10 дек. 2015 г., 18:03

Ех, че работа! 

  Проза » Рассказы
785 0 11
2 мин за четене

            - Браво, бе! Как не те е срам? Това твоето на нищо не прилича! Да спиш на работното си място!
            Стреснах се от думите на човека до мен и отворих очи. Засрамих се и наведох глава. Сигурно се случва и на други, не само на мене. Умората така ме беше налегнала, та не можех да мръдна от мястото си. То моето работа ли беше? От сутрин до вечер и всеки ден едно и също, а шефът все ме навиква и все ме товари, като че ли само аз съм на тоя свят. От толкова задължения,  не ми остава време и да си хапна както трябва. Сутрин на две – на три, на обяд ме напича слънцето и не ми е до ядене, а вечер съм капнал. Да, ама на работодателя не му пука за мене. Казва, че и водата ми е много. Според него, съм мързелив и от нищо не разбирам. И как да разбирам? Та да не ми е това работата да разбирам – има си хора за всичко. Не съм учил като него толкова години, та да бъда отговорен за нещата. Аз съм простичко същество и изпълнявам туй, което ми наредят. Не поемам друго, освен това, което умея, а и като не знам и не ми е от делата, що да се навирам? Толкова мога, толкова правя! Не ме карайте нито да мисля, нито да творя… Остарях вече и се изморих много. Не искам да ритам и срещу съдбата си, а и не трябва… Шефът пък само вика ли, вика… И дори не решава да ме пенсионира. Рано ми било… Имало хляб още в мене… Сякаш съм незаменим!... И какво друго ми остава? Ще си работя до последен дъх - докато ми издържат силите… Какво ли ще стане после? Най-много да ми намери заместник, какво друго да е?...
            Сега трябва да си почина… Още съвсем мъничко … Ей толкова, колкото да преброите до десет само… Нека да се отпусна, да си поема въздух… Пък, след това ще стана и ще си понеса товара или наказанието, което ми се полага… Оставете ме на мира! Моля ви!... За бога, искам да спя!...
            - Хайде ставай, ставай! – шефът отново се развика – Толкова мързел пък не бях виждал! Знам, знам, че си изморен вече, ама още малко остана, а после ще си почиваш вкъщи… Ставай, ставай, че да не се разправяме по друг начин! Какво се дърпаш сега? Това твоето си е чист инат, а ще ми се правиш на уморен… Хайдеее! Диий, Марко! Диий, магаре такова!
             - Ъ-аа! Ъ-аа! Ъ-аа! – успях само аз да изрева и се надигнах, че тая работа мене чакаше, а не господаря…

 

 

Рая Вид

 

© Радка Видьова Все права защищены

Комментарии
Пожалуйста, войдите в свой аккаунт, чтобы Вы могли прокомментировать и проголосовать.
  • Честита 2016 година, Миночка! Желая много здраве, късмет, любов и усмивки!
    Благодаря ти за хубавия коментар!
  • Толкова асоциации предизвика в мен от самото начало,какво ли не си представих,дали е пенсионер,или пък мързелив,накрая с това магаре ме разби.Хубаво ми стана и те поздравявам за това!
  • Аз пък се радвам, че намерих тук читатели и писатели, и поети, които усмихвам с нещата си. Благодаря на всички, които надникнаха в моя свят!
    Благодаря, Дарина!
    Благодаря, Мария!
    Благодаря, Исмаил!
    Благодаяр, Еличке!
  • Много хубаво разсъждава това магаре!
    Едва на финала го разпознах.
    И мен усмихна,Рая,благодаря!
  • !
  • Водолея ме доведе и е имало защо! Добре разказваш, а финалът е изненада!
  • Прочетох няколко разказа. Допаднаха ми много, усмихнаха ме!
    Радвам се, че попаднах на тези странички!
  • Страхотен разказ, изненада и мен. Благодаря
  • Здравейте приятели!
    Радвам се, че Ви усмихнах и днес!
    Благодаря, Младене!
    Благодаря, Доч!
    Хубава вечер с много усмивки желая на всички!
  • Супер!Царица на неочаквания финал!
  • Отново разказ с неочакван край. Виртуозно пишеш, Рая! До финала се чудех, кой е този нещастен работник и чак на финалния ред се случи онова, за което руснаците казват: "Ларчик открывается просто!" Всичко изведнъж си дойде на мястото. Поздравления най-сърдечни и 6 от мен!
Предложения
: ??:??