2 нояб. 2023 г., 20:36

"Черен влак се композира..." 

  Проза » Юмористическая, Эпиграммы, миниатюры, афоризмы
373 1 12
1 мин за четене

    Пътуване с БДЖ  през 90-те години на XX век

 

    Студентката влезе в купето. Метна сака си в багажното отделение. Зави се с якето си и заспа.
 
  Събуди я невъобразима врява. Ромска компания се беше настанила в купето. Две циганки с плетени елеци, криви зъби, златни обеци и джапанки се бяха разположили на седалките срещу нея. Едната кърмеше бебе. Другата ядеше вита баница направо от тавата и си бършеше ръцете в пъстрите шалвари. Подпийнал циганин, да не губи форма, лочеше червено вино от плетена дамаджана. Друг – кривоглед и мустакат, разтягаше акордеон и пееше "Камъните падат, падат от небето". Крякаха кокошки и патици – от кошници. Някои се разхождаха из купето. Ухаеше на мръсни чорапи, чесън и птичи курешки. "Мили родни картинки!..." – помисли си студентката и излезе в коридора да изпуши една цигара на спокойствие. Там, от едната й страна, се целуваха и натискаха момче и момиче. От другата й страна двама се черпеха с луканка, надигаха шише с ракия, псуваха и шумно се оригваха."Все едно съм в селския хоремаг!"- помисли си с въздишка момичето, докато пушеше на прозореца. Миришеше на пот, мастика и евтин тютюн. Съседните купета бяха завзети от уволняващи се войници. Които размахваха дантелени бикини, жартиери и сутиени – трофеи, взети от гаджета. Пееха се с пълно гърло "Батальонът се строява", "Френската гимназия", "Едно ферари с цвят червен" и т.н. "Боже Господи!" – си каза студентката – "Добре, че скоро слизам!..."

© Радослава Антонова Все права защищены

Комментарии
Пожалуйста, войдите в свой аккаунт, чтобы Вы могли прокомментировать и проголосовать.
  • Aбе, може и да е нямало изтънчени неща, ама поне беше весело
  • Вярно, бе!
    И бананите бяха кът,ето защо много се търсеха, както и мъжкото и дамско бельо.Имаше любовни инциденти за един чифт чорапогащи от ликра!🤣
  • Да. Наистина губите времето на читателите си, когато пишете глупости....
  • И 50те години са били гладни, но хората не са ходили без гащи... Губим си времето в безсмислени спорове. Лека нощ!
  • Аз ви питах за жартиерите. Какви жартиери, Господи мили, тогава хляб нямаше, вие ми пишете измишльотини за жартиери и бикини....
  • Не сте празнували, не сте пели, пили и свирили? Не сте крещели по улиците с цяло гърло "У-вол-не-ни-еееееее"? Веднъж, като минавах покрай едно заведение, където празнуваха уволнението си, имах чувството, че ще се пръсне заведението по шевовете или ще излети в орбита...Нищо лично. Всички знаем, че армията и полицията ни пазят. И трябва да ги уважаваме. Но кому е нужно да си търсим под вола телета?! А и къде в текста ми пише, че който пее, прави шоу и се весели, е безмозъчен дебил?!
  • За вас може би, но за нас, които сме се уволнявали след като сме служили на България години, да ни представяте като някакви безмозъчни дебили, никак не е комично....
  • Е, сутиените поне със сигурност не са измислени! Извинявай, но за мен този спор започва да става комичен.
  • Значи да разбирам, че бикините и жартиерите са измишльотина?....
  • Ако нещо не се е случило на някой, това не означава, че на друг не се е случило. Това са все разказвани ми неща, както и лични впечатления. Просто фрагменти от различни пътувания са събрани в едно. Пресъздадени творчески. А без фантазия и въображение, как ще творим?!
  • Това с бикините и жартиерите е измишльотина. Аз съм се уволнявал в тези години. Повярвайте ми, никой не е носил жартиери със себе си при уволнение...
  • Колоритно пътуване...
Предложения
: ??:??