15 июн. 2005 г., 10:53

МАСКАТА НА БЕЗРАЗЛИЧИЕТО 

  Эссе
6687 0 7
6 мин за четене

          «Маската на безразличието»

 

                           

 

                              

                               Вървя по улицата.

          Тълпи . . .

          Многолюдни са необятните земни простори . . .

          Заглеждам се в лицата на хората, в природата, изобщо във всичко - и живо, и неживо. Всичко ми прави впечатление – иска ми се с поглед да обхвана света, да опозная всичко и всички, да гледам , да гледам и даже да не примигвам, за да не изгубя дори един единствен миг . . .

          Но от всичко, което обхващам с поглед най ме заинтригуват хората - лицата им, чувствата, мислите им. Всеки е забързан за някъде. Няма ги веселите, усмихнатите, тъжните, загрижени или замислени лица. Всички са някак монотонни, безизразни, изпълнени с безразличие. Всеки е потънал в някакво странно състояние. Сякаш всички са надянали „маската на безразличието”, на „пасивността” и въпреки, че никой с никого не си прилича по лик, маската ги прави еднакви.

           Един гледа с презрение на света около него, друг гледа от високо и забравя, че и той някога е бил в ниското, трети не вижда красотите на света, понеже съзнанието му е обхванато от „по-висши „ , „материални” мисли. Някой просят за хляб, някои са заслепени от слава или от знание, други от чувство за превъзходство. Има и честни, и достойни хора. Но най-лошото е, че има и такива, които са равнодушни към всичко и не спадат към никоя от по-горните групи. Нима за това сме родени – да се движим през света без цел, без стремеж?!?!?... Но истината е, че няма лица, които да гледат на света и да мислят за него от позицията на общочовешкото, а не индивидуално съзнание.

           Или ги има. . .

           Или се крият . . .

           Или пък „маската” се е оказала по-силна от тях и ги е поробила . . .

           Или силите им са недостатъчни да се борят срещу другите – по точно не да се борят, а да им разкрият „истината”, пък току виж стане „чудо” и светът се преобрази . . .

           Или - Или . . .

           Но факт е, че „маската на безразличието” взема все повече и повече жертви всеки ден ! ! !

 

п.п. Дърпам я с две ръце от лицето си . . . Помощ . . . Но, не, няма надежда – вече е залепнала здраво. Или пък има - Хм ... Но ще трябва да положа усилия, а именно това човекът не обича да прави . . .

 

"...Погледът мрачен,

умът не види добро ли,

зло ли насреща иде...

...в гърди ни любов,

ни капка вяра, нито

надежда от сън мъртвешки

да можеш свестен човек събуди!”

(Хр.Ботев)

 

 

© Сим Все права защищены

Комментарии
Пожалуйста, войдите в свой аккаунт, чтобы Вы могли прокомментировать и проголосовать.
  • да, определено всеки я слага, но от време на време е хубаво да я смъкваме - или поне да се опитваме
    това есе бе нещо като призив към всеки, който го е прочел, жалко че не можах да го публикувам в някоя медия (не го харесват , както и други неща ) но както и да е животът продължава , нека го изживеем достойно ?!?!?!?!?
  • Според мен всеки от нас слага от време на време "маската на безразличието", дори и ти, колкото и да не ти харесва. Представи си, че вървиш по сивите улици, пълни с нещастни хора, но ти си щастлив и предпочиташ да гледаш красивото момиче до теб, вместо просещите. Тъжно, неморално или направо осъдително за някои, но е факт, че имаме нужда от време на време да бягаме от действителността.
  • Да,определено есето е добро!Въпреки и да не съм много добър в жанра есе според мен си се справил добре!Успех занапред!
  • Дали е "маска на безразличие"...или увредена ценностна система????Добро есе!
  • Прекрасно есе,знаеш ли с маска се живее по-леко ,но не и по-истински, всеки сам избира
  • да така е направо понякога целият този "ФАЛШ" ме подлудява т.е.
    не понасям да го наблюдавам а той определено е доста
  • Много е добро
    Прав си за всичко, което ни напомняш.То е около нас всекидневно, но не му обръщаме внимание.Обсебва и завладява ума и душите-безразличието.Ето защо има толкова вражда, непукизъм и монотонност.
Предложения
: ??:??