Имало едно време един мъж, който се чудел как да се спаси от жена си. Много му досаждала. Човекът не искал да влиза в пререкания и затова станал любител - рибар. Така се задържал по-малко време в къщи. Съпругата му забелязала, че често отсъства. Започнала да мърмори:
- Защо не ме вземаш със себе си? Двамата ще ловим риба. Да не ходиш някъде другаде?
- Добре, но трябва да мълчиш. А ти не го умееш. Ще ми плашиш рибата. Няма да уловя нищо.
- Ще пазя тишина. Обещавам ти. - отвърнала троснато тя.
Речено-сторено. Отишли двамата на риболов. Незнайно как на въдицата се уловила приказната златна рибка.
- Моля ви се. Пуснете ме. Ще ви изпълня по едно съкровено желание. - промълвила тъжно.
- Видя ли, ако не бях дошла нямаше да хванеш това съкровище. Нося ти късмет.- заявила уверено съпругата.
Тя веднага си казала желанието.
- Искам да съм млада. Нека да бъда на осемнайсет години.
Златната рибка плеснала с опашка и чудото станало. Жената се превърнала в красиво момиче.
Доволен мъжът й, я огледал. Всеки щял да му завиди за младата съпруга.
После дошъл неговият ред.
- Искам най-скъпото, последен модел Ферари. Цял живот съм мечтал да карам луксозна кола. - пояснил той.
Златната рибка отново плеснала с опашка и чудото станало. Зад гърба му се паркирала сякаш от нищото най-лъскавата кола в света.
Радостен мъжът върнал свободата на своята благодетелка. Рибката плеснала този път от щастие с опашка и се изгубила в студените води на реката. Повече никой не я видял и чул.
- Скъпа, искаш ли да се прибираме. Днес имахме голям късмет. Тъкмо ще се повозим с новата ни кола. - проговорил развълнуван мъжът.
- Не си прави труда да ме подкупваш. Бракът ни приключи. Аз съм много млада и бъдещето е пред мен. Извини ме, но ти можеш да ми бъдеш дядо. - заявила надменно жена му и си тръгнала.
Изненадан човекът дълго гледал след нея. Внезапно на лицето му грейнала щастлива усмивка. Златната рибка му била изпълнила две съкровени желания. Дарила го с луксозна кола и го спасила от мърмореща жена.
© Катя Иванова Todos los derechos reservados