26 jun 2009, 18:28  

Как умират птиците 

  Prosa » Relatos
1705 0 24
2 мин за четене

 

 

          Те бяха две свободни птици, които си летяха безгрижно в гората. Бяха плахи, наивни и млади, особено женската, когато събраха в едно сърцата си, за да станат завършена цялост.

          В онази пролет гората се листеше в цялата си красота. Двете влюбени птици си избраха най-старото и стабилно дърво и си свиха мило семейно гнездо. Занизаха се много лета. Една рожба, а след две лета и втора роди женската птица. А след още някое и друго лято и трета свидна рожба им се появи на бял свят. Гальовно и славейно им пееше женската, любвеобилна беше. Мъжката птица се грижеше за всичко. Носеше прехраната и поддържаше гнездото, за да е топло и сигурно. Струеше любов. Имаше обич. Единство цареше. Щастливи бяха птиците. Живота в гората бавно течеше.

          Заредиха се топли лета и неусетно дойде есента. Малките бяха пораснали. Търсеха своята си съдба и скоро всяко отлетя на юг.

          Сами останаха двете птици. Нямаше гласчета пискливи. Цветната пролет отдавна беше отминала. Женската, все още с окраска красива, вече не беше истински щастлива. През годините тя бе обсебена от малките и така и не забеляза, че мъжкият някак се бе променил. Той бе станал слаб духом. Беше посегнал към убийственото биле. Удавиха го изпитите пълни чаши. Нервен и мнителен стана. Ревност изгаряше сърцето му и се пречупи. Предаде женската. Гневеше се, когато тя летеше свободно. Не и вярваше и искаше да я затвори в клетка. Задушаваше я с криворазбраната си птича обич. Той я обичаше... или поне така си мислеше. И тя го обичаше, но се умори от него. Недоверието на мъжкия бе тежък товар за нея. Тя не можеше да го понесе. Искаше да лети свободно и всичко да е както преди, когато учеше малките да летят. Беше ги отгледала и научила да се грижат сами за себе си. Вече нищо не беше същото. Птиците се превърнаха в две полусенки.

          Беше късна есен. Гората се оголи и опустя. “Тук вече нищо няма да се роди! Идва зима. Дошло е тежко време, всичко ще замръзне и ще потъне в забрава.” - мислеше си женската птица. Старото дърво, на което беше гнездото им, започна да съхне и стана нестабилно. Тежки мисли терзаеха женската. Ще може ли да направи това? Сърце, дали ще и даде? Непосилно и беше. Тя бавно гаснеше.

          На кръстопът бяха птиците. Нямаше вече единство помежду им. Мъжкият трябваше да поеме нанякъде, а женската тъкмо в обратната посока.

          “Той смелост има ли да направи това? Или аз да поема тежката вина и... клечката сама да драсна, та всичко да изгори?!” – мислеше си женската.

 

***

          Нищо не остана в гората. Само опустошени птичи сърца.

          Две разделени - умиращи души. Птича съдба.

         

          А бяха две свободни птици!

 

 

16.12.2008

Jullie

© Юлия Димитрова Todos los derechos reservados

Comentarios
Por favor, acceda con su perfil, para poder hacer comentarios y votar.
  • Благодаря, Безжичен!
  • Притчата, или алегорията, или просто разказът, който ни кара да мислим много по-нашироко - това са нещата, които ми се иска да виждам и чета... Мисля, че това произведение е от тях.
  • Ех, gerrda, къде ме върна...!
    Благодаря ти, че си тук!
  • Аплодисменти! (шумни)
    Браво!
  • А бяха две свободни птици...
    забравили този простичък факт...
  • Благодаря за отделеното време, за прочита! Съгласна съм с теб по отношение на уроците.
    Тук сме за да се учим!!!
    Няма грешки - само ненаучени уроци! И животът ще ни "къса", докато не ги научим, след това можем да вървим напред към следващия урок...
  • Жули, понеже алегорията приписва на птиците малко от човешките ни слабости и несъвършенства, бих поспорил с теб за посоката на посланието, но това няма как да стане следварително. В живота е обратно - хората се учат от птиците как по-малко да грешат и как да летят, когато им е полетно.
  • Нека! Благодаря ти!
  • Нека вятър свободно развява косите ни или перцата ни...
    Много съдържателно, Жулли - поздравления!
  • Благодаря ви, че сте тук и прочетохте!
  • така е когато любовта,свободата, e зависима...
  • Прочетох и много харесах!
    Определено въздейства!
    Прегръдка, Жулли!
  • Свободата често се превръща в птица с подрязани криле...
  • Тъжно!Птици преплетени с човешки съдби!
    Поздрави за разказа Жулли!!!
  • Julie, развълнува ме!
  • Дори и изтощена от живота, птицата си е птица Юле, тя има криле!
    Прегръщам те за хубавия разказ!
  • Чудесно !!!
  • Наистина искам, но не намирам думи за коментар!
    Поздрави.Чудесно е!
  • Алегоричност...Колко човешки чувства са затаени в перушината на птиците...
  • Без думи!

    Кратко,силно и незабравимо!

    Поздрави и от мен!
  • Припомни ми заглавието "Птиците умират сами". Уви...
  • Много въздействащо...Като че ли, и аз загубих нужните думи, но моите, на фона на всичко, което прочетох биха били излишни. Комплименти!
  • Тъжно...



  • Чудесно Е! Сега съм само емоция...като ми дойде и умът ще пиша пак! Поздрави, Жулли!
Propuestas
: ??:??