29 нояб. 2008 г., 18:28

Актьорско майсторство в любовта 

  Проза » Рассказы
1091 0 4
2 мин за четене
     Беше един топъл, слънчев ден. Лятото беше в разгара си. Птичките пееха песни, които галеха нежно слуха. Цветя безброй и толкова красиви красяха поляните и градините.
    Ира беше омъжена от близо 10 години за Ильо. Имаха две пораснали деца: Вал на 5 години и Пейо - на 10 години. Животът им беше прекрасен. Но поне такъв изглеждаше отстрани... на теория... И Ира, и Ильо работеха и си изкарваха хубави доходи и се грижеха много добре за двете си, идеално възпитани дечица. Колко мила семейна картинка, нали?
    Един ден на Ира й дойдоха гости. Нейната приятелка Симона, заедно с мъжа си Добри. Бяха решили да погостуват на младото семейство за няколко дни. Двете приятелки бяха толкова щастливи, че се виждат, защото живееха в далечни градове една от друга и днес те се срещаха за първи път от три години насам. По едно време двете се отделиха в другата стая, за да си говорят по женски и оставиха мъжете си на ракийка и салатка да си говорят по мъжки.
    На около 25-тата минута от разговора Симона  се сблъска с една зловеща житейска истина...
 Ето как премина техният разговор:
 - Е, кажи, Ира, как вървят нещата при вас? - попита Симона.
 - Aми, всичко е просто перфектно. Или поне почти перфектно... - каза Ира.
 - Как така, мила? Как така почти перфектно? - попита загрижено Симона.
 - Да, точно това казах. Аз обичам Ильо, но вече любовта между нас не е същата, както в началото. Остана някакво уважение в мен към него, но сега друг човек ми дарява любовта, от която имам нужда. Той се казва Иван и успя да разпали в мен толкова силни чувства, че аз просто съм на седмото небе, когато сме заедно. Заедно сме от почти вече две години и нещата между нас вървят по мед и масло.
  Симона гледаше и мигаше "на парцали", недоумявайки как така и с двамата Ира е добре. В нейните представи любовта си беше само за двама, в което място за трети просто нямаше...
- Но, Ира, как успяваш да се криеш от Ильо и домакинството да стопанисваш, и децата да гледаш, и на работа да ходиш...?
- Е, как така? Ами, нали виждаш, справям се! - усмихна се доволно Ира. - А и децата все още не осъзнават толкова добре много неща, а и ние се крием достатъчно успешно с Иван, за да не е заподозрял никой нищо до момента...
- Ами и той ли е женен? - продължи на любопитства Симона?
- Не! Той дори гадже си няма в момента. А и не иска да има друга освен мен. Аз съм му казала, че няма да си изоставя децата и мъжа и че със него никога няма да се оженим и да градим наше бъдеще, но той въпреки това не иска да се откаже от мен. Обича си ме и това е.
Симона не посмя да пита повече. Направо онемя и не пророни дума повече.
   След този разговор двете отидоха при мъжете си в другата стая. Само Ира, вместо да седне до мъжа си, седна в него и той промълви:
- Обичам те, миличка!
А тя, без да се замисли, целуна го по устните и добави:
- Аз също, любов моя!
 След два дни Симона и мъжа й се прибраха в града си и се разделиха с милото семейство с обещанието, че ще се видят по-скоро, че няма да чакат да минат още три години, за да се срещнат отново!!!

© ГАЛИНА ДАНКОВА Все права защищены

Комментарии
Пожалуйста, войдите в свой аккаунт, чтобы Вы могли прокомментировать и проголосовать.
  • Случва се! А защо Симона е толкова шокирана от чутото и видяното? Нали са приятелки - би трябвало да познава по-добре Ира. Галка, изглежда много те е впечатлил някой действителен случай! Всичко е въпрос на морал или по-скоро на липсата му...
  • Благодаря ви,Веси и Марина!
  • Браво! Добре написано...
  • Хареса ми, Гале! Жалко е, но често се случва така при много семейства! И все пак Ира е щастлива, а това е много важно!
Предложения
: ??:??