24 янв. 2008 г., 17:33

??????????????? 

  Эссе » Личные
1617 1 3
2 мин за четене
  Липсата ти ме изличава! Нали ме разбираш? Не задавам въпроси. Ти също. Не губя време в  словесни излияния. Ти също. Умирам и се раждам всеки път. Ти също. Мисля, че се влюбвам. Ти вероятно също. Понякога не те разбирам. Ти също. Понякога те мразя. Ти също.

Еднаквост. До болка различна еднаквост. Полова. Няма каква друга да е.

Полудявам ли?

 Смея се! Удрям мисловни шамари на сърцето си...

Непоклатим си, нали? А чуваш, уверена съм, чуваш скритото туптене! Долавяш ли го? Аха! И аз така си мисля. Нищо, и това ще мине. Ще се разминаваме мълчаливо, докато наистина започнем да харесваме това - да мълчим. Да, да! Нали знаеш - човек свиква. Просто свиква с мълчанието. А то не е злато в тези  случаи. Не е! Пепел, пръст, прах... да... Лудост... Разкриване.

По-силно от хиляди думи. И по-красиво. Но нетърпимо. И ужасяващо. А толкова пъти мислех, предполагах, разбирах, недоумявах и преценях. Риска и цената. Значението и евентуалната загуба. Невъзможността на вероятността да те имам. И безверието на огромната ми нужда. Да. Сега разбираш ли ме, принце от приказките? Твоят мъничък шут вече се умори да жонглира с емоции. Умори се да гълта колебливи ножове и издишвайки пламък от лед да притваря очи, притъпявайки болката. Твоят малък лакей не подбира карети и лордове. Твоят мъничък, малък, нищожен завой не понася бясно хвърчащи коли... и ги гони, изхвърля от себе си. Твоето малко, мъничко нищо. То „е", принце от моите приказки. То „ще е" винаги в нечии сънища. Просто, защото е „то", а без „то-то" не можем.

 

 

                          ***

Все рисувам очи. Или техни подобия.

Но какво ли пък значи това?

Сякаш са скрити лъжливи пособия,

с които да видя вълшебен света.

 

Може би ги отварям, когато не трябва.

И загледана в някой не виждам нощта,

дето всичко във мене обсеби

и превърна във гъста, черна мъгла.

 

Може би ги затварям, чертаейки слънцето

по платно от красиви, но голи стени

и разказвайки приказка нова на другите

моята, вън, на студа пак пищи.

 

Тази врява до болка пронизва ми мозъка

и ме кара да вия със глас пресеклив:

„Не, не искам такива очи или техни подобия" -

щом светът е такъв - озлобен и нечист.

© Фани Хорн Все права защищены

Комментарии
Пожалуйста, войдите в свой аккаунт, чтобы Вы могли прокомментировать и проголосовать.
Предложения
: ??:??