24 abr 2020, 14:33  

Леля Пена и Смъртта 

  Prosa » De humor
405 2 17
2 мин за четене

 

/из романа-пъзел "Калейдоскоп"/

На вратата се позвъни. Леля Пена отвори и учудено загледа непознатата фигура в черно наметало, през януари с коса през рамо:

- Кажете, госпожо, но по-бързо, че започва филмът. Мен ли търсите? Я, влезте вътре, да не изпусна началото…Ето – 447 серия… А, това е Мариана. Добро момиче, ама все го лъжат разни лоши мъже… А вие по каква работа при мен? А, май се сещам. Смъртта, нали? Е, добре – знаех си, че ми е време, вече осемдесетте подкарах… Няма проблем, но почакай поне да догледам тоя епизод. Щото сега Леонсио ще разбере, че Мариана се сгодява с Енрико, а Луис Алберто чака във вилата своята Клара. Ех, живеят си хората! Какви страсти, каква любов, на пазар с въртолет ходят… А ние – цените вдигнали, дядото се напил, внукът се напушил… Ама ти гледай, гледай… Това е дъщерята на Мариана, но и двете не го знаят. Тя я роди в 123 серия, обаче един разбойник отвлече детето, пък след три серии го убиха и не можа да й каже чия дъщеря е… А това русото момче е Паоло – той е влюбен в дъщерята на Мариана. Извинявай, че рева, ама тоя филм… Та, викаш – за мен идваш?

Смъртта кимна, вперила в екрана празни кухини.
- Ама сложи в ъгъла тая коса, да не се порежеш нещо. Виж, виж – тоя е дон Педро. Баща е на Мариана, ама и той не го знае. Какво ТКЗС имат – там му викат хасиенда…  Той му е председател. Тръстика режат, ракия варят. Тъжен е, защото жена му избяга в 199 серия. Мислеше, че го е хванала в изневяра, а той само превързваше ранената Вероника… Тя в 201 серия се омъжи за Леонсио, но в 211 го напусна… Защото тогава той много хойкаше по жени. не можаха дори десет серии да си поживеят, горките. Пък аз моя го търпя петдесет години, ама къде при нас такива страсти! Иначе досега да съм го гръмнала… Аха, ето го полковник Алварес. Той обича доня Марияна, но е лош човек. Не му вярвай, че така хубаво и леко й говори. И аз му вярвах две серии, ама видях в какви бардаци ходи тайно. И сега… Ох, свърши! Слушай, Смърт, бъди човек – остават някакви си 147 серии. Дай да си ги догледам… Ако може де!

Смъртта кимна, взе косата и излезе. Щеше да се върне на другия ден. Да види ще успее ли доня Мариана да намери дъщеря си…

© Георги Коновски Todos los derechos reservados

Comentarios
Por favor, acceda con su perfil, para poder hacer comentarios y votar.
  • Благодаря, Даниела, Златинке!
  • Много свеж хумор. Поздравления.
  • Благодаря, Ангелче!
    Затова - следи сериалите, че след 40 години ще ти потрябват
  • Благодаря, Мариана, Красе!
  • дай боже всекиму дълъг сериал..написано с вкус
  • Благодаря, Пепи, Ирина!
  • Хитро. Хитро и тънко. Късметлийка е бабето. Ако беше да гледа Изаура, нямаше да е толкова курназ
  • мина тя мода, сега са "пожарникарите от Чикаго", "911.. и Тексас", от няколко местопрестълления, "Скрити доказателства", комисари от къде ли не, инспектор Мегре... Романтиката и драмите са изтория, живата истина е друга
  • На една вълна сме...
  • Благодаря, Юри!
    Чарли си е Чарли!
    Виж и "Приятели", "Малкълм", "Женени с деца", "Алф". И свършиха хубавите сериали...
  • Кой убили, кой обрали -
    сериали... сериали...
    Чарли Харпър е човека,
    зяпам го от два-три века!
  • Благодаря, адаш!
    Благодаря за романа, Надя!
  • На село едно време бабите имаха лаф.
    - Ех, дано доживеем до последната серия на Дързост и красота...
    За това се сетих като прочетох.
    Поздравявам те.
  • Нямаш ти нужда от циганка, сенсей! Ако все пак...Касандра, май беше. Хич не ги гледам тези телевизионни чалги. А романът...Четох.
  • Благодаря, Надя!
    То в тоя род е целият роман-пъзел. Ама е особен - не е класически. Но понякога е смешен дори.
    Извинявай, но пак ми умря циганката...
  • Ще "чукне" стотака леля Пенка, то се е видяло. А аз и до двеста, докато разбера в тези сериали кой аджеба е сват, кой брат и защо лелята на булката се оказва баща на младоженеца, със сменен пол...
Propuestas
: ??:??