ВМЕСТО Ч. Р. Д.
Ти, докторе, наскоро си имал рожден ден. Разбрах това от баща ми, чух го да ти се обажда за поздрав. Тогава толкова исках и аз да направя това, но просто не посмях да поискам слушалката. И реших да потърся друг начин да ти честитя рождения ден.
* * *
Сигурно можеш да си представиш какво ми е било, когато разбрах за тежката операция, която е трябвало да му направиш. Бях направо потресена. Боже мой, защо точно на него трябваше се случи всичко това? И защо точно сега! Само при мисълта, че можех да го загубя... Господи! Та той ми е толкова необходим... Не, Господи, молех се горещо аз, не ми го вземай! Нужен ми е!
* * *
Не те познавах!
А баща ми да разправяше, че бил сигурен в тебе. "На деветдесет и пет процента съм сигурен в него, казваше той, останалите пет процента са в рамките на статистическата грешка." Той беше сигурен, но аз не бях. И то точно заради този негов черен хумор. Представях си как ти си се навел над упоеното му тяло с огромен нож и го транжираш безжалостно като стар касапин. И че всеки момент можеш да направиш онази фатална "статистическа грешка", след която той може би никога нямаше да се събуди.
Още не те познавах!
Затова и в онзи изключително тежък момент на повърхността ме държеше подкрепата на хората, на които страшно много държах. На моите близки и най-вече на майка ми. И без чиято помощ, признавам, никога нямаше да мога да изляза от депресията, в чийто ужасен капан бях попаднала.
* * *
Тогава се запознах с тебе!
Първото нещо, което ме впечатли, беше усмивката ти. Това беше усмивка на един много добър, много снажен и много сигурен в себе си човек. Усмивка, която може би лекуваше повече от всичко друго.
Запомних и очите ти. Те гледаха спокойно и уверено, открито и честно. Те ме гледаха и ми говореха и аз чувах техния успокояващ шепот: „Не бой се, момиче! Баща ти ще живее! Пак ще е до теб и пак ще е онова рамо, на което ще можеш отново да се опреш!"
Усетих сигурността на усмивката ти, чух шепота на очите ти и ти повярвах!
И за първи път от доста време насам се почувствах сигурна. Толкова сигурна, колкото и баща ми е бил сигурен в теб. Без онези черни "пет процента". Честно и открито, точно с тази съща усмивка и със същия този поглед си му обяснил степента на риска за изхода от операцията. Че можело да мине и съвсем леко, можело да има и неприятни усложнения, но можело да има и фатални последици. И че никой уважаващ себе си лекар не трябва да ги изключва, колкото и велик хирург да е той.
И баща ми, с цялото спокойствие на човек, който е трябвало да вземе най-съдбоносното решение в своя живот, е тръгнал към операционната маса.
* * *
Не посмях тогава да взема слушалката и да те поздравя за този твой празник. Затова взех листа и споделих всичко това с тебе.
На патерица вместо Ч. Р. Д.!
© Кремена Желязкова Все права защищены
Таня /BOW!/