17 dic 2007, 14:58

Внезапен дъжд 

  Prosa » Otros
1026 0 8
2 мин за четене

 

    Навън валеше... Внезапен    дъжд. Тя  крачеше забързано, една жена, приближаваща средната възраст... Ловко прескачаше локвите, вървеше навела глава, за да пази грима си. "Закъснявам ли или е още рано?" Вървеше със свито сърце, досущ като гимназистка на първа среща... А вече лицето й бе покрито с тънък, почти невидим воал на годините. И  изведнъж внезапно, непредвидимо и неумолимо при нея бе дошла любовта. Или поне й се искаше да вярва, че това е любов, че няма нищо общо с кратките, мимолетни флиртове, в които човек,  предчувстващ есента на годините си,  бърза да се втурне. Ей така, да докаже на себе си, че още го  бива. Само едно нещо не и даваше мира и хвърляше сянка върху внезапното й щастие. Понякога се чувстваше като крадла. Крадеше ли чуждата любов от онази жена със светлите очи и  карирана престилка? И защо тя бе лишена от онова простичко, като карираната  престилка на снимката, щастие с мирис на готвено и  току-що  изгладени дрехи, нещо, което другите наричат ежедневие.  И уж все се оплакват се от него, завиждат  за свободата и, но към което всяка вечер в 17.30 бързат да тръгнат. Бързат... В този миг осъзна, че за първи път от толкова време бързаше за някъде, за някой... Потрепера от хлад, от болка... Защото бързаше към нечие чуждо щастие, към мимолетното измамно чувство - да се сгуши в някого, да усети грубата мъжка ръка върху лицето  си, допира до ризата, изгладена от друга, до копчето  на ръкава, което  първият път се скъса и което след това видя старателно пришито отново на мястото му.

В този миг една мисъл прониза съзнанието и: те никога не ще бъдат само двамата, където и да скрият забранената си любов. Тя, законната, ще бъде винаги тиха и невидима с тях, в безбройните следи, които оставяше по Него: в пришитото копче на ризата, в  добре подбраната вратовръзка на новия му костюм, в плетениците на пуловера, във всичко,  в което самата тя не осъзнаваше, че се докосва  и променя в мъжа си. И кого всъщност обичаше тя - Него, изначалния  или това, което жена му малко по малко пресъздаваше в него.  Не усети как беше спряла под дъжда. А той на тънки черни струйки стичаше грима по лицето й. Постоя още миг или час така, сама не можеше да определи  и изведнъж, внезапно и за себе си, се обърна рязко и тръгна в обратната посока, бавно... Отново не бързаше за никъде.

© Таня Панайотова Todos los derechos reservados

Comentarios
Por favor, acceda con su perfil, para poder hacer comentarios y votar.
  • Прекрасен разказ!Поздрав!
  • Великолепен разказ,наситен с мъдрост,житейски истини и емоция.
  • Прочетох го. Няколко пъти. Не съм била в такава позиция, но го усетих.
    Истински!!!
  • Тами, потръпнах!
    А когато потръна значи много ми е допаднало. Като да чуеш хубава музика!
    Благодаря!
  • Невероятен разказ, Таня!
    Поздравления!
  • Чудесен разказ! И най-жалкото, което е направил този мъж, е че не прави нито една от тях щастлива, независимо от чувствата си, защото и при двете той не може да бъде отдаден напълно. И двете му връзки са непълноценни. Както всъщност правят много мъже. Бих го оценила с 10, но може само до 6.
  • Много добре пресъздадена емоция!
    Аплодисменти!
  • поздравления!
Propuestas
: ??:??