11 mar 2019, 8:04

Имена, времена и планове 

  Prosa » Relatos
2007 7 19
3 мин за четене

 

Ох, не знам вече… Не знам! Да се смея ли? Да плача ли? Да се радвам ли, или да псувам?

А поводът иначе е хубав. От вчера съм баба. Синът и снахата ми родиха внучка. Т.е. само снахата де, ама нали и нашият род има участие все пак.

И как мислите са го кръстили детенцето? Няма как да познаете кой е подскочил! Летисия?! Що за име, що за съчетание. Ума и дума изгубих като го чух.

Според сина трябва да съм щастлива, че моето име е на първо място, а на сватята Сийка на второ. Да бе, да! Аз да не ям консервите с кутиите я!

Онази змия - снахата винаги намира начин как да ме клъвне най- подмолно.

Аз съм Виолета, ама всички ми викат Лети на галено откак се помня. Ама името ми е Виолета дявол да го вземе! Какво ù пречеше детето да се казва Виолетка ?

Ясно какво, майка ù пак да е на преден план. Чуйте как звучи само:

„Летисия; Лети! Сия!” Хем на сватята цялото име присъства, хем стимулиращо в пожелателен аспект приканва към летеж.

Романтика, романтика ама все в полза на сватята. Вярно, че „Виси! Сия!” не е много благозвучно и никак оптимистично, ама затова пък Виолета направо носи аромат на теменужки на фона на музиката на Верди…

 

Ах как си мечтаех само: аз и внучката в парка, аз и внучката на кафе, аз и внучката на дискотека… Две прекрасни Виолетки в тандем!

Ама и синковецът е едно мекотело! Колко пъти му подмятах да мислят преди да клеймосат детето с някое грозно словосъчетание! Повтарях му го стотици пъти, а той: „Спокойно, мамо, нека да дойде живо и здраво”

Спокойно, спокойно, ама вижте ме сега как спокойно се треса от нерви.

Отрови ми деня снахата, а сега трябва и да почерпя, че колежките само чакат да ме захапят. И трябва да го играя щастлива баба, че да не им храня въображението и клюкарския глад, както го направи колежката Станка преди няколко години.

 

Леле какво шоу беше като ù се роди внука на Станка! За едното име на детето се разведоха набързо бабата и дядото.

Щото тя искаше да нарекат детето Станислав, а Радко, бившия ù мъж, настояваше за Радослав. Снахата, душица като мушица кротко чакаше в родилното да ù кажат как ще се казва детенцето.

А свекърът и свекървата докато се караха изпочупиха у тях де що има за чупене.То посуда, то мебели, то бяла техника. Съседите полиция чак повикали…

Изобщо „Войната на семейство Роуз”в разгърнат нашенски вариант.

Прости хора ей! А прости хора, от мен да го знаете, не могат нито умно да спорят, нито могат умно да се бият.

И тъй като до никъде не стигнаха след всичките скандали, та снахата накрая го записала Станислав – Радослав. Решила милата, че свекървата е по-страшното животно, ама дядо Радко се докачи от второто място и подаде за развод. След близо 40 години брак станаха си Станка и Радко пак ерген и мома.

Детенцето, живо и здраво да е, порасна, но все се чудим с колежките как ли му събират името по етикетите на тетрадките щото е Станислав - Радослав Красимиров Скършихатъров!

Сега, аз да взема да се стегна, че да мина през козметик и фризьор, че да си купя някоя рокля, после да взема уиски и бонбони и да вървя да черпя стръвниците в офиса.

Все пак не се става всеки ден баба я!

А на снахата такова сладко отмъщение ще ù спретна. Щото колелото се върти и в един хубав ден и тя ще стане баба.

Аз тогава, такова име ще издействам за нейното внуче, че свят ще ù се завие!

 

© Дочка Василева Todos los derechos reservados

La obra participa en el concurso:

Монолог »

4 Puesto

Comentarios
Por favor, acceda con su perfil, para poder hacer comentarios y votar.
  • Да се изкажа и аз....Че си Чудомир-Чудомир-ка си,че се смях,смях се,а ме и върна когато работех в Университет.Какви имена ми е видяло окото!!Нафталин,Сталмир,Ленин,Любовфренска,Проститутка,Курнелия,Ламби,Изаура и т.н....Родителите не мислят как ще се чувства детето после...А ти ,Доче,от тая житейска тема си направила такова забавление!...Адмирации !И без петли се е съмнало...поне честита награда!
  • Е, Чудомир ряпа да яде! Страхотно си го написала този монолог, Доче!
    Едва сега го открих. Ще наваксвам с четенето постепенно. Поздравления!
  • Много ми хареса!
  • Забавно ! Смях се от сърце !
    Между другото, да кръстиш детето си Летисия ( маруля) е много свежо.
  • Успех и от мен!
  • Доче, усмихна ме! Дано да е на късмет, успех!
  • И аз като Мария... Успех, мила Доче!! 🌺🌺
  • И аз. Успех!
  • Гласувах, Мъдрост моя. Успех!
  • Благодаря за усмивките!
  • Успех!
  • Взех си обратно един от дадените вече гласове. И как не, та ти заслужаваш, умнице!!!
  • Весело е тук, Доче, много оригинални идеи и свеж хумор от живота. Благодаря ти за усмивките!
  • След като се насмях, гласувах.
  • !!!

  • дадох глас, Доче
  • Животът предлага ситуации, пред които всеки хуморист или фантаст отстъпва...
    Хареса ми...
  • Даряваш усмивки, Доче! Имената, та имената...Пусти имена! И да ги хвалиш, и да ги мъдриш...Двете оченца, двете краченца и двете ръчички са важни! А откакто свят светува - снаха, свекърва - все нещо куца. Ама добро попадение си направила с "Войната на семейство Роуз". За едно име...Ти да видиш! Цял монолог на свекървата! Че да се маеш и да се чудиш. Благодаря и успех!
Propuestas
: ??:??