12 апр. 2009 г., 00:25

Грешката 

  Эссе » Личные
5417 1 15
2 мин за четене

 

Грешката е сама, изстинала - всеки я пъди.

Горката, стои в глухото кърпена, лепена, вързана.

Жално плаче и моли за пощада. Тя не би искала да е такава, но всъщност е грешка. Била е и голяма, и средна, и малка!... Дори веднъж беше просто запетайка, поставена  на грешно място, но така промени смисъла на изречението, че то трябваше отначало да бъде написано.

Грешката си е такава - винаги буди неприятни чувства.

Но и тя има копнежи, има мечти, има планове за бъдещето!

Милата, тя мечтае да е грешка с добър край, допусната, макар от невнимание, или бързане, или дори от прекалена предпазливост, но поне един път - за добро! Тогава, най-сетне, да събуди добрите чувства на хората, които ще я погалят, прегърнат, възнаградят богато с възхищение и радост!

Но всъщност дори тогава хората ще кажат: „Слава богу, че нещата се промениха така, че грешката не пролича!"...

И така: грешките съпътстват нашия живот постоянно. Има хора, които много рядко попадат в тяхното поле, но има и такива, които са техни постояни гости. Животите им криволичат в непредполагаеми посоки...

Всички, обаче, често пъти грешим умишлено. Нямаме време да огледаме, да почувстаме, грешим, въпреки че го осъзнаваме и нанасяме фатални белези в отношенията си с хората! Объркваме и нашия, и техния житейски  път...

Не се моля да бъде лесен моят житейски път!

Предпочитам той да бъде такъв, какъвто ми е нарисуван от съдбата. Интересно ми е какво ще се случи с мен!

Не се моля  да вървя по магистралите (там са всички и движението е много интензивно, може някой да ме прегази)! Не предпочитам да получавам всичко опаковано като коледен подарък, а сама да си го създавам.

Горещо се моля само за едно -  да не греша! Никога! А това, което съм грешала, да бъде забравено!... 

...

И така... разбрах как трябва да се предпазя от грешката!

Ще я приютя - у дома  на топло и удобно! Всички вкъщи ме познават, ще опознаят и нея, за да не се налага повече да ме среща. Ще заживеем заедно, ще разгадаем своите слабости. Ще станем дори приятели...

...

Грешката се усмихна!...

Защото тя не беше вече сама и беше Осъзната!

© Десислава Вълова Все права защищены

Комментарии
Пожалуйста, войдите в свой аккаунт, чтобы Вы могли прокомментировать и проголосовать.
  • Интересна позиция!И доста практична!
  • Капке честит празник!Относно грешките мога да кажа, че е човешко да се греши,божествено да се прощава. Радвам се, че те има и споделяме острова на..
  • Весел Великден, Деси! Много щастливи и радостни мигове край празничната трапеза! И яйце победител в ръцете ти! С обич!
  • Благодаря ти Капчице!
  • Грешката е опит. Грешката е истинският живот, така че ако не грешим, все едно не сме живяли.
  • Е, какъв бонус даваш- интересно
    ми е да науча,
    и как застраховката си от тебе,
    мила Капка аз да си получа!

    Да, човек се учи от грешките си? Не, умният се учи от тези на другия, а глупавият повтаря своите. В края на есето не "грешката се осъзна". Тя стана "осъзната грешка" . И е не сама, защото е наша, моя, в случая на есето, на главния герой.
    Е, ние не сме нито мъдреци, нито глупаци. Затова това е нашата, дано единствана и неповтаряща се, осъзната грешка. Богдана ли пееше, ти
    си моята любима грешка.
    Я малко по-сериозно в този сайт, как така, хем грешка, че и любима
    да ти стане. Невъзможно е! Виж любимата ти да съгреши с приятеля ти, или да си грешният любимец, или любовта ти да е греховна, то и леитературата има безброй такива случаи.
    А мойта грешка е, че не си гледам сериозните неща, а се занимавам с разни грешки! То после кой ще ми корегира моите, едно есе ще свърши ли работа?
    Я да се залавям за работа, че е грешно да стоя ей така, с развени пешове и риза с къс ръкав посред студа.
    Лека нощ, а, сетих се в момента, ти можеш ли да ме застраховаш срещу моите грешки. То какъвто съм грешен, какъв размер ще бъде застрахователния риск. Или съм извън нормативните ви документи.
    Сега вече Чао, лека нощ.
  • Оригинално е,поздрав!
  • ! Поздрав!
  • Грешката е нещото, което е винаги с нас!
    Няма безгрешници!
    Приемаме я, п рощава ме си и продължаваме, осъзнали я!
  • Прекрасно есе. Въобще благодарен съм на случайността, че случайно попаднах на този сайт. Тук има много бисери. Малко са стойностните сайтове в интернет пространството. Поздарвявам ви всички за дарбата да пишете. Вие променяте погледа и нагласата ми към живота.
  • Не можем да избягаме от грешките. Относно магистралите, напълно споделям. Имам любима сентенция по този въпрос на Кисинджър: "Пътнико, пътища няма! Пътищата се правят с ходене!" Страхотно написано! Поздрав
  • Благодаря и на Чар и на Весела и на Иван!
  • Никога недей да вървиш по магистралите. Ти си имаш собствена пътека - криволичеща, понякога стръмна, друг път осеяна с тръни, но - твоя! А след грешката (особено осъзнатата) винаги върви прошката... и леко дишаш.
    Поздрави! Хубава поредица есета си създала!
  • относно грешките те поздравявам с това:

    не само следа
    в живот заличим
    като стъпка в снега
    когато вали
    не в речния пясък
    или в блатната кал
    не влизай в житейска вода
    стъпка в море
    не оставя следи

    остави белег
    ако трябва ранú
    не казвай „за жалост"
    и не го помисляй дори
    от върховността си
    другите не жалú
    ако са жалки
    ти бъди Ти

    не съжалявай за грешки
    а просто не ги прави
    не търси оправдание
    с думи жални
    във хорски очи
    те не жалеят
    нито съчувстват
    ако те са без теб
    това означава
    че и те са сами

    http://otkrovenia.com/main.php?action=show&id=124697
  • Да, ама грешката е нещо изключително добро. Ако не се получи просто нямаш критерия, за да отсееш обратното. Моли се да допускаш грешки, че да имаш какво да оправяш. Иначе няма опит...Според мен.
Предложения
: ??:??