2 mar 2018, 11:41

Цветя за Барда 

  Prosa » Relatos
1436 4 8
2 мин за четене

ЦВЕТЯ ЗА БАРДА

 

Eдна пожълтяла черно-бяла снимка, отпреди близо четиридесет години, припомни на Барда как навремето събираше в градинката до фонтана на импровизираните си концерти десетки почитатели, предимно младежи на неговата възраст. Бродираше страстно арпежи по струните на китарата и не просто пееше, а изваждаше с леко дрезгавия си глас от дълбините на душата си най-съкровени чувства . Знаеха песните му и често пееха с него. Държаха се за ръце, полюшваха се в такт и пееха. Накрая избухваха в аплодисменти и го затрупваха с цветя.   

Завладя го едно щуро желание всичко това отново да се повтори. Ако може, да върне времето назад.

Още на другата вечер взе китарата, мина покрай гимназията и се качи в градския автобус.

Направи му впечатление, че всички младежи са някак обсебени – гледаха като зомбирани в телефоните и таблетите си. Никой не го позна, никой не го запита къде е тръгнал с тази китара.

Отиде в парка, в градинката до фонтана, седна на същото място и засвири.

Когато се прибра, усмихна се горчиво на жена си и каза:

– Само една възрастна двойка се спря. Запитаха ме дали утре ще бъда пак там и ме снимаха с телефоните си.

– Ще отидеш ли? – попита го жена му.

– Да, обещах им – отвърна Барда.

 

Когато на другия ден се прибра, жена му се уплаши, че ще получи удар – толкова бе въодушевен. Стискаше в прегръдките си огромен букет цветя и през сълзи възторжено повтаряше:

– Дойдоха, дойдоха моите стари, верни почитатели! Малко побелели, остарели... но дойдоха! И още помнят песните! Всичко бе както преди! Представяш ли си? Пяха и танцуваха... Моите стари, верни...  

 

Всичко това се случи благодарение на една снимка, разпространена в глобалната мрежа: възрастен мъж с китара, седнал на пейка до бликащ фонтан. Под нея надпис: 

„Не сте го забравили, нали? Елате утре вечер по същото време, на същото място! Той отново ще пее за нас. И моля, НОСЕТЕ ЦВЕТЯ ЗА БАРДА!”

© Мильо Велчев Todos los derechos reservados

La obra participa en el concurso:

„Времето е най-простото нещо” »

1 Puesto

Comentarios
Por favor, acceda con su perfil, para poder hacer comentarios y votar.
Propuestas
: ??:??