23 sept 2022, 9:19

Как да развием фирмата 

  Prosa » Relatos, De humor
582 5 12
2 мин за четене

Извинете за извънредното повикване, господа директори, но се наложи спешно да се съберем. Просто… Как да ви кажа… Фирмата ни е пред фалит!... Да, да – зная, доскоро бяхме водещи в бранша, печалбите растяха главоломно – и с тях нашите заплати и бонуси, обаче… Ревизията, проведена по искане на собствениците, показва – положението е тежко…

Да, да – и аз се учудих в първия момент. Работехме здравата, движехме се по плана, не допускахме никакви проблеми и…

И сме пред фалит…

А какви усилия положихме, господа директори… Какви усилия… Изучихме световния опит, проучихме ситуацията по пазарите, спазихме всички изисквания на правителството и неправителствените организации…

Ние бяхме първите, които пренебрегнаха воя на недемократичните организации и назначихме във фирмата инвалиди. При това два пъти над изискуемия норматив, поставен от властта и обществените групировки. Даже не се забавихме с някакви формалности – действахме екстремно: инвалид, значи назначен. Какво тук значи някаква си подготовка, образование, умения…

Така постъпихме при следващата кампания. Без глупави предубеждения назначихме хомосексуалисти, лесбийки, дори педофили. Защото и те са хора, и те трябва да намерят своето място…

Но се оказа, че това не помага… Резултатите от работата на фирмата се сриваха…

Постъпихме хуманно и модерно – назначихме цяла група афроевроамериканци. При това някои на високи постове…

Правилно, модерно деяние, нали?

Но…

Опитахме се да стабилизираме работата с назначаването на социално слаби – независимо от квалификацията и уменията им. Между другото, господа директори, ние пренебрегнахме тия формалности и при следващите назначения на хора от особени социални групи. Дори при изпратените ни от специализираните психоотделения…

Да, наложи се да освободим някои бивши служители. В края на краищата, фирмата не е разтегателна, не може да държим работници с нормално положение… Е, някои били специалисти… Но защо да гледаме така тясно професионално, а не човека? Защо да подминаваме хуманното, демократично – атлантическото? Защо да погазваме ценностите на новото време?

И ето – питам: имате ли някакви идеи?

Господине, вие сте млад, отскоро в съвета на директорите, защо…

Молллля???

Чувате ли се какво говорите? Та това… Това е..

Как така да уволним некадърните, излишните, непрофесионалистите? Да разчитаме на специалистите???

Е, да – те знаят и умеят, но…

Къде отивате? И вие напускате? Че къде ще ви вземат?... Това не е наша фирма, това не е модерно предприятие… Търсят само професионалисти, искат само резултати, хич, ама хич не са модерни хуманисти…

Замина…

А ние, господа, да помислим как да оправим нещата, как да преодолеем кризата… Може би трябва да назначим нови служители? Има предложение за членове на Анонимни алкохолици…

Гласуваме…

 

 

 

© Георги Коновски Todos los derechos reservados

Comentarios
Por favor, acceda con su perfil, para poder hacer comentarios y votar.
Propuestas
: ??:??