10 ene 2020, 8:24

Подозрителен човек 

  Prosa » De humor
342 2 6
2 мин за четене

До високия перон на автогарата спря микробусът. Оказах се в началото, влязох, заех любимото еднично място зад първата седалка. И рекох да се отпусна – цял час напреде ми, защо да не се разтоваря?

Влизаха пътниците, сядаха, заеха всички места.

И…

Се започна…

- … Тръгвам след пет минути…

- …  Имам среща в града, после ще ти се обадя…

- … А днес го срещнах и…

- … Пък тя ми каза…

- … Кога, кога?... Нима му вярваш?

- … Кажи й, че си разговарял с него. Няма да излъжеш – почти е близко до истината…

- … А зелето не е ли готово? Искам сарми да свия…

- … Тоя е откачен, бе… Защо му вярваш?

- … Не забравяй – само на петнадесет си. Затова – до три часа да си в къщи…

- … Колко иска? Повече от 250 не му давай…

- … Бе, с това крило за никъде не сме… Що не вземат един негър?

- … Ти, ако слушаше майка си, още стара мома да си…

- … Пешо, внимавай! За нея ще си поне петия мъж тая… Не, бе – не година, за тая седмица…

Направо се оплетох в гласове и проблеми. И, тъкмо се чудех как да позапуша ушите, звънна джиесемът ми. Никой не ми обърна внимание, всички бяха солидно заети със себе си и събеседника отсреща.

Включих го, след като видях кой е.

-     Аз съм, кой друг… Извинявай, не мога да говоря сега… Не е удобно… Не разбираш ли – не е  удобно, преча на хората…

Странната тишина ме обгърна като скандинавска мъгла. Смачкваща, студена, втриваща в очите на спътниците…

Прибрах телефона.

Мъжът отпред, жената зад мен, бабата на другия ред се надигнаха и свиха в ъглите на микробуса. Чух само:

-     Подозрителен човек… Опасен… Какви ли тайни крие?... Някой да е виждал полицай наблизо?

 

 

 

© Георги Коновски Todos los derechos reservados

Comentarios
Por favor, acceda con su perfil, para poder hacer comentarios y votar.
Propuestas
: ??:??