10 abr 2011, 8:55

Пред риск - II 

  Prosa » Ficción y fantasy
1450 0 22
10 мин за четене

          „Бебето-вселена” бе еволюирало. Представата на Гът и Фери за възможността една високоразвита цивилизация да създаде свое подобие бе истина, която Земляните още не  бяха в състояние да осъзнаят, но интелигентната форма на живот, достигната на тяхната синьо-зелена планета, продължаваше да се усъвършенства, тя беше факт и това даваше кураж на учените от планетата Пейл да продължат с Големия експеримент. Той можеше и трябваше да бъде доведен до все по-успешно развитие, но затова бе наложително да се преодолеят и радиационните заплахи за живота. Идеите на физика Едуард Харисън, развили тези на Лий Молин – за „естествения подбор между вселените” и че господстват именно тези, които притежават най-качественото „ДНК, съвместимо със създаването на високоразвити цивилизации”, особено допадаше на Пейляните и им даваше смелост, за да продължат усилията си на тази обещаваща планета.

            Обикновено извънземните търсеха млади, нестандартно мислещи хора, особняци, защото техните умове предполагаха лесно възприемане на странни идеи и само като им се подхвърлеше прашинка от началото, те сами, постепенно и настъпателно, успяваха да го доразвият и то така, че дори и Пейляните можеха да научат нещо за собственото си минало, пък и нови, неподозирани дори и от тях особености, полезни за доусъвършенстването им. Интересно беше как случиха на Исак Нютон, а след това на още много други Земляни, способни да продължат финото развитие на материята.

            Сега Ойл и Ейл, след като уведомиха за проблема управляващите на Големия експеримент, очакваха по-скоро да им изпратят помощници от родната планета, за да могат бързо да организират търсене на будни умове  във всички  учебни заведения на Земята и особено там, където се изучаваше ядрена физика.  

Следва продължение

 

Гът и Фери – „…през 1987 г. Алън Гът и Едуард Фери от МТИ задали друг хипотетичен въпрос: как една високоразвита цивилизация може да раздуе своя собствена вселена? Те вярвали, че ако успеят да отговорят на този въпрос, ще могат да бъдат в състояние да отговорят и на по-дълбокомисления въпрос защо Вселената е започнала да се раздува.

Те открили, че ако концентрирате достатъчно енергия в една-единствена точка, ще се образуват спонтанно съвсем малки мехурчета пространство-време. Но ако мехурчетата бъдат прекалено малки, те ще изчезнат обратно в пространствено-времевата пяна. Само ако мехурчетата бъдат достатъчно големи, ще могат да се разширят така, че да се превърнат в цяла вселена.„   Из „Бебе-вселена в лабораторни условия?” от „Физика на невъзможното” на Мичио Каку

 

Едуард Харисън –„По отношение на космологията гностическата картина на земята и вселената не се различава значително от разбиранията на античния свят. Тя е подчинена на трисъставна структура - небесни сфери, земя и подземен свят. Гностическият поглед към космоса противоречи на останалите древни религии по изтъкнатата по-горе дуалистична тенденция, според която произходът на вселената се дължи на висши сили и те, често наричани ангели или еони, са враждебни към Бога и хората. Поразителен паралел на гностическата космогония предложи през 1995 г. астрономът Едуард Харисън от Масачузецкия университет (САЩ), който се опита да обясни хармоничността и интелигибелността (умопостижимостта) на вселената посредством нов модел, който допуска сътворяването ѝ от второстепенни метафизични сили, наречени от него "ангели". Той обаче приема, че техният замисъл е белязан от положителна, а не от отрицателна интенция.” Из „Гностицизъм, основни понятия, практики, история”;

 

ДНК – „Дезоксирибонуклеиновата киселина е нуклеинова киселина, която носи генетичните инструкции за биологическото развитие на всички клетъчни форми на живот и много от вирусите. ДНК понякога се нарича молекула на наследствеността, тъй като тя се наследява и се използва за разпространение на белези. При възпроизводството тя се копира и се предава на потомството.”  Из „Уикипедия, свободната енциклопедия”;

Исак Нютон -  "(на английски: Isaac Newton, произнася се Айзък Нютън) е английски физик, математик, астроном, алхимик, философ и политик. Приносът на Нютон в развитието на математиката и различни области на физиката изиграва важна роля в Научната революция."  Из „Уикипедия, свободната енциклопедия”.

