31 окт. 2021 г., 15:13

Актьорът 

  Проза » Рассказы, Фантастика и фэнтези
626 4 18
4 мин за четене

 

 

 

Гледаше го как лежеше отпаднал на леглото. Беше опитал да си придаде здрав вид с грим на лицето.  Лек руж по бузите и дамска пудра върху тъмните сенки под очите.

Тя се усмихна. Беше най-ужасната усмивка, но на по-хубава не беше способна. Показа почернели зъби.

- Опитваш се да ме излъжеш? Мен, Смъртта?

Той промърмори:

- Бях длъжен да опитам. Винаги съм успявал.  А и бях политик.

- В момента съм с претоварен график, но никога не пропускам. Никой. Всичко виждам и знам, че си получил  инфаркт .

След това го стисна леко за ръката.

И миналото  изплува.  Като дете  бил много ревлив. Нарочно.  Така по-големият му брат бил виновен за всички пакости. После в училище бил най-изкусният преписвач, а по-късно най-умелият сваляч. Беше сключил изгоден брак с шефката си. Нейният влиятелен баща го уредил в министерството на висока заплата. След това започнал политическа кариера.

- Ха ха ха, актьор, значи. Съжалявам приятел, но целият ти живот е бил лъжа след лъжа.

- Защо, не? Хубаво си поживях. Нищо не ми липсваше: лукс, пари, семейство.

- Да, виждам няколко любовници, рушвети, съмнителни сделки и не погасени кредити.

Той млъкна намусен.

- Беше ли щастлив? – попита го Смъртта.

- Може би. Малко ми липсваха аплодисментите. Всеки добър актьор се нуждае от признание, а  не го получих. Ако всички знаеха истината щях да бъда свален от политическата сцена.

- Тогава  аз ще  ти ръкопляскам. – заявила Смъртта и започнала да пляска с кокалестите си ръце.

Звукът бил смразяващ.

- Това означава ли, че ще си тръгнеш без да ми вземеш душата? – попитал обнадежден актьора.

- Може би. Ако ми отговориш на един въпрос, но честно. Кажи, страхуваш ли се от мен? – прошепнала зловещо Тя.

Актьорът веднага кимнал:

- Да, много! Ужасяваш ме.

Смъртта го погледнала с презрение.

- Наистина ще умреш, защото ме излъга.

- Откъде знаеш? – промълвил учуден той.

- Ами ти отдавна си забравил да казваш истината. Сигурна съм, че вече планираш как да ме преметнеш. Дори се усмихваш. – просъскала ядосана.

И още преди да й отговори го докоснала и погълнала душата му. Нямала време за аматьори. Имала по-важна работа. Много тежко болни я чакали. А те били най-потърпевши от глупави актьорски решения.

 

 

 

 

 

 

 

© Катя Иванова Все права защищены

Комментарии
Пожалуйста, войдите в свой аккаунт, чтобы Вы могли прокомментировать и проголосовать.
  • Благодаря ти, Миночка.🙂
  • Смъртта никого няма да забрави, само да не се сеща толкова рано, че неизвестните около нея, тревожат много хора! Хареса ми!
  • Благодаря ви Ина и Стойчо.🙂 Мисля, че най-прецакана е публиката, но ще поживеем и ще видим. 🤔
  • Сега ще е твърде късно,за да добавя още нещо.
    И твърде рано,за да коментирам комедиантите на сцената.
    Човек понякога от зрител замечтан, може да се внедри като участник.
    Но кой беше написал:"Смъртта е занимание самотно."(?)
    Както винаги,прозата на Катя има притчов привкус, което настройва философски.
    Поздравления!
  • Важното е роля да има, как ще е изиграеш..., може тя да те изиграе, абе едно надлъгване пада..
  • Пешо, може да няма връзка с разказа ми, но аз все пак я открих. 🤣😀👍
    Миг, разказът ми не е за е.... е. Той е на друга тема.😭
  • Политикът - актьор разполагал със съдбите (желания чувства (жизнена енергия) на гласоподавателите си . Обаче е манипулирал тези желания за собствена изгода ....и съответно ако беше се покаял(обаче политик и покаяние) щеше да е жив! Има много хубав клип македонски в ютуп казва се " След е,,,е,нема каене !" Разбра ли ме!
  • Не, аз сега видях, че този виц няма никаква връзка с разказа ти. Луда работа, викаш, а?
  • Така ме разсмя, Пешо. 🤣🤣🤣 Голямо благодаря.
    То и в моя политик нито салам има, нито хляб, а само тарикатлък останал. 😅
  • Може да е мръсно това, което ще кажа, но такъв е и животът.

    Едно дедо и едно баба се видели в парка. Седнали на една пейка значи. Единия не вижда, другия - не чува, ама както и да е. Тя тяхната е ясна, а аз пък не мога да помня вече. Както и да е братчет, да не забравя за какво започнах да ти говоря:

    Бабата пита дедото: "Дедо, дедоооо, помниш ли га бееме млади - къф пожар бееме двамата с тебе?

    Дедото въздъхва тежко и отговаря: "Беше то. Сега съм стар вече бабоо".
    Бабата казва обаче: "Ааа, има още леп в тебе..."

    Дедото казва: "Леп има, ама салам нема. Немааа...".

    Край.
  • Който се интересува от политика ще се досети.😉 Благодаря ти, Пешо.🙂
  • Абе, има хляб тука, да ти кажа Катя. Има хляб.
  • И аз така мисля, Роси. Нас може да ни лъжат, но с Нея шега не бива. Благодаря ти.🙂
    Миг, защо не напишеш едно есе за тези енергии и изобщо за твоята философия за живота. Така като ми пишеш на майтап и ги споменаваш не мога да те разбера. 😏
  • Никой не може да преметне Смъртта, пък било то и политик! Щом реши да размха косата и да се навеждаш, все тая.🙂 Хареса ми, Катя!
  • Да, бе да! Катя последното ти изречение е цензура на свободата на мисълта ,,,,,,пък! На Дядо Боже не му пука политик ли си , актьор ли си безработен ли си, манипулираш ли Енергията (сееш ли ветрове) , чакай буря! Изплеееееееееез!
  • Благодаря ви Пешо и Миг! Малко го написах в духа на хелоуин, но ние не сме актьори(политици), така че не важи за нас. 😏
    Благодаря ти, Пешо че се престраши да коментираш. 🙂👍
    Миг, разказчето ми няма нищо общо с нета, още по-малко със сайта тук, а е политическо.
    Поздрави! 🙂
  • Ахаа да му мислят тия с многото профили! Катя получи вдъхновение , от добрият джин (пазител на равновението ) в сайта "Откровение"! Тя Смъртта винаги си идва по вселенски график ...май! Светът е оцелял защото се е смял! Усмииииииих!
  • Малко много зловещо, а....
    Лелеййй, аз ли съм единствено буден сред толкова спящи
Предложения
: ??:??