Коледен венец
Какво е празнуването на Коледа без онези пъстри венци, които последните години по западен образец украсяват вратите на домовете и внасят светло празнично настроение в тях? Цветовете на живота и лятото преливат в него, прегръщат се и събуждат усмивки и надежди за слънчеви топли мигове, споделени със семейство и приятели.
Моят Коледен венец е различен. Ще го заплета сама с обич, избирайки най-светлите и красиви мигове от живота си, събрани в безкраен кръг от усмивки – подарени и получени. Ще увия венеца с листа от детски спомени, от онези, в които моите баба и дядо бяха живи и ме гощаваха за празника с домашно приготвена баклава. Пъстрите разноцветни панделки на семейните вечери ще бъдат нежните птици в Коледния пръстен. Ще добавя вместо шишарки онези светулкови мигове, в които бях най-щастливата жена на света. А плодовете на калина ще заменя с подаръците, получени от Съдбата и липсващи в магазините – усмивките на моето семейство, топлината на шепата верни приятели. Вместо златен прах ще посипя клончетата на живота с добрите постъпки, които съм извършила и благородните, които познати и непознати хора са извършили за мен през годините.
Ще закача този Коледен венец на вратата на сърцето си, за да знаят хората, които обичам и ме обичат, че са добре дошли на празника в душата ми.
А после ще го изпратя да пътува във времето, фотографирайки го в албума на сърцето, за да го виждам и не забравям, че на Коледа се случват чудеса, ако подариш поне една детска усмивка и самият ти получиш такава.
Лесно е да бъде изплетен Коледен венец като моя от всеки. Най-истинските коледни звезди са онези, които греят в очите на нашите обичани близки. Подарете им своя нематериален коледен венец и бъдете сигурни - ще ви докосне чудото на Рождество!
© Илияна Каракочева Все права защищены