17 sept 2009, 10:38

Да се влюбиш в землянка 

  Prosa » Ficción y fantasy
1112 0 14
6 мин за четене

                                   Да се влюбиш в землянка

 

     Рик седеше на една пейка в парка и се наслаждаваше на хората, на животните, на слънцето. Правеше го с усмивка и това караше минувачите да му хвърлят съчувствени погледи – човешките емоции не се излагат на показ, освен от децата и душевно-болните. Рик беше зарял поглед в небето, когато усети, че някой го дърпа за панталона. Оказа се малко, току-що проходило момченце. Той се наведе и се вторачи в малчугана, който на свой ред се разрева. Точно в този момент се сепна от викове: "Перверзник! Мръсник! Не ми пипай детето!” Рик пребледня и сякаш се стопи пред погледите на разярените майки. Водени от майчиния инстинкт, те напъхаха децата в количките и хукнаха към домовете си.

...

     Рик се телепортира в къщата си. Този начин за придвижване беше разрешен от Главнокомандващия в случай на опасност, а този си беше точно такъв. Земляните наричаха планетата им Вега и бяха категорични, че животът там е невъзможен. Горките! Та те използват само 10% от мозъка си. Затова не им се сърдеше – нито за незнанието, нито за нападките им. Единственото, с което не можеше да свикне, беше тялото. Ето и сега – сърцето му биеше до пръсване, а туптенето в слепоочията му причиняваше главоболие. Така, обект 19А09Б74С, превъплътен на Земята като инженер Рик Петровски, позна болката на тялото. Останал в безпомощно състояние, той посегна към кутията-предавател, която го свързваше с дома. Достъпът беше отказан. Такъв беше и договорът им – свързването се позволяваше само ако животът на тялото му беше застрашен, но тогава щяха да изпратят екип още преди той да се е свързал с тях. Успокои се, защото разбра, че нищо сериозно не го застрашава. Постепенно пулсът му се нормализира и дискомфортът му премина.

     Рик реши, че няма нужда от повече рискове и си остана у дома. Свали онова старомодно нещо, наречено книга и зачете. На неговата планета знанията се приемаха само с допир и после можеха веднага да бъдат прилагани на практика – било с научна цел, било за развлечение. Неговата мисия, обаче, беше да изучи усещанията и онова, което хората наричаха „чувства” в човешко тяло. Затова, започна да чете. Неочаквано и за него самия, историята го увлече когато затвори книгата, установи, че това занимание му беше отнело пет часа. Усети леко парене в очите и как клепките му натежават, но емоциите от книгата бяха превъзбудили невроните му и той не можеше да заспи. За първи път усети, че, дори без да го боли, тялото можеше да му създаде неудобства. Записа това на платката и я постави в кутията-предавател. Учудващо за него самия, щом описа състоянието си, той се успокои и заспа.

...

     Когато Рик се събуди от алармата на часовника, той отвори очи. Трябваше да полежи няколко минути, защото току-що събудилият се мозък изпращаше импулси до другите части на тялото и това отне известно време. Влезе в банята и струите вода, изпръскани от дифузьора, му подействаха ободряващо. Водата вършеше чудеса с хората. Рик записа това на платката и половин час по-късно вече беше навън.

     Докато пътуваше към работата си, Рик се замисли за това, колко зависими от времето са хората. Не намерили начин да го контролират, а само да го измерват, те нямаха друг избор, освен да му се подчиняват. Рик се усмихна при мисълта за широко отворените очи на колежката си, когато произнасяше любимата си фраза: „Как лети времето!”

     Ах, колежката! На Рик му беше забранено да се намесва в научно-техническия прогрес на Земята и той свършваше и без това малкото по обем работа още до обяд. През останалото време можеше да наблюдава тази пъргава, изящна жена, която размяташе дългата си червена коса и го поглеждаше често с изумрудените си очи. Вече три дни той отиваше на работа с желанието да я види. Така и не успяваше в описанието на платката да запише нещо повече от „присвиване на стомаха, учестен пулс, изпотяване на ръцете, но не неприятни, а някак желани.” Колежката се казваше Рита и камерата, записваща тялото му по време на сън показваше как повтаря това име, докато спи.

     Когато влезе в кабинета си, Рик видя чаша кафе и кроасан на бюрото си. Мониторът на компютъра му беше включен и Рик прочете:

            След работа ще те чакам пред задния вход. Обещавам ти

            прекрасен уикенд. Р.

     Сърцето му отново заби учестено. През целия ден беше замечтан и не свърши никаква работа. Това, обаче, не го притесни, защото беше забелязал, че това беше характерно за повечето му колеги. Точно в 17:30 Рик беше пред задния вход. Рита не се виждаше никъде и той започна да се разхожда напред-назад. В този момент някой запуши устата му с ръка. Пред него стояха двама мъже с маски. Докато Рик осъзнае какво става, тримата мъже го повалиха на земята и започнаха да го ритат. След малко, най-едрият от тях каза: „Стига! А ти, ненормалнико, ще престанеш да притесняваш Рита и от понеделник няма да идваш тук на работа. Ясно??”

...

     Когато остана сам, Рик усети болки по тялото си и му коства известно време, докато се съсредоточи и успее да се телепортира до дома си – втори път за 24 часа. Главнокомандващият вече го очакваше.

- Защо не пазиш тялото си, 19А09Б74С? Погледни се на какво приличаш!

- Сър, на тази планета може да се умре от любов...

- Стига приказки. Това е новото ти тяло – Главнокомандващият посочи безжизнено тяло. – Инсталирах вече нова платка-защита от чувства. Лягай и да приключваме!

