18 ene 2021, 10:42  

Все задавам неприлични въпроси 

  Prosa » Otros
865 3 18
5 мин за четене

Например, един въпрос, който все още не е станал важен за хората.

Кой УПРАВЛЯВА света?

Не говоря за тайни общества или световно правителство. Говоря за създаващите и налагащи мнения. За медиите – в познатия вид, както и за владетелите на интернет пространството.

Вестници, радио, телевизия са ясни. Който ги владее – неговото мнение отразяват. Или мнението на платилия си. Както цинично-честно призна един собственик на вестник, минаващ за свободомислещ: „Моите журналисти отразяват моето мнение“.

Мнението си е негово – лично. Конституционно право.

Но „неговите“ журналисти“? Де юре свободни хора със свои мнения, де факти… Частна собственост.

Само че от медиите в познатия вид можеш да се спасиш – подминавайки ги. Което обяснява защо драстично намаляват тиражите на оцеляващите на загуба вестници. И защо прогресират музикалните радиа. А зрителите предпочитат филми и сериали, но прехвърлят веднага другаде при попадение върху публицистично-коментарно предаване.

И, разбира се – социалните мрежи. Зарибяващи с възможността да изкажеш мнение, но… По правилата на чорбаджията! Ботове, банове, вечни забрани…

Свобода на словото? Не, възможност да изкажеш свободно словото си, ако то влиза в нечий калъп. Тоест – „свободният“ трябва да форматира мнението си според нечии изисквания. Най-често – чрез орязване.

Което се нарича ЦЕНЗУРА!

Либерална, демократична, законова цензура…

Обърнете внимание – държавата е тази, която налага закони и контролира спазването им в името на гражданите.

А мрежите са частни. И налагат частни интереси върху правата на гражданите. Та чак до американския действащ президент…

Който е избран от гражданите. Обаче, се оказва подконтролен на всякакви частници, от никого неизбирани…

Но явно са част от определена група, рискуваща материални печалби в името на… Демокрацията? Ха! На по-големи печалби…

Пример. След ветото върху Тръмп, „Туитър“ е с акции, паднали с над 44 000 000 000 долара. Гигантска загуба, нали?

Но – преглътната. А в бизнеса никога нищо не се прави заради голия кеф. Значи някой отнякъде компенсира тези загуби. Плюс някаква печалба – най-малкото заради риска…

Отклонение. Тръмп е класически нормален  американец – егоист, хищник, пренебрегващ интересите на обществото заради собствените си интереси, търсещ печалбата навред, с парично-грабителски мотив.

Но е – все още! – представител на държавата САЩ!

Което не играе никаква роля в света на частната собственост /Посмях се, после се замислих, когато видях информация, че обвинявали нахлулите в Капитолия в какво ли не, сред което… посегателство върху ЧАСТНАТА СОБСТВЕНОСТ???

Да, отвратително некадърен превод. Но – пуснато от редакторите така, както те смятат, че е нормално за САЩ. Капитолият е частна собственост!!!/

Погледнато реалистично – нас фактически ни управляват неупълномощени от обществото хора…

И ние приемаме тази власт. Подборката на участващите във форуми и общества, надзора, допускането на определени дразнители /тролове или платени активизатори на мнения/, вето върху определени теми /за банките е забранено да се критикува по закон/!/, но във всички платформи не се допуска дори намек за недоволство или критика срещу рекламодателите /впрочем, вижте чии са рекламите във вестниците и после търсете информация за гаф при тях/, ботовете, самоволни наказания по неясни критерии…

Да, да – без съдебно разбирателство, без право на защита, обвиняемият е винаги виновен и наказан. Частна собственост!

В която сме влезли доброволно и, разбира се, трябва да приемаме правилата на стопанина. Както казват: „В чужд манастир не се пъхай със свой устав“…

С което кръгът на параграф 22 се затваря.

Доброволно приемаме подчинение – най-често невидимо!, доброволно се съгласяваме с нечия програма и нечии частни закони.

Насреща – приемаме поднасяното.

Примери бол, но само един. Някой нещо да е чул, видял, прочел в родните медии за американското девойче, което написало донос срещу родителите си, че участвали в мелето пред Капитолия? И, като свидетел, им осигурява съдебно преследване? А самата демократична Павликморозовка вече събира помощи за следването си. Които помощи вече са над 60 000 долара от 2 000 души /закръглям/. Символично  – получава своите 30 сребърника…

Показателно. Но – у нас не се чува за него.

Нито за тихото погребение на застреляната ветеранка – пилот от армията на САЩ Бабит. Контрастно от държавното погребение с почести на негара, осем пъти съдения рецидивист Флойд, също убит от полицаи…

Камо ли поне един коментатор да сравни огнените метежи на негрите и „Антифа“ с „щурма“ на Капитолия.

Или някой да спомене за самоубития протестиращ, позволил си да вземе лаптопа на Нанси Пелоси с кореспонденцията й /сравни с лаптопите на Килъри Клинтън и младия Байдън/.

