Sep 22, 2024, 8:50 PM

Мърморещата съпруга 

  Prose » Narratives, Humoristic
182 2 13
2 мин reading

 

 

Имало едно време един мъж, който се чудел как да се спаси от жена си. Много му досаждала. Човекът не искал да влиза в пререкания и затова станал любител - рибар. Така се задържал по-малко време в къщи. Съпругата му забелязала, че често отсъства. Започнала да мърмори:
 - Защо не ме вземаш със себе си? Двамата ще ловим риба. Да не ходиш някъде другаде?
 - Добре, но трябва да мълчиш. А ти не го умееш. Ще ми плашиш рибата. Няма да уловя нищо.
 - Ще пазя тишина. Обещавам ти. - отвърнала троснато тя.
Речено-сторено. Отишли двамата на риболов. Незнайно как на въдицата се уловила приказната златна рибка.
 - Моля ви се. Пуснете ме. Ще ви изпълня по едно съкровено желание. - промълвила тъжно.
 - Видя ли, ако не бях дошла нямаше да хванеш това съкровище. Нося ти късмет.- заявила уверено съпругата.
  Тя веднага си казала желанието.
 - Искам да съм млада. Нека да  бъда на осемнайсет години.
Златната рибка плеснала с опашка и чудото станало. Жената се превърнала в красиво момиче.
Доволен мъжът й, я огледал. Всеки щял да му завиди за младата съпруга.
После дошъл неговият ред.
 - Искам най-скъпото, последен модел Ферари. Цял живот съм мечтал да карам луксозна кола. - пояснил той.
Златната рибка отново плеснала с опашка и чудото станало. Зад гърба му се паркирала сякаш от нищото най-лъскавата кола в света.
Радостен мъжът върнал свободата на своята благодетелка. Рибката плеснала този път от щастие с опашка и се изгубила в студените води на реката. Повече никой не я видял и чул.
 - Скъпа, искаш ли да се прибираме. Днес имахме голям късмет. Тъкмо ще се повозим с новата ни кола.  - проговорил развълнуван мъжът.
 - Не си прави труда да ме подкупваш. Бракът ни приключи. Аз съм много млада и бъдещето е пред мен. Извини ме, но ти можеш да ми бъдеш дядо.  - заявила надменно жена му и си тръгнала. 
Изненадан човекът дълго гледал след нея. Внезапно на лицето му грейнала щастлива усмивка. Златната рибка му била изпълнила две съкровени желания. Дарила го с луксозна кола и го спасила от мърмореща жена.

 

 

 

 

 

© Катя Иванова All rights reserved.

Comments
Please sign in with your account so you can comment and vote.
  • Благодаря ти, Миночка.
  • Усещането, да уловиш риба е прекрасно, а златна рибка, това си е супер приказен късмет. Хареса ми, Катя, с един куршум, два заека!
  • Никога не е късно за някое приятно хоби.
    Поздрави Петя!
  • Трябва да започна да ходя за риба 🙂
  • Здравейте Пешо, Георги, Вале и Пънчо.
    Благодаря ви за усмивките и поздравите. Идея ми даде моята колежка, защото е мрънкаща и досадна, но и забавна. Няма идеални хора.
    Приятна вечер на всички!
  • Къде е тая жена, знаеш ли я? На мен са ми много забавни мърморещите жени
  • Късметлия 🤪
    Поздравявам те.
  • Аааа, ето това са изпълнени желания, макар и само две
    Искам и аз...
  • Ще се радвам ако съм ви развеселила.
    Благодаря ви, че се отбихте при мен Стойчо, Пепи и Латинка.
  • И вълкът сит, и овцата цяла!
  • Колко ли рибари желаят да хванат Златната рибка...
    Леките желания са твърде трудни за постигане.
    Поздравления, Катя!😂
Random works
: ??:??