- Слушам, Сър!

...

     В понеделник слухът за новия колега, назначен на мястото на Рик Петровски, бързо обиколи компанията. Бил висок, строен, облечен изключително изискано, а сините му очи гледали някак студено и надменно. Въображението на Рита заработи на бързи обороти. „Мой е! До края на седмицата ще пълзи в краката ми” – помисли си тя. В обедната почивка го видя да се храни сам в столовата.

- Свободно ли е?

- Да – отговори мъжът студено.

- Приятно ми е. Рита Марк – подаде ръка тя.

- Том Кенет – отговори той с леко докосване на пръстите й.

- Добре дошли при нас – Рита се опита да прикрие смущението си със сърдечност. – Радвам се, че заемате мястото на Рик. Той имаше някакви душевни проблеми. Вторачваше се в мен и беше...беше...

- И беше смазан – и физически, и психически.

- Как така? – гласът й прозвуча фалшиво, а , 19А09Б74С записа на платката за предавателя: „Обожават лъжата, а не знаят как да я прикрият.”

- Няма значение. Дойдох в тази фирма, а да работя, а не да анализирам.

- Искате ли да изпием по едно питие след работа? – Рита смени темата.

- Аз не пия, а още по-малко с непознати.

- Ще можем да се опознаем. Или сте женен?

- Задавате толкова много въпроси, госпожо Марк, а не научавате нищо. Вече ми досадихте. Надявам се да не ни се налага да водим такива мъчителни разговори.

     Рита почувства обида, гняв, но и привличаше. Беше свикнала мъжете да падат в краката й и тя ги манипулираше по различни начини, без да се усетят. Този недодялан тип, обаче, й се опъна, а и обиди. Какво да направи? Ако пребият още един нов служител, със сигурност ще стане подозрително. Никой не се интересуваше много от Рик, но ако и Том изчезне, вече ще заговорят за това. Всички я видяха как разговаря с него. Желаеше го толкова, колкото никога не беше пожелавала мъж в живота си. Беше готова дори да падне на колене и да го помоли за една нощ – една единствена нощ с него. Той обаче я подминаваше по коридорите с хладно кимване и отклоняваше всеки неин опит за сближаване.

     Последното съобщение на 19А09Б74С беше: „За да получите любов на тази планета, трябва да причините страдание.”    Изтеглиха го, преди да види двойките влюбени в парковете – от 15 до 70-годишни, преди да прочете любовните поеми в книгите, преди да чуе любовните песни, създавани на тази грешна, но чувствена Земя.  

© Весислава Савова Todos los derechos reservados

Comentarios
Por favor, acceda con su perfil, para poder hacer comentarios y votar.
  • Светле, Марко, благодаря ви за поощрителните думи. Радвам се, че сте харесали.
  • Веси, винаги съм ти казвал, че имаш богато въображение.Не се учудвам, че пишеш фантастика.Разказът ти е прекрасен.Прочетох на един дъх и много ми хареса.Както винаги с поуката в края. Поздравявам те!
  • Поздрави сърдечни, Веси! Миа е много права
  • Миа, благодаря ти! Не се съмнявам в искреността ти, затова оценката ти ми е много, много скъпа.
  • Петинка, Феичка, Мария, Нели, Яна, благодаря ви, а на теб Пер Перикон съм ти и задължена за информацията, от която ще се възползвам с удоволствие. Поздрави на всички!
  • С уговорката, че лингвистиката не е най-силната ми страна, смятам, че "земянин" и "земяни" не звучат лошо, още повече, че вече са използвани в литературата. Виж - "земянка" вече ми натъртва... Но не чак толкова, колкото "землянка"
    Навремето един руснак беше решил радикално въпроса в романа си "Калисто". Планетата на извънземните беше Калисто, но нейните жители наричаха себе си "менкики". Всъщност май това значеше "хора" на странния им птичи език... И в романа имаше междупланетен флирт, но за възрастта, на която го четох /11-12г?/, флиртът не ми беше толкова интересен и бързо-бързо го прескачах. Авторът на "Калисто" е Георгий Мартынов. Ако ти попадне, хвърли му едно око! Някога доста ме бе впечатлил, но като се има предвид, че е писан още преди да се родя, и на фона на днешните технически постижения, навярно сега бих го препрочел с известна нотка на снизхождение.
    Още веднъж поздрав и благодаря, че ме накара да си спомня!

  • различно и страхотно...
  • Интересен разказ, Веси. Беше удоволствие да прочета..
    "За да получите любов на тази планета, трябва да причините страдание.”
  • Поздрави, Веси!
  • И моите наблюдения за земляните са подобни. Фея.
  • Много интригуващо!
    „За да получите любов на тази планета, трябва да причините страдание.”
    И верно!
    Поздрави, Веси!
  • Пер Перикон, преди всичко, позволи ми да ти благодаря за вниманието и за високата оценка. Колкото до думата "землянка" и на мен ми хрумна идиотията с другото й значение, но я заимствах от всички онези филми-фантастика, в които извънземни се обръщат към хората с: "Здравейте, земляни!". Защо ли единствената асоциация за женски род беше "землян-ка", не зная. Чест и почитания.
    Весинка, благодаря и на теб за силните думи.
    Поздрав и на теб, Караман!
  • Поздрав - вълшебна!
  • Аааа, "землянка" в този смисъл! Да, сега включих! Много добър разказ! Но все пак последната дума в него е Земя, а не Земля, нали?
    "Земля в илюминаторе, земля в илюминаторе..." - група Песняры.
    http://vbox7.com/play:a5e28143
    Поздрав за чудесния разказ!
Propuestas
: ??:??