Впрочем, никой и не споменава за родата на 81-годишната баба Пелоси и разследванията още по времето на Кенеди срещу баща й – конгресмен от ДП по времето на Кенеди за връзки с мафията…

Ами няма и да чуем…

Защото интересите и желанията на обществото са едно, а частната собственост е основа на демокрацията…

П.П. Добре разбирам, че го пускам в частен сайт…

 

 

 

Каня на понеделнишки коментар - https://genekinfoblog.wordpress.com/

 

© Георги Коновски Todos los derechos reservados

Comentarios
Por favor, acceda con su perfil, para poder hacer comentarios y votar.
  • Благодаря, Елке, Деа!
  • Кой управлява света - парите...
  • Супердемокрация по американски!
  • Благодаря, Надя, Красе, Христо!
  • "Кой УПРАВЛЯВА света?" Кой свят? Моя ли - аз си го управлявам. Цензура няма , но хигиена - да. Светът е такъв, какъвто хората си го създаваме...Има една приказка дето нищо не се губи-само преминава от едно състояние в друго..Въпросите са хубаво нещо. И е трудно. Трябва правилен въпрос, за да получиш правилен отговор... Е, ясно е кой държи ключа от палатката..
  • Не кой, сенсей, а какво — парите. Лична свобода, казваш? Хляб, турски сериали, чалга и кризисни щабове. Почти същото, като бой, с... тригане и сръбска музика, но не съвсем...
  • Браво, Георги! Съгласен съм с написаното от теб. Да четеш вестници и гледаш новини/публицистика в сбъркания свят, в който живеем е равносилно на мазохизъм (да не използвам по-силни думи).Тотално слагачество на силните на деня и обилно облъчване и заливане с л*йна (не се извинявам за израза ) от страна на уж "независимите медии". Цялото евтино театро с корона-пандемията го доказва (само моля, не ми се влиза с други коментиращи в спорове има ли,няма ли пандемия и колко "страшна" и "невиждана" в човешката история е тя- всеки си има мнение)...
    П.П. Относно девойчето, написало донос срещу родителите си. Нищо ново под слънцето- през Средновековието, по време на Ловът на вещици, е било съвсем нормална практика и се е поощрявало от Църквата (демек- от властта) деца да свидетелстват и да обвиняват собствените си родители във вещерство. Последните естествено са свършвали скоропостижно на кладата...
  • Благодаря, Скитнице!
    Пепи, цялата поредица е интересна.
  • генек, благодаря за Амазония, много приятно четиво, По образност и внушения ми напомня Братя Стругацки.
  • Дааа... получаваме информация, каквато Те решат... Ами, имат власт хората, възползват се от нея! А ние... ние сами си решаваме...
    Поздрав, Георги!
  • Благодаря, адаш, Валентине!
  • "натопили я "съседи" да се чете!

    Виждате ли какво будно отговорно и лоялно към закона и властта поколение расте в Щатите?!

    животни!
  • За девойчето предало майка си, знам.
    И за другите примери. Не гледам телевизия бая години по ТВ, но пък така съм свободен напълно да ги преглеждам в нета. И случайно, или не, съм осведомен за цитираното.
    А иначе тук, на Балканите, имаме една сентенция, която дава отговорите:
    "Интереса клати феса"
    Поздравявам те.
  • Помните ли по-миналата есен нашите медии как гракнаха да ги чуе цял свят, че норвежците (или шведите) прибрали децата на българка? Смях се на едни познати, дето ревяха в хор с тях, и познах какво ще излезе: 4 дребни дечурлига от трима бащи без брак, да се води самотна майка, отишла там да точи социални, от етнически произход. Натопили я съвети, че ги оставяла сама и ходела да си купува алкохол. Я мамата заяви в ефир, че не е вярно, не си е купувала алкохол, ходела е за бира.
    Като генек - чета още непубликуваното.
    След нейното интервю изведнъж млъкнаха.

    блиц са най-готини: като видя заглавие "Зверска катастрофа в центъра на София": 3 коли се понанизали, пострадали с опасност за животя няма. Но е "зверска"!
  • Благодаря за 5-те минути!
    Питам се, колко от нас го осъзнават или на колко им "пука" за това.
    Поздравявам те!
  • Благодаря, Нели, Пепи, Ивайло!
    Ивайло,
    аз съм гърмян заек - стар и опит. Опт се наричат грешките. И не изключвам медиите. Научил съм се да чета под редовете, да намирам смисъла и истината в обикновеното информационно блато.
    Което младите не знаете и не умеете. Не знам - за съжаление или е по-добре. Защото е сложно да живееш сред две, че и повече реалности. И да търсиш винаги твоята.
    Но е факт, че днес публиката по-лесно се лъже. Хората - особено младите, повярваха на думите. И забравиха, че думите са И за скриване на истината.
    Няма смисъл да се бяга от медийната картина на живота. По-добре - и много по-трудно - е да я изучаваш, откриваш фактите, изграждаш пъзела на действителността, кат при това сам запълваш липсващото/скритото.
    А думата ми тук е за новата форма на поробване - чрез уж свободния интернет. И илюзията за лична свобода.
    Сложен въпрос, да... Ето - дава повод за обсъждане, дискусия, нов етаж на мнението...
  • Всички знаят кой - Господ!
    Друг е въпросът кой е Господ.

    Поздравления!
  • Много обективен анализ! Колко ли американци биха го приели?
Propuestas
: ??:??