Не знаеш какво ще ти се случи там. Не очакваш дори и че ще отидеш. Не си го планирал - просто те са те повикали, а ти си се отзовал. И ето те там - на ръба, на края на света, в неговото начало, уловен в примката на безвремието. Тук ти сякаш си излишен. Това е тяхното царство - високи, недостъпни, величествени. Изглеждат страшни и опасни, но красотата им някак те завладява и приласкава. Тази, върху която седиш, е здрава, сива скала, тапицирана от жълто-зелен слой мъх. Толкова пъстра, истинска, жива! Между пукнатините й никнат алпийски рози - цветя, които е притеглила към себе си завинаги - точно както и теб, но получили като дар част от нейната омагьосваща сила.
Но защо се взираш в тази скала, когато пред очите ти се разкрива целият свят? Гъста, непроходима гора лежи под теб и се надяваш, че ръба не е чак толкова тънък и че няма ти да легнеш сред гората. Поглеждаш към скалите отсреща. Могат да бъдат описани дори само с една дума - съвършени. Не защото притежават математически изчислена симетрия, или защото отговарят на описанията от приказките за недостъпни висини. Съвършено е как са образувани от прищевките на великата богиня - природата.
Напред се разлива море от поля и ниви, някъде там - долу, далеч... картина на странен художник с фантастични представи за света... напълно нереална...
Усещаш полъха на вятъра и се вслушваш в приказките, които разказва. Чуваш ги, но не ги разбираш. Тези тайни слова само клоните на дърветата могат да разгадаят, запомнят и после разкажат отново.
Лягаш върху горещата скала и сякаш се срастваш с нея. За миг ставаш истински и се усещаш част от нещо толкова величествено. Сърцето ти бие лудо, синьото небе над теб е чисто и ясно, като съзнанието ти в момента, тишината е разкъсвана от плясъка на криле. И на теб ти се
иска да размахаш криле и да се понесеш със свободно сърце сред висините, които достигат само орлите, и да се слееш с природата.
Ти си тук! В началото и края на всичко, тук, където се ражда животът на свободните, където природата може да го отнеме от смелите.
Искаш да кажеш нещо, да изкрещиш, но какво? Страх те е да нарушиш това идеално спокойствие с гласа си, а и чувстваш, че всяка твоя дума на това вълшебно място ще звучи като заклинание. Каквото и да поискаш, планината ще чуе желанието. Затова внимаваш какво да бъде то и започваш да си мислиш за здраве, любов, успехи, а устните ти несъзнателно изричат молитва: "Моля те само за очи, които винаги да виждат красотата!"
Заклинанието е изречено, ти замлъкваш със страхопочитание, а ехото повтаря всяка от думите ти, за да ги запомни планината.
Вятърът понася молбата ти над гората, листата зашумяват и предават тази нова приказка на пъстрия свят наоколо.
Блокирането на рекламите (Ad Blocker) е в нарушение на правилата за ползване на платформата! Добавете сайта в списъка с изключения във Вашия Ad blocker!
Може да избегнете показването на рекламите, като направите дарение и получите статут на ВИП потребител/Автор ПЛЮС.
чудесно и стойностно!с обич.