18 abr 2022, 9:18  

Сънят 

  Prosa
561 2 10
1 мин за четене

    Не знам защо, но постоянно заспивам. Сякаш искам в сънищата да избягам от реалността. Ето отново затварям очи...

Безкрайно поле с бурени. Пустота и сиво небе, покрито с облаци. Вървя, а не зная, накъде. По целия път са кръстове. Странни кръстове, подредени все едно са електрически стълбове, но няма жици, няма и надписи "Внимание! Опасно за живота". Единствено горе е зачукана табела - "τίτλος"/Този е Царят Иудейски/ написана на три езика латински, гръцки и еврейски. Тези стълбове се губят в далечината, сливайки се с небето.

Виждам някакъв човек облечен в работен гащеризон е готов да се качи на кръста.

- Господине, защо тези стълбове приличат на Христовия кръст? Нали Божият Син е разпнат един път?

Техникът се усмихна.

- Човече, ние го разпъваме всеки ден. Всеки ден се появяват нови и нови кръстове.

- Но защо са, като електрически стълбове, а няма жици? Всъщност, какво пренасят?

- Те са Пътят ни към Бог и носят Любовта.

- Чия Любов?

- Любовта е една. Тя няма притежание.

- А вие, какво ще правите, какво е за ремонт?

- Не виждаш ли. Табелата е паднала и някой глупак е зачукал друга.

Погледнах нагоре и настина там стоеше друга с надпис "Аз съм Бог"

- А, кой е бил глупакът?

- Погледни на няколко метра встрани, долу бурените са изгорели. Ето това е останало от глупака.

Усещах, че съм много жаден и устните ми бяха напукани.

- Извинете, наблизо има ли някъде вода?

Той отново се усмихна.

- Много глупав въпрос. Та ти си по Пътя, където тече най-чистата река. Просто долепи устни до Кръста и жаждата ти ще бъде утолена.

Направих го и усетих, че пия от бистър извор с прохладна вода. Не исках да спра. Сякаш цял живот не бях пил, не бях почувствал истинското усещане да не бъдеш жаден.

Той вече се беше качил на Кръста, а аз продължих по Пътя.

Бях жив!

Отново съм буден. Навън е студено. Мрачна пролетна утрин. Сякаш зимата се завръща. Не искам да стана. Не искам да сътворя следващия Кръст, но животът ме чака.

Знам, че пак ще дойде Пролетта!

 

© Гедеон Todos los derechos reservados

Comentarios
Por favor, acceda con su perfil, para poder hacer comentarios y votar.
  • Според мен зависи от грам/о - отвода
  • Както казва Красимира, дневна апнея така че зависи от килограмите плът.
  • Трудна задача. Никой не може да е сигурен кога е сън и кога не, и буден ли е въобще някога
  • Просто е, Красимира - дебел спящ, слаб не спящ.
  • "хиповентилация на затлъстяване"- сега го прочетох и съм дотук. Печелиш ... т'ва човекът е сложна система за обяснение, а как просто изглежда.
  • Явно будната апнея е много странно заболяване , след като се влияе от сънища, но да ти кажа право се пазя да не изпадна в Пикуик синдром и да заспивам постоянно.
  • "Не искам да сътворя следващия Кръст, но животът ме чака." И будната апнеа води до усложнения, но много си зависи от сънищата. Нещо такова си помислих
  • Интересно. Понякога сънищата ни дават мъдри съвети или отговори.
  • Будуваме, сънуваме, но е важно как живеем. Любовта Му ни дава да пием живата вода, вода която в нас да стане извор! Поздравления
  • Интересен разказ! Аз също записвам сънищата си. Дори имах подобен сън, но малко неща бях запомнил!
Propuestas
: ??:??