна приказка
  • Благодаря ви, Веси, Георги, Милен и Мария. Много се радвам, че сте харесали приказката. Поздрави на всички!
  • много нежна и красива приказка (:
  • Съгласен съм, звучи точно като притча. Философия на доброто, не мисля, че каквито и било забележки биха били умесни. До колко тази философия е приложима... пффф, не знам, това е съвсем отделна тема, сякаш.
Propuestas
: ??:??