20 нояб. 2014 г., 23:27

Аре стига, бе! 

  Проза » Юмористическая
1380 1 7
3 мин за четене

Аре стига, бе!

 

 Валеше гадно с едри капки. Жълтият срибуцащ трамвай наближи спирката.

 От стърженето на колелата му ми изтръпнаха зъбите, а при тътена от спирането – пломбите ми в устата заподскачаха.

 Както и да е, качих се и застанах близо до вратата.

 Забравих да си купя билет. Една спирка ще се возя гратис.

– Картата ви... или билетчето – с носов глас измърмори мъж.

 Двама контрольори в униформи ме заобиколиха.

 Свинските очички, на този отляво, засвяткаха предчувствайки улов. Големият корем, отдясно, и той се наежи.

 "С какво го пълниш... откъснати билетчата ли гълташ?"

– Платете си глобата – очичките се успокоиха. – Ето ви, билет за двадесет лева.

– За една спирка съм... – загледах се в двамата заградили ме огромни контрольори.

– Плащай! – приближи ме големият корем.

 Платих. Скъсаха ми билета на две.

 Загледах, дали този с тумбака ще го глътне... не видях, защото се чу ужасният шум от спирачките на трамвая и вратите се отвориха.

– Аре стига, бе! Една спирка.. двадесет лева – успях да кажа и слезнах.

 Отивам до касата на Софийска вода.

 "И те ще ме одерат... ама една от двайсетарките, вече хвръкна."

 Стигнах до блока пред мола. Изкачих стълбите. Вдясно видях магазинче за алкохол и цигари.

 Отпред четирима прошляци държаха в ръце бутилки с бира.

 "Десет часа сутринта е... започват или спират да пият!?"

 – Ей маце, ще ти я скъсам! – подвикна ми с уверен глас един от тях.

– Аре, стига бе! Ей, глупендер.... как се къса нещо... което се разтяга!?

 Подминах ги.

 Гадно време... милиони капки. Запрескачах локвите по тротоара.

 И тогава...

 Срещу мен с кожено яке, натокана с черни ботуши и черна чанта, сигурно "Луи Вюитон" се ухили Кристина.

 "Аре стига, бе! По закона на гадостта, точно тя ще ме види неглиже. Защо не се облякох добре?"

 Искам да се размия в дъждовните капки от срам.

 Бузите ми се зачервиха от унижението, което изпитах.

– Миме... миличко! Колко е хубаво, че те срещам – огледа ме отгоре до долу със сините си очи.

 Явно, остана доволна от гледката и се заигра с една букла от косата си.

 Сложи чантата си отпред на тялото.

 Гадно. Прочетох надписа. Беше Вюитон. Бих убила за такава чанта!

– Криси... къде си тръгнала? – правя се на ударена аз.

– Как къде? В мола. Къде другаде? – докара на глас интонацията от рекламата по телевизията.

 Завидях й. Ще пръска пари по магазините, а Мимето... в касата.

– Уф, муцка... добре, че те срещнах. Паркирах Мерцедеса и хоп... сетих се, че съм си забравила парите...

 "Аре стига, бе! Тя може да мисли и има своя кола."

– ...ще ми дадеш ли назаем сто кинта... – видя разтегнатото ми в учудване лице и добави – ...петдесет? Искам да хапна в Хепи, докато моя долети от Пловдив... от нашия хладилен завод... там.

– Плащам... – досрамя ме, да кажа водата – ...нещо и нямам толкова. Четиридесет стигат ли?

 Протегна ръка и ги взе. Потънаха веднага във "Вюитон"-а.

 Поиска ми акаунта във фейса. Евентуална среща и връщане на заема – не каза кога.

 Тръгна към мола.

 Тръгнах към касата. Касиерката каза една сума. Броя парите.

– Аре стига, бе! Нямам пари!

 

***

©Сър Димитри 2014

© Copyright

 

© Сър Димитри Все права защищены

Комментарии
Пожалуйста, войдите в свой аккаунт, чтобы Вы могли прокомментировать и проголосовать.
  • Много интересен и добър стил на писане. И историята е интересна. Почвам и другите части!
  • Ирена, благодаря ти! Не е лесно... и на Кристина. Понякога и гримът не може да й помогне...

    Керанка, така е! Знаеш ли, какъв е девизът на Мими: "Момичета спокойно, не съм грозна - просто нямам пари в момента"
  • Аре, стига бе! Как се дават пари на кифла? Връщане няма... Обаче се нахилих яко! Благодаря!
  • Лош ден ?! Но и Крисито си го бива! Хубаво разказваш!
  • Биляна, благодаря ти! Не винаги, времето е виновно... за болката в душата ми, за любима песен и стих от детството ми - които съм забравил. За приятелите ми - които не търся! За това съм виновен... Аз!
    Дани, приемам поздравите ти! На теб, ценителката на прозата признавам - житейски истории имам в излишък...

    Ели, Благодаря ти, за пожеланията! Много е приятно когато сътвориш една творба - да успееш да накараш Читателя да се усмихне, да се разведри и да коментира!
  • Аре стига, бе! Голям карък Ама сигурно времето е виновно
    Поздрави, Сър
Предложения
: ??:??