© Росица Танчева Todos los derechos reservados

El Autor ha prohibido la votación.
Comentarios
Por favor, acceda con su perfil, para poder hacer comentarios y votar.
  • Интересно и ми е близко като мислене...
  • Христо, Борис и Безжичен, насочихте ме към по-голямо задълбочаване, защото след отзивите ви, много по-обстойни и интересни от самото ми произведение, вече се страхувам дали ще мога да го продължа на нивото, което явно изисквате.
  • Интересно... Не че си падам по фантастика, но ме заинтересува...
    Ако някоя от теориите на всичкото е достоверна, за да е теория тя трябва да предрича, но щом предрича, значи е за нещо, за което още не сме сигурни, докато не го проверим, но щом се провери едно, то дали няма да предизвика друго, ако е така, значи някоя от теориите на всичкото, например достоверната, трябва да е, a priori, недовършена, отворена, с възможност за предричане и приемане на бъдещи, неизвестни в момента, но вероятно възможно или дори сигурни факти, но ако тя е недовършена, отворена, как е тогава теория на всичкото... С този малък каламбур, без всякакви претенции за философска научност си позволих да покажа, че ми беше много забавно да чета твоите мисли и разкази...
    А иначе очевидно теорията(ите) на, както понякога се нарича, "квантовата гравитация", или опитите за унификация на квантовите реалности и гравитацията, респективно общата теория на относителността, или както са известни - трите квантови взаимодействия (електромагнитни и слаби - електрослабите - плюс силните от квантовите) и гравитацията в по-общия от Нютоновия вид (Общата теория на относителността) вече са донесли толкова много успехи... дори само теорията на струните с по-малко от често споменаваните 11 измерения е колосален успех за човешкото въображение... Даже и да не е точно така, или даже да е пълна грешка... Но фактът, че дори в своята 5размерна същност - три пространствени координати, една временна координата и една координата на "въртенето", като 5мерно пространство-време-въртене - тази теория вече ни води до унификация на теорията на електромагнетизма с останалите квантови взаимодействия показва, че подобен физически подход има своята определена същност - сливане на философската теория на всичкото с физическата такава... Е, малко по-голям коментар - но всъщност ти с твоя толкова интересен откъс от произведението си ме принуди да се поразходя из любими места... Поздрави за нестандартните идеи!
  • Привет, Роси! Дано и пейляните четат, че да научат нещо за своето минало!
  • Да, годините на тази тема се губят някъде из изминалите десетохилядолетия, интересна е, но едва ли ние ще сме тези, които ще доживеят до нейното изясняване. Затова, един коментар като : "Харесвам" или "Не харесвам" в случая са си обикновени тривиални думи, които даже я обезличават.
  • Петя, Галина, Маги, Христо и Светлана, благодаря ви! Христо, написал си цяло есе и то много интересно.
  • Поздрав, Роси!
  • Още с появяването си на „белия свят“ човекът непрекъснато си е задавал въпроса кой всъщност е той, откъде и как е дошъл, какво представляват луната и безбройните звезди, има ли някъде другаде живот, какъв е той и т.н. Въпросите се блъскали в непроницаемата стена на неизвестното, но отговор така и не бил намерен.
    С течение на времето са се появявали безброй теории, тълкования, предположения, включително най-различни религии, които били значително по-убедителни от наивните първоначално представи, но и до днес липсват категорични и безспорни отговори, които окончателно и завинаги да премахнат тези въпросителни знаци.
    Ако има нещо безспорно то е че:
    1. Човечеството все още е в стадий на развитие, при който не е в състояние да затвори тази страница.
    2. В безкрайния заобикалящ ни свят, Земята е пренебрежимо малка песъчинка и земната цивилизация нито е единствена нито най-развита. Съществуват безброй други цивилизации, едни от които са още в зародиш, но и множество други,които са достигнали такова съвършенство, че въпросите, които ние си задаваме сега, за тях отдавна са изяснени. Цивилизации, чиито възможности надхвърлят далеч и най-смелите човешки представи, дори и фантазии.
    3. Човешкият мозък има огромни възможности, но в момента се използват не повече от 6 - 7% , а при гениите достига до 12%. Според други изследвания, този процент е с значително по малък. Оказва се, че останалата част от мозъка си дреме необезпокоявана от никого и не върши нищо. Но тя бездейства, не защото е мързелива или не става за нищо, а защото все още не можем да открием кода, с който да я активираме. Но може би, поне засега, е по-добре да си остане така. Защо ли? Защото човечеството все още не е дорасло до онази степен, която да може да гарантира, че достъпа до тези огромни „резервни мощности” ще бъде използван само и единствено за неговото по-нататъшно усъвършенстване и развитие, а не за разрушаване и самоунищожаване.
  • докосваш се до интересни загадки...
    живо и интересно...чета те с удоволствие...
    Роси, сърдечно..
  • С Плами...и с теб, разбира се.
    Възхищавам ти се на вселенската обща култура и любознателност.
  • Борко, Вилдан, Антонио и Силви, благодаря! Антонио, наистина с този текст плувам в "различни води", но с някои от продълженията ще се опитам отново здраво да стъпя на земята, чрез съдбата на млад български учен, който, въпреки способностите си, трудно може да намери подходящо поле за развитие в собствената си Родина. Повестта ще е особена, смесена, не изцяло фантастична. В младежките си години прочетох "Живот сред мълнии" на Мичел Уилсън - направи ми много силно впечатление, стана ми любима книга. Тя не е фантастична, а си е напълно реалистична, но аз нямам нужните научни познания в областта на физиката, защото съм юрист, а Мичел Уилсън е бил професор по физика. След прочитането на неговия роман много силно започнаха да ме привличат тези "различни води", но в тях мога да пиша преди всичко фантастика.
  • Очаквам продължението!
  • !
  • Благодаря, Силви!
  • Поздрав Роси !
  • Разсмя ме, Ники. То при мене са все или жени и половина, или Хокинг и половина!
  • Росе ти си цял Хокинг и не само
  • Ивон, Водолея, Илко, Плами, Веска и Стефка, благодаря ви за отзивите.
    В момента пиша едно от продълженията. Отдавна ме вълнуват различните теории на всичкото. Сега реших да освободя фантазията си, но въобще не ми е ясно какво ще излезе. Илко ме насочва в друга посока. Интересно ми е кой и как иска да бъде продължен този разказ.
  • Загадъчно! Продължи го. Аз вярвам, че "Някой ни диктува" или насочва мислите ни... Необяснимо е! Поздрави, Роси
  • Поздрав, Роси!
    (Отпусни малко дължинката )
  • Поздрав и от мен...!
  • Интересно четиво, за което те поздравявам!
Propuestas
: ??:??